Advertisement

Dacia Spring Dacia electrică
Home Piaţa auto Flotă verde Automobilele electrice: 5 mituri distruse!

Automobilele electrice: 5 mituri distruse!

ABB Formula e a postat un recent clip în care ”demontează” cinci preconcepții legate de automobilele electrice.

O parte dintre noi avem măcar o problemă legată de tehnologia de propulsie electrică. E normal, dat fiind faptul că revenirea motoarelor electrice, care în anul 1900 erau în vogă, s-a petrecut abia prin 2010. Cu toții am crescut alături de benzinare și dieseluri, așa că adaptarea nu e chiar simplă.

Deci, care sunt principalele cinci probleme pe care la au societatea și, în particular, fiecare individ, legate de automobilele electrice?

Prima problemă

Tehnologia electrică poluează mai mult decât cea convențională. Conform ABB Formula e, tot excesul de energie consumat la fabricarea autovehiculelor electrice este neutralizat după cel mult 18 luni (în cazul electricelor cu baterii mari) și după numai 6 luni la citadinele electrice, datorită rulării cu emisii zero (incluzând aici și curentul necesar încărcării). Mai mult, dacă curentul provine din surse regenerabile, amortizarea se realizează ”semnificativ mai rapid”. Practic, în acest moment, EV-urile emit cu 17-30% mai puțin decât mașinile cu combustibili fosili pe durata întregii vieți, în funcție de model, iar acest procentaj crește continuu și va ajunge în 2050 la 70%, conform prognozelor.

Rabla Plus 2020 automobilele electrice

A doua problemă

Electricele sunt lente. Nu știu de unde a scos-o Formula e pe asta, dar nu cred că mai există vreo persoană care s-o creadă. Drept urmare, acesta nu mai poate fi considerată o problemă de către nimeni, și, astfel, rămân doar patru.

Acestea sunt cele mai ieftine electrice din România!

A treia problemă

Sunt prea scumpe. Într-adevăr, aici au nimerit-o. Însă, de îndată ce aplici reducerile oferite de guverne, altfel arată problema. Spre exemplu, în România, electricele beneficiază de 10.000 de euro discount. Unde mai pui că poți să le încarci dacă nu gratuit, măcat foarte ieftin, deci costurile de exploatare sunt mici. Iar reviziile de asemenea. Și, conform clipului, automobilele electrice își păstrează mai bine valoarea de revânzare decât cele clasice.

Problema numărul 4

Nu au autonomie suficientă. Mai sunt oameni care cred asta? Dacă acum 5 ani, autonomiile erau mai mici de 200 km, actualmente întâlnim range-uri de 500 km fără să căutăm prea mult. Și cum distanța medie străbătută zilnic de șoferi este mai mică de 50 km, nu cred că mai trebuie zăbovit la problema asta. Cât despre rețea, în Marea Britanie sunt peste 30.000 de stații, în timp ce în România nu cred că numărul a ajuns la 1.000, iar asta ar putea fi o problemă reală.

Ultima problemă

Durata de viață a bateriei. Cei mai mulți producători garantează bateria pentru minimum 5 ani, zic producătorii clipului. Eu zic mai degrabă 8 ani. Deci s-a rezolvat și problema asta, mai ales dacă aplici cele 5 trucuri pentru o baterie sănătoasă!

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

TCO
Flotă verde

Unde a ajuns România pe drumul către mobilitatea electrică? TCO mașini electrice vs TCO mașini termice

Costul total de deținere (TCO) al unei mașini electrice în România, de...

vehicule electrice
Flotă verde

Încărcarea încă încetinește achiziționarea unui vehicul electric. Studiu GiPA

Utilizatorii noi de vehicule electrice sunt mulțumiți de experiența de conducere, deși...

electrificarea flotelor
Flotă verde

Leaseurope către UE: ”Nu forțați electrificarea flotelor corporative. Stimulați-o!”

În loc să forțeze companiile să-și electrifice complet flotele de vehicule, UE...