Proiectul pilot pentru un serviciu de transport la cerere pe bază de aplicaţie, care foloseşte maşini autonome Mercedes-Benz din clasa S, a fost lansat în oraşul San José din Silicon Valley.
Aflate sub supravegherea unui şofer de siguranţă, maşinile autonome circulă între zona de vest a oraşului San José şi centru, de-a lungul arterelor principale dintre strada San Carlos şi bulevardul Stevens Creek.
Iniţial, serviciul de transport cu maşini autonome va fi disponibil unui grup restrâns de utilizatori. Aceştia vor folosi o aplicaţie dezvoltată de Daimler Mobility AG pentru a rezerva o călătorie cu autovehiculele automatizate din clasa S, dintr-un punct de preluare determinat şi până la destinaţie.
Bosch şi Mercedes-Benz speră ca acest test să ofere informaţii valoroase cu privire la dezvoltarea ulterioară a sistemului de conducere automatizată de Nivel 4/5 SAE. Partenerii se aşteaptă şi să obţină informaţii suplimentare cu privire la modul în care maşinile autonome pot fi integrate într-un sistem de mobilitate intermodal care include servicii de transport în comun şi car-sharing.
Viitorul mobilităţii
La mijlocul anului 2017, San José a devenit primul oraş din SUA care a invitat companii private să desfăşoare teste pe teren pentru conducerea automatizată şi să analizeze provocările tot mai mari ale traficului rutier. În special în traficul congestionat din oraş, senzorii instalaţi pe maşini autonome, care monitorizează o acoperire de 360 de grade, pot îmbunătăţi siguranţa, iar stilul de condus lin poate îmbunătăţi fluxul traficului.
„Dorim să aflăm mai multe despre modul în care autovehiculele automatizate pot duce la un trafic mai lin şi mai sigur pentru oraşe, precum şi modul în care putem ajunge la o mobilitate mai disponibilă, sustenabilă şi cuprinzătoare. San José doreşte să devină un oraş inteligent şi să aibă un sistem de trafic pregătit pentru viitor, cu tehnologii moderne şi inovatoare. În acest sens, proiectul derulat alături de Bosch şi Mercedes-Benz este perfect”, a afirmat Dolan Beckel, director departamentului pentru inovaţii civice al San José.
„În cazul în care conducerea automatizată va deveni o realitate cotidiană, tehnologia trebuie să fie fiabilă şi sigură. Iar în acest sens avem nevoie de teste precum proiectul nostru pilot din San José”, a precizat Dr. Michael Fausten, directorul departamentului de proiectare pentru conducerea automatizată în zone urbane, din cadrul Robert Bosch GmbH.
Citiţi articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro
TE-AR MAI PUTEA INTERESA ŞI:
Construcţia Variantei de Ocolire Zalău, scoasă la licitaţie
Tesla vinde cele mai multe electrice din Europa
Avem servicii moderne de transport, dar avem şi legislaţia potrivită?
Comentați?