Specialiștii se așteaptă ca vânzările modelelor electrice și plug-in să crească în Europa cu 35% în primele 9 luni ale anului 2020. Iar acesta este un progres fără precedent.
Visul electric va fi introdus cu forța în capul clienților. Sigur, discounturile pe care le oferă statele europene îmbie clientul să-și îndrepte atenția spre modelele electrificate și chiar electrice. Programul Rabla de pe plaiuri mioritice, de exemplu, oferă o primă de 45.000 de lei (9.418 euro) pentru autoturismele full-electric și 20.000 de lei pentru cele hibrid cu emisii de CO2 sub 50 g/km. Pentru comparație, în Germania și Franța, prima atinge doar 6.000 euro.
Însă principalul motor al creșterii numărului de înmatriculări ale EV-urilor și PHEV-urilor pe piața din Europa va fi reprezentat de amenzile pe care Uniunea Europeană le va impune, dacă producătorii nu se vor situa sub limita maximă a emisiilor de CO2 pentru toată gama de autoturisme. Întreaga gamă va trebui să emită, în medie, 95 g CO2/km la sfârșitul lui 2020, echivalentul unui consum mediu de aproximativ 4,1 l/100 km pentru modelele pe benzină și de 3,6 l/100 km pentru cele diesel. Cum aceste ținte vor fi imposibil de atins, tot mai multe modele electrice și electrificate vor apărea pe piață în cursul anului 2020.
Acestea sunt bonusurile pentru vehicule electrice în Europa
Tendința clientelei europene de a se orienta către SUV-uri, mai grele și mai puțin aerodinamice decât hatch-urile și sedanurile, crește și mai mult emisiile și zădărnicește atingerea acestor ținte. Iar acest trend îi determină pe producători să dezvolte modele electrificate, cu toate că și aceștia sunt reticenți la schimbarea de filosofie. În final, mai multe studii prevăd scăderea vânzărilor la nivel continental cu 5-10% în 2020, concomitent cu creșterea vânzărilor de electrice și plug-in cu 35% în primele 9 luni ale anului.
Honda susține contrariul: EV-urile nu vor deveni populare!
Vehiculele electrice și plug-in au acoperit 1,5% din totalul vânzărilor de pe teritoriul UE în 2018, procent care a crescut la 3,1% în al treilea trimestru al anului 2019. Până la sfârșitul anului 2023, numărul modelelor electrice de pe piața europeană ar putea crește la 150.
Comentați?