Agile în aglomerările urbane, confortabile la condus aproape ca un autoturism și foarte accesibile ca preț de achiziție, vehiculele comerciale mici sunt cea mai bună alegere pentru flotele urbane! Iată cum arată clasa utilitarelor mici la începutul anului 2021!
Alegerea noastră:
FIAT Doblo
Italianul este cel mai versatil model din segment, are cea mai mare sarcină utilă și este singurul cu punte independentă cu două brațe pe spate! Nu e nou, ci a fost lansat în 2010 și revizuit în 2015, dar varietatea de caroserii nu are egal pe piață.
Cel mai mare are o înălțime interioară de 1.550 mm și poate transporta obiecte lungi de 2.170 mm. Motorul Mjet de 1.3l și 90 CP este ideal prin oraș, datorită consumului mic, în timp ce mai marele 1.6 MJT de 105 și 120 CP reprezintă alegerea pentru rutele extraurbane.
Volum/sarcină: 3,4 – 5,4 mc/1.005 kg
Tip caroserie: 4 versiuni de van (ampatament scurt și lung, plafon standard și înalt), șasiu și pick-up cu obloane
Garanție: 4 ani/250.000 de km[/mb_box_one]
Competitorii din acest segment:
Citroën Berlingo Van
Van-ul mic al grupului PSA a fost dezvoltat pe o platformă revoluționară, formată din jumătatea din față a platformei EMP2, pe care sunt construite autoturismele grupului, și cea din spate a precedentei generații Berlingo. Astfel, are acces la cele mai avansate sisteme de asistență fără a renunța la rezistența tipică utilitarelor. Singura motorizare disponibilă este 1.5 BlueHDI, în versiunile de 75, 100 și 130 CP, toate cuplate exclusiv la cutii manuale.
Volum/sarcină: 3,3 – 4,4 mc/937-1.002 kg
Tip caroserie: van scurt și lung
Garanție: 2 ani fără limită de km[/mb_box_one]
Dacia Dokker Van
Este cea mai ieftină utilitară de pe piață. În pofida dimensiunilor compacte, poate transporta obiecte lungi de până la 3,11 m, pentru că scaunul din dreapta are un mecanism de pliere rapidă. Înălțimea interioară măsoară 1,27 m. Podeaua are atașate 8 inele de ancorare, iar, la cerere, spațiul cargo poate fi capitonat total. Excelentul motor TCe de 1,33 l pe benzină se ocupă de propulsie, cu ai săi 102 CP și 200 Nm.
Volum/sarcină: 3,3 – 3,9 mc/750 kg
Tip caroserie: van standard
Garanție: 3 ani/100.000 de km[/mb_box_one]
Vehiculele comerciale din România 2020 – clasa mică
Ford Transit Courier
Este unul dintre cele mai mici vehicule comerciale de pe piață. Are la bază platforma fostei generații Fiesta și se află în oferta Ford încă din 2014. Poate transporta obiecte de până la 2,59 m datorită peretelui despărțitor pliant, din plasă, iar inelele de ancorare sunt montate pe pereții laterali pentru un mai bun acces. Sunt disponibile două motorizări: 1.0 ecoboost pe benzină, cu 3 cilindri și 100 CP, respectiv 1.5 TDCi de 75 și 100 CP.
Volum/sarcină: 2,3 mc/600 kg
Tip caroserie: van standard
Garanție: 2 ani fără limită de km[/mb_box_one]
Ford Transit Connect
Este cea mai scumpă dintre vehiculele comerciale mici, dar nu descuraja: dacă alegi varianta lungă, poți transporta obiecte de până la 3,4 m lungime (3.0 m în varianta scurtă), datorită trapei din peretele despărțitor. Indiferent de ampatament, poți comanda un singur rând de scaune sau o versiune Double Cab. Pe lângă motoarele fratelui mai mic, Transit Connect plusează cu o versiune 1.5 TDCi de 120 CP.
Volum/sarcină: 3,6mc/ 890 kg
Tip caroserie: van cu ampatament scurt (L1) și lung (L2)
Garanție: 2 ani fără limită de km[/mb_box_one]
Mercedes-Benz Citan Furgon
Vrei comerciale mici premium? Ai o singură soluție: Citan Furgon, un mix între luxul proverbial al mărcii germane și expertiza în domeniul LCV-urilor a lui Renault. Practic, este un Kangoo cu dotări de top și cu trei versiuni de caroserie. Poate să care doi europaleți transversal (lung și extralung), iar cabina dispune de trei locuri. Cea mai lungă versiune poate primi obiecte de până la 2.137 mm, iar plafonul suportă 100 kg de încărcătură. Singurul motor este celebrul 1.5 dCi de la Renault, disponibil în trei variante de putere: 80, 95 și 116 CP.
Volum/sarcină: 3,1-3,8 mc/ 735-770 kg
Tip caroserie: van cu ampatament lung și extralung
Garanție: 2 ani fără limită de km[/mb_box_one]
Peugeot Partner
Cel mai extrovertit model al tripletei PSA, Partner, vine cu interiorul i-Cockpit și este perfect personalizat pentru orice cerințe, cu versiune Asphalt și Grip (ultima pentru teren dificil), precum și cu echipări Pro și Premium. Scaunul Multi-Flex permite extinderea lungimii totale la 3,44 m, în timp ce chiar și versiunea standard poate căra simultan doi europaleți. Poți să comanzi și sistemul de tracțiune IntelliGrip, care crește aderența pe teren alunecos. Doar motorul diesel de 1.5 l (75-102-130 CP) este disponibil.
Volum/sarcină: 1,8-4,4 mc/ 650-1.000 kg
Tip caroserie: van cu ampatament standard și lung
Garanție: 2 ani fără limită de km[/mb_box_one]
Opel Combo Cargo
Frate de platformă și motoare cu celelalte dou[ vehicule comerciale, Citroën Berlingo Van și Peugeot Partner, Combo Cargo vine inclusiv cu versiune Crew Cab cu 5 locuri individuale și poate fi prevăzut cu o trapă în plafon, prin care pot fi scoase obiectele lungi. De asemenea, un indicator LED avertizează șoferul când se depășește sarcina utilă maximă. Pe lângă motorul 1.5 D (75-100-130 CP) care trage de frații săi francezi, Combo Cargo mai poate fi comandat și cu 1.2 Turbo (110 și 130 CP). În plus, însă, Combo Cargo poate fi configurat și cu tracțiune integrală.
Volum/sarcină: 1,8-4,4 mc/ 1.000 kg
Tip caroserie: van cu ampatament standard și lung
Garanție: 2 ani fără limită de km[/mb_box_one]
Renault Kangoo Z.E.
Emisii ZERO, utilitate cât cuprinde: francezul poate transporta obiecte lungi de 2,89 m sau chiar mai lungi, dacă le scoți prin trapa glisantă din plafon. Bateria limitează sarcina utilă, dar nu și volumul destinat încărcăturii, fiind așezată sub podeaua spațiului de marfă. Aceasta are o capacitate de 33 kWh și asigură autonomii reale de până la 200 km. În plus, noul încărcător on-board de 7 kW permite încărcarea sa în 6 ore folosind Wallbox-ul opțional.
Volum/sarcină: 1,4-4,6 mc/ 650 kg
Tip caroserie: van cu ampatament standard și lung (Maxi)
Garanție: 3 ani sau 100.000 km[/mb_box_one]
VW Caddy
Noul Volkswagen Caddy, ajuns la a 5-a generație, revoluționează segmentul: vine pe platforma MQB, adoptă arcuri elicoidale în locul celor lamelare și aduce dotări tipice autoturismelor compacte. De exemplu, instrumentar digital de 10,25 inci și display central de 10 inci, pachet de conectivitate avansat și rulare autonomă Nivel 2!
Volum/sarcină: 3,2-3,7 mc/ 690 kg
Tip caroserie: van cu ampatament standard și lung (Maxi)
Garanție: 4 ani sau 120.000 km[/mb_box_one]
Comentați?