Noua gamă Renault Kangoo

Renault este liderul pieţei europene de vehicule comerciale uşoare (LCV – Light Comercial Vehicle), iar o parte importantă din succes i se datorează cunoscutei game Kangoo.
Renault Kangoo

Oferta auto Renault Kangoo este printre cele mai populare modele de autovehicule utilitare de pe străzile din România, iar acest lucru se datorează unor factori precum costurile de achiziţie şi exploatare, reţelei dezvoltate de dealeri ai mărcii la nivel naţional, dar şi unei imagini de marcă foarte bune pe care constructorul din Franţa o are în ţara noastră. Gama Kangoo a fost împrospătată anul acesta, odată cu lansarea unei noi generaţii. Modelul este disponibil în trei versiuni de caroserie, dar şi atât în versiuni de marfă cât şi de persoane.

Mai mult, în ofertă, există disponibilă o variantă cu sistem de propulsie neconvenţional – full electric, botezată Kangoo Z.E.. Tot pentru difersificarea ofertei cu care vine în întâmpinarea utilizatorilor, Renault a creat un model Kangoo Extrem, care afişează un aspect sportiv, cu trimiteri la un stil de viaţă mai aventuros, dar şi o versiune Kangoo Business, excelent pretabilă posesorilor de parcuri auto (flote auto).

k_1Noua gamă Kangoo din oferta auto afişează un design elaborat al părţii frontale, care se aliniază tendinţelor adoptate în cazul automobilelor Renault, iar toate cele trei versiuni de caroserie ale modelelor de transport marfă pot fi echipate cu trei scaune în cabină.

Totuşi, pentru o diferenţiere mai evidentă, între versiunile de pasageri, cele de marfă şi cele electrice există diferenţe vizuale evidente la partea din faţă, în cazul modelelor de marfă adoptându-se folosirea unor materiale mai rezistente la uzură în timp, în cazul spoilerului, în timp ce gama Z.E. este marcată discret de ornamente albastre la nivelul grilei.

Tot la cele din urmă un detaliu interesant este reprezentat de montarea prizei de încărcare a bateriilor în spatele logo-ului Renault de pe calandru.

La interior s-a consemnat un pas înainte din punct de vedere al materialelor folosite, al calităţii fabricaţiei, dar şi al atmosferei generale prezente la bord. Pentru un plus de confort destinat pasagerilor a fost dispusă şi posibilitate de echipare a modelelor Kangoo din oferta auto cu sistemul multimedia Renault de ultimă generaţie R-Link, o dotare foarte folositoare în cazul unei flote auto, acesta având printre funcţiile cu care este configurat şi sistem de navigaţie, dar şi funcţii de monitorizare a parametrilor de funcţionare ai automobilului, în special a celor de consum de combustibil. Totodată el permite conectivitatea telefonului mobil, asigurând astfel funcţie handsfree, eliminând încă un factor care ar putea distrage atenţie şoferilor de la drum, mai ales atunci când aceştia sunt nevoiţi să efectueze şi multe apeluri telefonice în interes de serviciu.

O gamă versatilă, în primul rând

După cum aminteam anterior, noua familie Kangoo este disponibilă, în oferta auto, în trei variante de caroserie (trei versiuni de lungime). Acestea sunt: Compact, Express şi Maxi. În funcţie de configuraţia fiecăreia, se pot configura 15 versiuni diferite ale utilitarei franceze – 12 dintre ele sunt versiuni de transport marfă (incluzând aici şi gama electrică Z.E.), iar restul de trei sunt modele destinate transportului de pasageri sau diverselor activităţi recreaţionale.

Capacitatea de transport în cazul modelelor utilitare variază între 2,3 m3 şi 4,6 m3, iar perntru fiecare dintre cele trei tipuri de caroserie, Compact, Express, Maxi, sunt disponibile câte două sau trei locuri în faţă. Renault Kangoo Compact devine astfel prima utilitară cu o capacitate de transport sub 2,8 m3 care poate găzdui trei pasageri în cabină. În cazul lui Z.E. configuraţia cu trei scaune în faţă nu este disponibilă.

intÎn oferta auto, pentru vehiculele destinate activităţilor sau transportului de persoane putem avea câte cinci locuri în cazul lui Kangoo (versiunea normală) şi, la alegere, cinci sau şapte, în cazul lui Grand Kangoo. Cele trei scaune din configuraţia versiunilor de marfă Kangoo sunt o opţiune, în standard fiind disponibilă o aşezare clasică, cu doar două. Cel din mijloc, poate fi pliat şi folosit fie ca măsuţă de lucru, fie drept cotieră. Dacă ambele spătare ale scaunelor pasagerilor sunt pliate, în Kangoo Maxi pot fi transportate obiecte cu o lungime de maxim 2,88 m. Tot pentru un plus de versatilitate, sub şezutul scaunului din dreapta pot fi depozitate bagaje mici, cu un volum de până la 15 l. Cea mai mare capacitate de încărcare o are Kangoo Maxi, care poate primi în versiunea cu două/trei locuri (în faţă) până la 4,6 m3 de marfă. În cazul versiunii Maxi şi cu banchetă pentru pasageri (cinci/şase locuri) se pot încărca până la 2,4 m3 de marfă, iar dacă se pliază bancheta se poate ajunge până la 3,6 m3. Odată pliată bancheta, datorită unei versiuni constructive ingenioase, suprafaţa de încărcare rămâne plană. Totodată, bancheta este rabatabilă fracţional 40/60 pentru a spori flexibilitatea la interior. Lăţimea maximă disponibilă în compartimentul de marfă, cea dintre pasajele roţilor spate, este de 1,21 m.

Pentru unele versiuni de caroserie şi pe anumite pieţe mai este disponibil un artificiu constructiv foarte util. O trapă care se deschide complet în partea din spate a plafonului şi care dă posibilitatea transportării unor obiecte foarte înalte, sau care nu ar putea fi transportate în poziţie orizontală.

Tot pe cupola caroseriei sunt montate şine care permit montarea unor suporţi suplimentari pentru transport sau a unor portbagaje suplimentare, iar până la 80 kg de încărcătură poate fi stocată pe aceştia.

Motoare supraalimentate sau electrice

Conform declaraţiilor oficiale, în oferta auto, Renault Kangoo este cel mai eficient autovehicul din clasa sa. Iar ofera cuprinde, pe lângă mult lăudatul Kangoo Z.E., trei morizări distincte şi patru variante de putere în total. Motorizarea care deschide gama este o unitate dCi de 1,5 l şi care produce 75 CP sau 90 CP. Este cel mai economic propulsor din portofoliu şi asigură un consum de motorină de doar 4,3 l/100 km în ciclu combinat, emiţând doar 112 g CO2/km.

Cuplul motor maxim oferit de versiunea low power este de 180 Nm, în timp ce varianta de 90 CP produce 200 Nm. Cel mai puternic diesel ce poate fi comandat în familia Kangoo este tot un 1,5 l de 110 CP şi care dezvoltă 240 Nm la turaţia de 1.750 rot/min, totul la un consum mediu declarat de producător de 4,5 l/100 km şi emisii de CO2 de 115 g/km.

Pentru cei care preferă motorizările pe benzină este disponibilă o unitate TCe de 1,2 l şi 115 CP putere maximă, care dezvoltă 190 Nm între 2.000 şi 4.000 rot/ min, la un consum de 6 l/100 km. Kangoo Z.E. este propulsat de un motor electric de tracţiune care dezvoltă maxim 44 kW (60 CP), dar marele avantaj al acestei variante de motorizare este că cei 226 Nm ce reprezintă cuplul motor maxim sunt disponibili încă de la plecarea de pe loc, deci eficinţa acestui motor provine exact din această flexibilitate sporită a livrării cuplului către puntea motoare.

Capacitate: Trei versiuni de caroserie (Compact, Express şi Maxi), două variante de configurare (pentru pasageri sau pentru transport marfă) şi diferite artificii în folosul flexibilităţii, acesta este pe scurt noul Renault Kangoo. Dacă în versiunea Compact, cea mai mică, utilitara franceză poate transporta până la 2,3 m3 de încărcătură, vârful gamei este reprezentat de versiunea maxi, în care se pot încărca până la 4,6 m3. Greutatea maximă a încărcăturii este de 650 kg, iar obiectele agabaritice pot fi depozitate vertical, printr-o trapă decupată în plafon (1.000×460 mm).

mpvMPV: În versiunea destinată transportului de persoane, Kangoo este un MPV (multi purpose vehicle) foarte potrivit pentru piaţa românească. Modelul dispune de cinci locuri, dar există şi o versiune Grand Kangoo, echivalentul modelului Kangoo Maxi. Acesta poate fi echipat cu un al treilea rând de scaune, montat ceva mai sus, pentru un plus de vizibilitate pentru pasagerii din spate. Portbagajul are 400 l în varianta cu şapte locuri, dar ultimul rând de scaune poate fi pliat, sau chiar eliminat, la nevoie.

 

ze

Kangoo Z.E: Renault a avut curaj şi a pariat pe o versiune complet electrică în gama sa de modele utilitare. Kangoo Z.E. devine astfel prima utilitară 100% electrică din industrie. Motorul dezvoltă 44 kW (60 CP), iar bateria se încarcă în 6-9 ore, de la o sursă de curent dedicată. Costul de explotare până la un rulaj de 90.000 km este de 0,17 euro/km (fără TVA), iar reviziile pentru acest interval de exploatare au un cost total de 149 euro (fără TVA). Preţul pentru Kangoo Z.E. este cuprins între 17.300 şi 20.100 euro (fără TVA), în funcţie de versiune.

 

(Articol publicat în revista AutoExpert Flote, decembrie 2013 – ianuarie 2014)

Adaugati comentariu