Eazy Asigurări
Home Administrare flote Asigurări Avantajele cheie ale franşizelor în poliţele CASCO

Avantajele cheie ale franşizelor în poliţele CASCO

Franşiza a devenit un element standard în multe produse CASCO. Deşi pare un cost suplimentar, asigurătorii spun că pentru flotele de mari dimensiuni, economiile sunt substanţiale.

Introducerea franşizei, adică partea din daună suportată de asigurat, în poliţele de tip CASCO este un aspect care nu i-a convins încă pe mulţi deţinători de autovehicule. Societăţile de asigurări spun că principalul său rol este cel de responsabilizare a asiguratului. Faptul că acesta ştie că va suporta o parte din daună îl determină să conştientizeze răspunderea pe care o are, să aibă grijă de autovehicul şi, implicit, să fie mai disciplinat în trafic. În plus, dincolo de faptul că permite şi asigurătorilor un control al ratei daunalităţii, încheierea unei poliţe cu franşiză implică un cost mai redus cu asigurarea. „Pentru clienţii cu flote de mari dimensiuni, economiile sunt substanţiale”, punctează Cristian Eremia, directorul Direcţiei Daune Uniqa Asigurări.

Mai mult decât atât, decizia de alegere a unui produs CASCO cu franşiză îl poate scuti pe asigurat şi de eventualele situaţii neplăcute care intervin de prea multe ori între societăţile de asigurări şi service-urile auto.

În primul rând, un produs Casco care conţine franşiză este mai ieftin decât unul fără franşiză. Vorbim, bineînţeles, de o comparaţie a produselor aceluiaşi asigurator. De asemenea, considerăm că piaţa de asigurări din România a experimentat prea multe situaţii în care asigurătorii vând şi clienţii cumpără produse fără franşiză, primii mizând pe faptul ca asta vor clienţii, iar cei din urmă nedorind să suporte costul rezultat din franşiză. Însă aproape invariabil se întâmplă, ulterior, ca asigurătorul să intervină în alegerea asiguratului în privinţa service-ului în care acesta îşi repară maşina ori să îi impună clientului diverşi parteneri agreaţi, insistând chiar pe reparaţii cu piese neoriginale şi de o calitate îndoielnică. Şi asta pentru că produsul de asigurare a fost unul ieftin, «aşa cum a dorit clientul». Din păcate, tot clientul este cel care plăteşte ulterior mai mult”, explică David Gedlička, CEO al Porsche Finance Group.

O metodă de îmbunătăţire a randamentelor

Deşi franşiza este un element standard în produsele CASCO ale multor societăţi de asigurări, altele preferă să lase la latitudinea asiguraţilor alegerea acestei opţiuni. De exemplu, pentru Groupama Asigurări introducerea obligatorie a franşizei în poliţele CASCO nu reprezintă o oportunitate. „Este mult mai benefic să oferim posibilitatea clientului să aleagă în cunoştinţă de cauză”, consideră Călin Matei, director general adjunct Groupama AsigurăriCu toate acestea, oficialul Groupama arată că acei asiguraţi care au implementat în timp un sistem de management al flotelor bazat şi pe utilizarea franşizelor în prevenirea evenimentelor, de exemplu prin sisteme de bonusare a conducătorilor auto, înregistrează acum randamente mult îmbunătăţite, ce generează cheltuieli reduse cu primele de asigurare.

Pentru produsele Groupama Asigurări destinate persoanelor fizice, opţiunile de franşize la daune parţiale sunt 0, 100 euro, 200 euro şi 300 euro, iar cele pentru daune totale sunt 0, 10%, 15% şi 20%. În ceea ce priveşte persoanele juridice, compania are soluţii customizate prin intermediul unui produs dedicat flotelor, astfel încât variantele de personalizare sunt, practic, nelimitate. În prezent suma maximă asigurată pentru un vehicul din portofoliul CASCO Groupama Asigurări depăşeşte 1.000.000 euro. „Practic, capacitatea de asigurare a vehiculelor cu valori mari nu este limitată procedural”, spune Călin Matei

Preţul încă face diferenţa

Cu toate că poliţa care include franşiza este mai ieftină, asigurătorii spun că, de multe ori, lipsa unui calcul de fezabilitate în procesul de decizie al consumatorilor duce la evitarea ei. Iar acest fapt poate indica şi o oarecare insuficienţă în ceea ce priveşte pregătirea pieţei şi maturizarea ei. Oricum, mai spun asigurătorii, elementul cheie care dictează în continuare opţiunile asiguraţilor rămâne, de cele mai multe ori, preţul şi nu un summum de criterii care să includă calitatea serviciilor şi costurile pe termen lung.

David-Gedlicka_1„Avem îndoieli că piaţa a ajuns la acest nivel de maturitate şi că înţelege în detaliu produsele de asigurare Casco. Este oarecum natural că, în contextul în care piaţa auto înregistrează scăderi an de an, clienţii să fie foarte atenţi la preţ atunci când achiziţionează produse care implică şi costuri, aşa cum este asigurarea Casco. Diferenţiatorul pe piaţa asigurărilor în România este, din păcate, în continuare exclusiv preţul. Acest lucru se traduce, cum spuneam şi anterior, din nefericire, prin rezolvarea prin metode proprii de către companiile de asigurări a problemei daunalităţii. Vom asista, din punctul nostru de vedere, la o maturizare a pieţei, în momentul în care diferenţa între produsele de asigurare Casco, şi nu numai, se va face pe criterii multiple, care să includă elemente precum calitatea serviciilor prestate şi costurile pe termen lung”, este de părere David Gedlička (foto), CEO al Porsche Finance Group.

Potrivit acestuia, în cadrul Porsche Asigurări, care are o structură aparte de lucru şi beneficiază de o colaborare apropiată cu reţeaua de dealeri autorizaţi, tot ce trebuie să facă un client este să anunţe dauna către companie, iar aceasta va face evaluarea direct la unitatea service Porsche aleasă de client. „Eliminăm astfel un drum inutil al clientului la sediul asiguratorului. La finalul procesului de reparaţie, maşina poate fi ridicată de către asigurat imediat, direct din service, fără niciun fel de întârziere, datorită decontării directe pe care Porsche Asigurări o are cu întreaga reţea de service-uri autorizate partenere. Nu există, aşadar, niciun fel de întârziere în ridicarea maşinii pe motiv că asigurătorul nu a achitat costurile reparaţiei”, conchide David Gedlička.
Porsche Asigurări are în portofoliu produse de asigurare Casco cu franşiză standard de 500 lei, iar suma maximă asigurată este 150.000 euro pentru autoturismele noi.

Responsabilizarea angajaţilor

Poate că piaţa încă are nevoie de ceea ce s-ar putea numi educaţie antreprenorială, însă societăţile de asigurări recunosc că sunt numeroase companii care conştientizeaza deja avantajul franşizei, deoarece aceasta are un impact direct în costuri, în comportamentul angajaţilor şi, indirect, în gradul de folosire a autovehiculului.

Angajaţii, fiind mai responsabili, produc mai puţine daune, reducând astfel timpul petrecut de autovehicule în service-urile auto pentru reparaţii. |n special în aceasta perioadă dificilă, când toate companiile încearcă să îşi reducă bugetele, franşiza le aduce beneficii importante”, adaugă directorul Direcţiei Daune Uniqa Asigurări, Cristian Eremia.

Compania practica sistemul de franşiza progresivă, cu un voucher care acoperă franşiza la prima daună, astfel încât asiguratul nu trebuie să plătească nimic. La următoarele daune, dacă sunt produse în aceeaşi perioadă de asigurare, franşiza creşte progresiv odată cu numărul daunelor.

Soluţii pentru diminuarea daunalităţii

Cu un portofoliu format exclusiv din poliţe cu franşiză, daunalitatea Porsche Asigurări a fost mereu sub control, spun reprezentanţii companiei. De altfel, focusul asigurătorului va rămâne tot pe zona de Casco, unde intenţionează să dezvolte noi produse cu acoperiri parţiale, dedicate clienţilor cu buget limitat care îşi doresc o asigurare ieftină, fără rabat de la calitate: garanţia reparaţiilor pe toata durata poliţei la service-urile autorizate de marcă din reţeaua Porsche, garanţia pieselor originale utilizate în procesul de reparaţie, precum şi posibilitatea de a ridica autovehiculul din service imediat ce reparaţia a fost finalizată. Potrivit datelor companiei, la finalul trimestrului III, Porsche Asigurări avea un portofoliu de peste 11.000 de poliţe Casco, cu subscrieri totale de 36 de milioane de lei.

service_1Pentru Uniqa Asigurări o modalitate pentru scăderea costurilor este însăşi practicarea franşizei. În aceeaşi direcţie, o altă soluţie implementată recent a fost şi efectuarea reparaţiilor la service-urile auto partenere care practică decontare directă cu societatea de asiurări şi oferă reduceri suplimentare în funcţie de volumul reparaţiilor.

Potrivit companiei, deşi portofoliul de produse este unul complet, el se află în permanentă actualizare, pe măsura ce nevoile comsumatorilor se schimbă. De exemplu, poliţa de asigurare Casco a Uniqa Asigurări a fost reanalizată, iar pachetele de riscuri restructurate pentru a răspunde mai bine solicitarilor.

Cum diminuarea daunei medii atrage după sine scăderea tarifului şi, implicit, accesul mai uşor al clientului la serviciile companiei, Groupama Asigurări se concentrează atât pe o strategie de segmentare a tarifelor care avantajează clienţii cu potenţial redus de daună, cât şi pe o reducere a cheltuielilor operaţionale prin dezvoltarea de proceduri automatizate şi prin optimizarea fluxurilor de emitere a poliţelor şi de gestiune a daunelor. În acest sens, compania a dezvoltat „Colecţia de Avantaje”, un set de beneficii adiţionale asigurării, destinate facilitării procedurilor pe care asiguraţii le urmează în cazul producerii daunelor. De exemplu, pentru Asigurarea Casco Gradual, beneficiarii au la dispoziţie asistenţă rutieră extinsă în termen de 1 oră pe teritoriul României şi până la 4 ore în străinătate, constatarea în 72 de ore, preluarea rapidă a maşinii după remedierea daunei şi informaţii în timp real prin SMS. Totodată, toţi asiguraţii pot apela non stop Centrul de Relaţii Clienţi Alo Groupama unde au acces imediat şi rezoluţii rapide.

 (Articol apărut în revista AutoExpert Flote, decembrie 2013 – ianuarie 2014)

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

SAL-Fin
Asigurări

Soluţionare alternativă a litigiilor prin SAL-Fin: 80% din totalul cererilor au vizat piaţa RCA

Consumatorii au primit în plus faţă de ofertele iniţiale ale asigurătorilor suma...

RCA
Asigurări

Care ar fi neajunsurile proiectului Legii RCA. Punct de vedere UNSAR – BAAR

Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare Reasigurare din România (UNSAR) şi Biroul...

ASF
Asigurări

Pentru sectorul de asigurări, ASF a primit peste 2.800 de reclamații în semestrul II 2023

Numărul total al petițiilor unice înregistrate, în semestrul al II-lea al anului...

tarifele RCA
Asigurări

UNSAR: Prima medie RCA a crescut cu 5% în primele 9 luni din 2023

În primele 9 luni ale anului trecut, prima medie RCA a crescut...