Platforma ideală pentru electrice: modulară și compactă

O companie din Tel Aviv a dezvoltat o bază pentru EV-uri care poate schimba toate regulile jocului: pachetul compact și modular o poate transforma în platforma ideală pentru electrice!
REE platforma ideala pentru electrice floteauto.ro

Salvarea vine din Israel: nu, nu pentru omenire, ci pentru regnul vehiculelor electrice. Compania REE a lansat ceea ce pare a fi platforma ideală pentru BEV-uri: simplă, modulară și, implicit, ieftin de construit / personalizat. Evreii spun că ”permite mai multă libertate de design și adoptarea mai multor configurații decât o fac platformele actuale”.

Ce înseamnă simplă? Înseamnă că platforma are ”skateboard design”, adică vorbim despre o placă în care sunt încorporate bateriile și care poate fi redimensionată în cel mai simplu mod pentru a-i varia ampatamentul, ecartamentul și consolele.

Ce înseamnă modulară? Înseamnă că absolut toate componentele trenului de rulare se găsesc în modulele din jurul celor patru roți: motoarele, suspensia adaptivă (sau clasică, la alegere), diferențialele electronice, sistemele torque vectoring, frânele și sistemul de direcție. Toate sunt ”by wire”, deci au conectori tipici sistemelor electrice, nu legături mecanice mobile (direcție, antrenare și suspensie) care să le lege de platformă.

💡 Iată acumulatorii viitorului! 💡

Au doar prinderea mecanică, iar asta le permite inginerilor să înlocuiască orice modul cu altul în numai 18 minute! Gândește-te nu numai la ușurința de a personaliza vehiculele în funcție de dimensiuni și putere, dar și ulterior, la costurile de service. Practic, poți avea orice configurație, de la automobile de transport urban, până la LCV-uri autonome, cu o manevrabilitate uluitoare (diametru de bracaj de la 8 m în sus, tracțiune integrală) și cu versiuni de putere practic nelimitate.

REE platforma ideala pentru electrice floteauto.ro

Raportată la actualele platforme de pe piață, cea oferită de compania REE oferă inclusiv avantaje legate de gabarit și greutate: dacă un ansamblu platformă/motor/tren de rulare similare cu cele ale REE și destinat automobilelor cu motor termic are un volum de 960 litri și o greutate de 675 kg, iar unul pentru modelele electrice are un volum de 800 l și 565 kg, pachetul REE ocupă un volum de 276 l și cântărește doar 384 kg, cu 67%, respectiv 33% mai puțin decât cel pentru vehiculele actuale cu baterii.

 💡 Skoda Enyaq – tot ce știm despre SUV-ul electric! 💡 

Compania REE oferă și trei exemple în clipul de prezentare: un vehicul de transport marfă numit AIR, cu două motoare dispuse în roțile din spate, totalizând 82 CP și cu o autonomie de 250 km, un taxi autonom numit shaRe, cu două motoare pe spate însumând 136 CP și cu o autonomie de 400 km și un crossover sportiv cu tracțiune integrală și 245 CP, numit boldeR și care poate oferi, în funcție de pachetul de baterii, 200 sau 450 km autonomie.

REE platforma ideala pentru electrice floteauto.ro

Ai fi tentat să întrebi: încă un start-up care o să moară înainte să se nască? Fals: deja REE colaborează cu Hino Motors, cel mai mare producător japonez de vehicule comerciale, subsidiar al grupului Toyota, urmând să echipeze viitoarele sale camioane electrice cu o platformă plată și complet modulară, care să maximizeze spațiul util și să scadă costurile de producție și de utilizare.

 

 

 

Adaugati comentariu