Cum ar fi un viitor în care în care să ”mișune” prin oraș numai vehicule autonome care să livreze colete? Sumbru, dar perfect plauzibil, pentru că tot mai mulți producători auto își prezintă propria versiune de LCV autonom pentru firme de curierat.
În ordine cronologică, primul exemplu a fost compania NURO din Statele Unite, care nu numai că și-a prezentat creația pe nume R2, ci a și început livrările în regim de test prin anumite zone din California. Un ordin semnat de guvernul statului american le permite să ruleze cu viteze mai mici de 56 km/h, iar livrările se fac chiar în timp ce citiți acest articol.
O săptămână mai târziu, Karma a prezentat propriul van de livrări deghizat într-un FIAT Ducato și numit L4 E-Flex: acesta este capabil de rulare autonomă de Nivel 4. Marile avantaje ale platformei E-Flex sunt excepționalul procesor pentru rulare autonomă, capabil de 320 de mii de miliarde de operații pe secundă și posibilitatea de a fi configurat în diferite mărimi și tipuri de caroserii.
Iar acum, compania israeliană REE prezintă, atât fizic, cât și virtual (în clipul de mai jos) conceptul său destinat livrărilor de plicuri și colete. Așa cum arătam aici, platforma REE este de departe cea mai avansată dintre toate, pentru că are o podea de tip skateboard, care poate fi personalizată pe lungime, lățime și ca ampatament, practic, fără limite, iar motoarele sunt situate în roți, de aceea orice intervenție de schimbare a subansamblelor în service durează maximum 18 minute! Și asta, pentru că un subansamblu include absolut totul: roată, sistem de direcție, suspensie și motor.
În filmul de prezentare, acest LCV autonom pentru firmele de curierat circulă pe o bandă destinată vehiculelor electrice și livrează automat un colet într-o cutie poștală, printr-o trapă laterală. Pentru că nu are șofer și subansamble destinate controlului rulării, spațiul pentru colete este maximizat. În plus, există câte o trapă pe fiecare parte, deci adaptabilitate maximă.
LCV-ul electric autonom pentru firme de curierat va elimina șoferii?
După cum vedem, factorul uman tinde să fie scos din ecuație și înlocuit cu tehnologiile automate. Și dacă vă gândiți că asta se va întâmpla într-un viitor îndepărtat… mai gândiți-vă o dată. Deja peste ocean, șoferii ”se lovesc” în trafic de vehicule autonome de livrare, iar în România a fost livrat primul autobuz autonom!
Comentați?