Datele Poliţiei Române arată că, în ultimii 10 ani, 4.600 de oameni şi–au pierdut viaţa în accidente rutiere cu un singur vehicul, reprezentând, anual, între 20-25% din totalul victimelor accidentelor rutiere înregistrate pe teritoriul ţării.
Accidentul cu un singur vehicul este tipul de eveniment rutier în care e implicat doar un autovehicul, şi în care conducătorul auto (şofer sau motociclist) şi/sau un pasager al acestuia a decedat sau a fost rănit grav, nemaifiind implicat niciun alt participant la trafic (de ex. pieton sau biciclist).
Potrivit statisticii, 74% din accidentele cu un singur vehicul şi 80% din decesele rezultate au fost cu autoturisme, ele fiind şi categoria de vehicule cea mai numeroasă în traficul rutier din România.
În peste jumătate dintre accidentele cu autoturisme (51,4%), principala cauză a fost viteza neadaptată la condiţiile de drum, urmată de consumul de alcool (11,4%) şi neatenţie (11,2%). De asemenea, în peste 70% dintre accidentele cu motociclete, viteza neadaptată la condiţiile de drum a reprezentat cauza predominantă.
În cazul mopedelor, principala cauză de producere a accidentelor a fost conducerea fără permis (34%) urmată de viteza neadaptată şi consum de alcool.
Cele mai multe accidente rutiere cu un singur vehicul se produc prin lovirea unui obstacol în afara carosabilului
(43%), o pondere importantă având-o, de asemenea, şi cele produse prin răsturnarea vehiculului (27%). Cele
mai multe tipuri de impact sugerează controlul scăzut al autovehiculului, datorat atât lipsei de experienţă
cât şi unui comportament imprudent din partea conducătorului auto.
Pe de altă parte, 1 din 10 accidente grave din mediul urban, aproape 25% din cele petrecute în rural şi peste 1/3 din cele produse în afara localităţilor au fost din categoria accidentelor cu un singur vehicul.
Cele mai multe accidente cu un singur vehicul. s-au produs în mediul rural şi în afara localităţilor. Astfel, 4 din 10 accidente au avut loc în mediul rural, un procent comparativ cu cel al accidentelor produse pe drumurile dintre localităţi (38%).
Gravitatea accidentelor rutiere produse pe drumurile din afara localităţilor este dată de numărul mare de victime decedate, reprezentând aproape jumătate (48%) din total, indicele de mortalitate fiind cel mai mare (27 decese/100 accidente comparativ cu 14 în urban şi 20 în rural).
Citiţi articolul integral pe www.zero-accidente.ro
TE-AR MAI PUTEA INTERESA ŞI:
Construcţia Variantei de Ocolire Zalău, scoasă la licitaţie
Tesla vinde cele mai multe electrice din Europa
Avem servicii moderne de transport, dar avem şi legislaţia potrivită?
Comentați?