Advertisement

sofer
Home Infrastructură Siguranţă rutieră Care sunt șoferii cu rata de vinovăţie cea mai ridicată în producerea accidentelor rutiere

Care sunt șoferii cu rata de vinovăţie cea mai ridicată în producerea accidentelor rutiere

Tinerii din categoria 18-20 de ani au cea mai ridicată rată de vinovăţie în producerea accidentelor rutiere, de aproape două ori mai mare decât cea a conducătorilor cu vârste cuprinse între 21 şi 30 de ani, arată datele curpinse în Buletinului siguranţei rutiere 2019.

Accidentele produse de tinerii cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani reprezintă 13% din totalul accidentelor rutiere grave produse pe teritoriul României în anul 2019.

Datele analizate în Buletinul siguranţei rutiere 2019 arată o suprareprezentare a ponderii tinerilor vinovaţi de producerea accidentelor rutiere raportată la ponderea pe care aceştia o au în totalul populaţiei, în totalul conducătorilor vinovaţi de producerea de accidente grave sau raportat la ponderea acestora în totalul deţinătorilor de permise auto.

Calcularea ratei de vinovăţie (1:10000) prin raportarea şoferilor vinovaţi la totalul posesorilor de permise de conducere pe categorii de vârstă indică faptul că tinerii din categoria 18-20 de ani au cea mai ridicată rată de vinovăţie, de aproape două ori mai mare decât cea a conducătorilor cu vârste cuprinse între 21 şi 30 de ani. Începând cu 31 de ani, rata de vinovăţie scade cu aproape 50%.

producerea accidentelor rutiere

Potrivit doumentului, cele mai multe accidente rutiere produse din vina tinerilor au loc în weekend, sâmbăta şi duminica (aproape 35%). Numărul de morţi şi răniţi grav înregistrează, de asemenea, cea mai mare valoare în weekend: 36% din total.

producerea accidentelor rutiere

În 28,3% din totalul accidentelor provocate din vina principală şi secundară a tinerilor cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani, conducătorii obţinuseră carnetul de conducere de mai puţin de un an. Totodată, un număr ridicat de accidente este provocat şi de conducătorii cu vechime de un an sau doi ani. De altfel, Riscul de provocare a unui accident rutier grav scade vizibil, o dată cu creşterea experienţei la volan.

producerea accidentelor rutiere

Analiza evoluţiei pe ore a accidentelor grave produse de tinerii cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani arată o creştere a numărului de evenimente rutiere în partea a doua a zilei, precum şi pe timpul nopţii. Pe timpul zilei se constată că cel mai mare număr de accidente se înregistrează în intervalul 14.00-19.00. Începând cu ora 20.00 valoarea scade uşor, continuând însă să prezinte valori ridicate până la ora 0.00.

Statistica privind evenimentele rutiere mai arată că tinerii au provocat cele mai multe accidente pe drumurile naţionale (33%) şi pe străzi (31%). Faţă de accidentele provocate de conducătorii ce aparţin celorlalte categorii de vârstă se înregistrează o pondere mai importantă a accidentelor produse pe drumurile judeţene şi o pondere mai scăzută a accidentelor produse pe străzi. Cele mai multe accidente produse din vina principală a tinerilor s-au petrecut în mediul rural (39%).

În ceea ce priveşte modul de producere a accidentelor provocate din vina principală a tinerilor cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani, cea mai mare pondere o are lovirea unui obstacol în afara carosabilului (21%), urmată de lovirea unui pieton (19%). De asemenea, analiza indică o suprareprezentare a tinerilor în accidentele provocate prin coliziune urmată de incendiu, coliziune urmată de răsturnare, coliziune vehicul în staţionare, lovire obstacol în afara carosabilului, lovire obstacol pe carosabil, răsturnare şi acvaplanare.

Cele mai multe accidente provocate de tineri au drept cauză principală viteza neadaptată la condiţiile de drum. Neadaptarea vitezei este vinovată pentru producerea a peste 33% din totalul accidentelor provocate de tinerii cu vârste între 18 şi 24 de ani. Comparativ cu celelalte categorii de conducători auto, nu se constată diferenţe semnificative în ceea ce priveşte ierarhia cauzelor care au condus la producerea accidentelor rutiere.

Pe de altă parte, tinerii cu vârsta de 18-24 ani au reprezentat 5,4% din totalul victimelor accidentelor rutiere grave (răniţi grav şi morţi).

 

CITEȘTE ȘI:

Ministrul de Finanţe, Florin Cîţu, propus de PNL pentru funcția de premier

Allianz-Ţiriac Asigurări a preluat compania Gothaer Asigurări Reasigurări

Trenuri spre Aeroportul Henri Coandă, din 13 decembrie. La CFR Călători biletul costă 8,30 lei, dar va scădea la 5 lei

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

MAE
Siguranţă rutieră

MAE: Recomandări privind trecerea frontierelor bulgare pentru perioada 20 iulie – 15 septembrie

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează cetăţenii români care intenţionează să călătorească în...

Autostrada A3
Siguranţă rutieră

Trafic închis pe Autostrada A3, în perioada 18-19 iulie. Rutele alternative

Centrul INFOTRAFIC din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române informează că în...

antidrog
JuridicSiguranţă rutieră

Guvernul modifică Ordonanţa de urgenţă privind siguranţa rutieră. Testele antidrog și returnarea permiselor

În ședința de joi, Guvernul va modifica Ordonanţa de urgenţă privind siguranţa...

giurgiu-ruse
Siguranţă rutieră

Miercuri încep lucrările de reparație pe Podul Giurgiu – Ruse. Durata estimată, 730 de zile

Lucrările de reparație pe tronsonul bulgar al Podului Giurgiu – Ruse încep...