Advertisement

Livrări cu vehicule autonome Nuro
Home Transporturi Livrări cu vehicule autonome: Nuro

Livrări cu vehicule autonome: Nuro

În plină pandemie de Covid-19, tipurile de livrări cu vehicule autonome au cele mai mari șanse să devină legale. Este cazul companiei Nuro, care a primit acceptul oficialiilor californieni să înceapă transportul bunurilor către destinatari. Chiar dacă pentru cei mai mulți dintre noi, Coronavirus înseamnă pierderi uriașe, pentru o mână de oameni poate însemna câștiguri spectaculoase.

Este cazul companiilor care dezvoltă tehnologii de livrări cu vehicule autonome, care profită de două ori de pe urma pandemiei. În primul rând, deja vestita distanțare socială impune absența contactului între curier și destinatar. Apoi, traficul scăzut din perioada autoizolării permite testarea vehiculelor autonome cu riscuri mult mai mici.

Livrări cu vehicule autonome Nuro

 

În Japonia sunt folosite vehiculele autonome din 2017!

Acești doi factori s-au dovedit decisivi pentru ca mai-marii statului California să permită în premieră unei companii de livrări produse la domiciliu cu vehicule autonome să testeze sistemul pe drumuri publice.

Pentru început, se vor face livrări cu vehicule autonome Nuro R2, două exemplare asigurând transportul produselor. David Estrada, șeful start-up-ului Nuro, spune:

”Indiscutabil, am considerat întotdeauna că vehiculele autonome de livrări ar crește siguranța pe șosea și ar aduce un grad mai mare de confort pentru destinatari, fără a prevedea faptul că aceste servicii vor ține America în siguranță”.

Acordul le permite vehiculelor Nuro să ruleze cu viteze mai mici de 56 km/h (evident, am spune noi, din moment ce viteza sa maximă este de 40 km/h). Nuro R2 este, de fapt, un locker mobil (un fel de easybox de la emag, doar că pe roți), care poate livra de la supermarket o cantitate limitată de mărfuri.

Livrări cu vehicule autonome Nuro

Acesta este camionul autonom Kamaz!

Este animat de un motor electric și nu are loc pentru șofer sau pasager, pentru a putea transporta cât mai multă marfă într-un volum cât mai mic. Faptul că nu are ferestre, scaune, volan, pedale și alte subansamble tipice vehiculelor clasice, îl face să cântărească jumătate din greutatea tipică la aceste dimensiuni exterioare și, astfel, să frâneze pe distanțe extrem de scurte.

Livrări cu vehicule autonome Nuro

Softul cu care este înzestrat îl face să se ”auto-sacrifice” în ipoteza unui accident inevitabil, salvând vieți. În final, merită menționată zona frontală rotunjită, menită să reducă rănile produse pietonilor și bicicliștilor.

 

via Nuro

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Afacerile din transporturi
Transporturi

Afacerile din transporturi, în scădere cu 6,4% în primele 8 luni din 2024

În primele 8 luni din acest an, faţă de perioada corespunzătoare din...

mobilității electrice
Transporturi

Peisajul mobilității electrice din România își resetează traiectoria?

România înregistrează o dezvoltare mixtă a peisajului mobilității electrice, cu o absorbție...

autovehicule furate
Transporturi

Peste 250 de autovehicule furate au fost descoperite la frontieră în primele 9 luni

În primele nouă luni din anul 2024, poliţiştii de frontieră au descoperit...

Transporturi

MecDiesel – Soluția completă pentru piese de camioane

Industria vehiculelor comerciale, camioanelor și utilajelor grele joacă un rol esențial în...