Test Kia e-Soul


Eu prefer „vrum-vrum“, indiferent cât de performant e „cirip-cirip-ul“. De aceea, am aterizat la Frankfurt, la primele teste internaționale cu noul e-Soul un pic sceptic. „Cât de greu e să faci un sistem de propulsie electric?“, mă întrebam. Aparent, nu-i mare lucru: cuplezi un motor electric la un pachet de baterii și adaugi un sistem de alimentare la priză. Vrei putere mai mare? Mărești bobinajul. Vrei autonomie mai mare? Adaugi module de baterii.
Corect, la nivel de raționament primar, numai că în realitate, ecuația este mult, mult mai complexă, și implică mai multe variabile, precum eficiența energetică a ansamblului, densitatea energetică a bateriilor, numărul de punți motoare, gradul de dezvoltare a platformei și câte și mai câte. De exemplu, Kia se laudă că reușește o autonomie de 452 km și o accelerație 0-100 km/h în 7,9 s, limitând greutatea totală sub 1,7 tone. Cum anume?
În primul rând, printr-un pachet de acumulatori mai performant, ce oferă o densitate energetică superioară cu 25% precedentului pachet (250 Wh/kg vs 200 Wh/kg).
Citiți aici testul cu Kia Niro plug-in!
Pentru versiuni, apasă 2.