În plină pandemie de Covid-19, tipurile de livrări cu vehicule autonome au cele mai mari șanse să devină legale. Este cazul companiei Nuro, care a primit acceptul oficialiilor californieni să înceapă transportul bunurilor către destinatari. Chiar dacă pentru cei mai mulți dintre noi, Coronavirus înseamnă pierderi uriașe, pentru o mână de oameni poate însemna câștiguri spectaculoase.
Este cazul companiilor care dezvoltă tehnologii de livrări cu vehicule autonome, care profită de două ori de pe urma pandemiei. În primul rând, deja vestita distanțare socială impune absența contactului între curier și destinatar. Apoi, traficul scăzut din perioada autoizolării permite testarea vehiculelor autonome cu riscuri mult mai mici.
În Japonia sunt folosite vehiculele autonome din 2017!
Acești doi factori s-au dovedit decisivi pentru ca mai-marii statului California să permită în premieră unei companii de livrări produse la domiciliu cu vehicule autonome să testeze sistemul pe drumuri publice.
Pentru început, se vor face livrări cu vehicule autonome Nuro R2, două exemplare asigurând transportul produselor. David Estrada, șeful start-up-ului Nuro, spune:
”Indiscutabil, am considerat întotdeauna că vehiculele autonome de livrări ar crește siguranța pe șosea și ar aduce un grad mai mare de confort pentru destinatari, fără a prevedea faptul că aceste servicii vor ține America în siguranță”.
Acordul le permite vehiculelor Nuro să ruleze cu viteze mai mici de 56 km/h (evident, am spune noi, din moment ce viteza sa maximă este de 40 km/h). Nuro R2 este, de fapt, un locker mobil (un fel de easybox de la emag, doar că pe roți), care poate livra de la supermarket o cantitate limitată de mărfuri.
Acesta este camionul autonom Kamaz!
Este animat de un motor electric și nu are loc pentru șofer sau pasager, pentru a putea transporta cât mai multă marfă într-un volum cât mai mic. Faptul că nu are ferestre, scaune, volan, pedale și alte subansamble tipice vehiculelor clasice, îl face să cântărească jumătate din greutatea tipică la aceste dimensiuni exterioare și, astfel, să frâneze pe distanțe extrem de scurte.
Softul cu care este înzestrat îl face să se ”auto-sacrifice” în ipoteza unui accident inevitabil, salvând vieți. În final, merită menționată zona frontală rotunjită, menită să reducă rănile produse pietonilor și bicicliștilor.
via Nuro
Comentați?