Ceea ce vedeți nu este chiar un Fiat Ducato autonom. Este un van dezvoltat pe platforma E-Flex a chinezilor de la Karma. Îl cheamă Karma L4 E-Flex.
Dacă ești șofer de livrări sau de microbuz transport persoane, te ia cu frisoane când citești așa ceva. Dacă nu faci parte din aceste categorii, probabil privești ”transportoarele” autonome cu o anumită curiozitate.
Azi, chinezo-americanii de la Karma ne-au prezentat ultima ispravă, un van capabil să ruleze complet electric și, mai ales, complet autonom. Numele său: Karma L4 E-Flex.
Deja se fac livrări cu vehicule autonome!
Acesta este capabil de deplasare autonomă de Nivel 4, adică poate să poate să ruleze fără intervenția șoferului, atâta vreme cât anumite condiții sunt îndeplinite (de exemplu poate face ride sharing autonom în orașe). Peste el mai există doar Nivelul 5, iar autovehiculele care îl îndeplinesc pot rula complet autonom oriunde, indiferent de condiții.
“The Karma strategy is to look at what is coming next.” – VP Autonomous Driving and ADAS, Srini Gowda #KarmaAuto pic.twitter.com/u5FYY0H8ir
— Karma Automotive (@KarmaAutomotive) April 7, 2020
Deși tehnica este 100% Karma, au fost folosite elemente exterioare și interioare de la Ram ProMaster (un Fiat Ducato pentru piața nord-americană), dar, cu toate astea, Karma L4 E-Flex nu este un Fiat Ducato autonom.
Sistemul de rulare autonomă se bazează pe tehnologia Nvidia Drive AGX Pegasus, capabilă să realizeze 320 de mii de miliarde (!) de operații pe secundă, o performanță fără precedent în industrie.
”Această platformă de inteligență artificială eficientă energetic compilează simultan date de la rețelele sale ”neuronale” pentru o rulare complet autonomă sigură. Software-ul și senzorii LiDar, radar, camere, GNSS și INS care acoperă un câmp de 360 de grade sunt oferiți de WeRide și asigură localizări precise în timp real”, spune comunicatul celor de la Karma.
Camionul autonom: un ”șofer” la mai multe unități!
Platforma E-Flex poate fi configurată în 22 de moduri diferite: poate fi dotată cu două sau patru motoare electrice, este scalabilă, deci adaptată tuturor segmentelor de autovehicule și poate fi dotată cu încărcător bi-direcțional, adică se poate încărca atunci când curentul este ieftin și poate da curent rețelei la orele la care prețul energiei crește.
via insideEVs
Comentați?