Perpetuum Lease: Structura costurilor din TCO
Potrivit calculelor realizate de specialiştii de la Perpetuum Lease, pentru un autovehicul/autoturism uzual de flotă, cu o valoare de achiziţie sub 10.000 euro, utilizat pentru o perioadă de 4 ani şi un parcurs total de 120.000 km, pe primul loc în ierarhia costurilor este combustibilul, cu o pondere de aproximativ 30%, urmat de deprecierea auto (peste 25 %), costurile de administrare internă (peste 15%), costul reparaţiilor şi costul asigurărilor (fiecare având o pondere de aproximativ 12%). Lista continuă cu celelalte costuri care au, individual, ponderi de doar câteva procente.
„Ponderile diverselor categorii de costuri din ierarhia de mai sus au fost calculate în condiţiile unei exploatări responsabile/disciplinate în regie proprie, dar acestea pot varia funcţie de stilul de conducere, de gradul de control al execuţiei bugetare, de setul de reguli care guvernează relaţia angajator – angajat utilizator de auto, de potenţiale fraude sau neglijenţe şi de multe alte aspecte pe care noi le discutăm cu fiecare client, în încercarea de a elimina potenţialele pierderi”, precizează Cătălin Gavra, CEO Perpetuum Lease.
Arval: Lecţia de condus cu Mary Zen şi John Speed
Cât ar fi de strictă o companie în a-şi alege cele mai bune modele sau în a-şi organiza flota, bugetul poate fi rapid dezechilibrat dacă nu va avea şI un control asupra modului în care proprii angajaţi utilizează vehiculele. “De comportamentul lor depinde şi componenta de revânzare, şI cea de consum, care este direct determinat de modul în care oamenii conduc. Noi avem un instrument interesant prin care le explicăm companiilor cât de important este comportamentul de conducere în determinarea costurilor de utilizare a unei maşini. Am realizat un film cu două personaje cu nume sugestive: Mary Zen şI John Speed”, spune Dan Boiangiu, directorul comercial Arval.
Morala nu este greu de înţeles: Mary Zen, care conduce prudent, încet, obţine pentru maşina sa un TCO cu 15% mai mic decât John Speed, căruia, evident, îi place adrenalina. Diferenţa dintre cele două costuri de utilizare este determinată, în acelaşi tip de contract, de un set de pneuri în plus, precum şi de impactul mai mare pe CASCO şi pe costurile de reparaţii, pentru că John Speed a avut şI accidente.
“Este evident că un condus agresiv duce la un risc mai mare de accidente, la un consum de combustibil mai mare, taxe mai mari în viitor şi o pierdere la revânzare”, explică Dan Boiangiu.
Comentați?