VW Caddy 5 2021
Home Piaţa auto Vehicule comerciale uşoare VW Caddy 5, model 2021 – totul despre noua generație!

VW Caddy 5, model 2021 – totul despre noua generație!

Nimic nu va mai rămâne din actualul Caddy! Am fost prezent la Dusseldorf pentru a lua contact cu viitoarea generație VW Caddy 5 și m-am întors să vă povestesc.

Mașina asta nu numai că va fi 100% nouă, ci va și avea o concepție total diferită față de ceea ce a făcut VW Autovehicule Comerciale până acum. Nemții au apelat, pentru prima dată în cazul lui Caddy, la o platformă de autoturism (celebra MQB care stă la baza compactelor și autoturismelor de clasă medie ale grupului VW), iar asta va aduce numai avantaje.

VW Caddy 5 2021

Primul dintre ele – adoptarea compactei suspensii spate cu arcuri pe puntea rigidă cu bară stabilizatoare (în locul suspensiei cu foi de la actuala generație) permite transportul în versiunea Maxi a doi europaleți așezați transversal, pentru că lățimea suprafeței de încărcare va fi mai mare cu 11 mm. Mai mult, în cazul versiunii Maxi, și ușa glisantă va fi mai lată (de la 701 mm la 840 mm), deci va permite încărcarea facilă a mărfurilor. Volumul util va măsura 4 mc, iar ampatamentul – 2.970 mm.

În plus, noua suspensie promite să asigure o ținută de drum și un confort dincolo de tiparele segmentului.

VW Caddy 5 2021

Versiunea cu ampatament scurt profită la fel de mult de adoptarea noii platforme. Caddy 5 va fi mai lung cu 93 mm, mai lat cu 62 mm  și va avea un ampatament crescut cu 73 mm. Cât despre spațiul de marfă al versiunii scurte, acesta va fi mai înalt cu 7 mm și mai lat cu 50 mm. Volumul util va măsura 3,3 mc.

 

Citește aici testul cu Caddy Furgon Maxi 2.0 TDI 75 kW!

Deși a crescut în dimensiuni, Caddy 5 va avea o valoare-record a coeficientului aerodinamic în segmentul utilitarelor mici (Cx 0,30 vs 0,33 la actuala generație).

VW Caddy 5 2021

În funcție de versiunea aleasă, puteți opta pentru sisteme de infotainment cu ecrane tactile între 6,5 și 10 inci, precum și cu instrumentar digital de 10,1 inci. Va exista și conectivitate on-line, cu două pachete. Cel de bază, We Connect, va fi activat pe durată nelimitată și va permite apelarea de urgență eCall, apelarea unui consultant în caz de pană și pentru informare, precum și trimiterea la distanță a informațiilor despre starea ușilor (închis/deschis) și a luminilor (pornit/oprit). Pachetul mai avansat, We Connect Plus, va fi activat pentru 12 – 36 de luni (în funcție de nivelul de echipare), dar va putea fi prelungit prin abonament și va permite în plus trimiterea notificărilor legate de poziția și viteza mașinii, activarea on-line a încălzirii, a claxonului, a semnalizărilor și blocarea/deblocarea ușilor, va putea face streaming media și va pune la dispoziție un hotspot Wi-Fi.

VW Caddy 5 2021

Practic, Caddy 5 va fi complet conectat, iar versiunea pentru persoane în care am urcat la Dusseldorf avea 4 mufe USB-C (câte două pe fiecare rând), plastice moi pe zona superioară a bordului, dar chiar și plasticele tari din restul zonelor se simțeau fine, de calitate, și nu sunau a gol când am bătut în ele (tipic majorității utilitarelor).

 

VW Caddy 5 2020

 

Versiunile de persoane pot primi plafon panoramic de 1,4 mp, uși laterale și hayon acționate electric și ventilator integrat în plafon, care îmbunătățește confortul termic pe scaunele din spate. Apropo de scaune, până la 7 locuri au loc la bordul lui Caddy 5.

VW Caddy 5 2021

Sistemul de direcție va avea o demultiplicare și un diametru de bracaj mai mici, tipice autoturismelor, care vor asigura incisivitate și manevrabilitate cu mult peste actuala generație.

Vor fi disponibile 19 sisteme de asistență, printre care Travel Assist (pilot automat adaptiv + asistent activ de bandă), care va rămâne funcțional la toate vitezele și va permite rularea autonomă de Nivel 2, Trailer Assist (pentru manevrarea în marșarier a versiunii cu remorcă), asistentul de unghi mort și alertă la ieșirea cu spatele din parcare la traficul perpendicular.

Gama de motoare se va alinia în întregime normelor Euro 6 și va include propulsorul TDI de 2.0 l (în trei versiuni, de 75, 102 și 122 CP) și motorul 1.5 TSI de 116 CP sau de 130 CP în versiunea cu gaz natural. Toate vor avea filtru de particule și vor scădea consumul cu până la 12% față de actualele versiuni de putere echivalentă. În plus, motorul diesel va primi injecție dublă de AdBlue (Twindosing), care va reduce dramatic emisiile de NOx. Propulsoarele vor fi cuplate la transmisii manuale cu 6 trepte sau automate cu 7 trepte și dublu ambreiaj, iar tracțiunea va fi pe puntea față sau integrală 4Motion.

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Fiat
Vehicule comerciale uşoare

Fiat Professional. Gata de activitate

Noile grupuri motopropulsoare electrice, noul design, noile sisteme de conectivitate și ADAS...

Opel Combo Electric
Vehicule comerciale uşoare

Opel Combo Electric. Gata pentru afaceri

Opel a oferit detalii despre noul vehicul comercial ușor (LCV) Combo. Noua...

Renault Trucks
Vehicule comerciale uşoare

Renault Trucks Master Red EDITION. Miza pe roșu

Renault Trucks a anunțat că va lansa o nouă generație de vehicule...

Vehicule comerciale uşoare

Renault Master E-Tech are o autonomie de 460 km WLTP

Cu o autonomie care poate atinge 460 km WLTP, Renault Master E-Tech...