Raportul anual publicat de BMW și legat de vânzările de electrice și plug-in pe bătrânul continent relevă o schimbare majoră: Tesla a preluat conducerea, după ce, în 2018, BMW se afla în fruntea clasamentului.
Raportul întocmit de casa germană include (atenție!) toate automobilele cu sisteme de propulsie electrificate cu încărcare la priză: electrice cu și fără range extender și hibride plug-in. De aceea, poziționarea pe primul loc a americanilor de la Tesla, care nu ”concurează” decât la categoria propulsoarelor electrice, este cu atât mai spectaculoasă: americanii vând în Europa suficiente electrice pure pentru a surclasa vâzările adunate de electrice și plug-in-uri ale concurenților. Victoria se datorează, în primul rând, lansării noului model Tesla Model 3.
BMW, care la precedentul raport anual, publicat în 2018, deținea conducerea, a coborât cu 4 procente (de la 17% până la 13%), în timp ce Renault și-a păstrat ponderea de 9%, dar a urcat de pe locul 4, pe 3.
sursă grafice: BMW/IHS Markit
Dacă ne referim la grupuri și alianțe, clasamentul se schimbă dramatic. Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi trece pe prima poziție, cu o pondere de 23%, iar pe locul 3, la egalitate, se situează BMW și grupul Hyundai-Kia.
Ce ne rezervă viitorul?
Probabil o avansare masivă a mărcii VW, care va lansa o mulțime de modele electrice, bazate pe platforma MEB, în dorința de a înjumătăți emisiile de CO2 ale gamei până în anul 2025. De asemenea, pătrunderea în top a noii alianțe PSA-FCA, care va profita la maximum de recent lansata platformă CMP, care a debutat recent pe Peugeot 208 și pe Opel Corsa, apoi de sistemele plug-in de pe 508, 3008 și 5008 (care au la bază platforma EMP2) și de cele de pe Renegade și Compass. Totodată, BMW va riposta cu noile sisteme plug-in din gamă și cu Mini Electric. Să ținem cont, însă, că nici Tesla nu va sta pe loc, ci (probabil) va aduce noul Cybertruck în Europa și va lansa crossover-ul Model Y.
via thedriven
Comentați?