Într-un interviu acordat Financial Times, Ola Källenius, CEO-ul Mercedes-Benz, a surprins industria europeană de automobile având o poziție complet opusă strategiei susținute de producătorii europeni. Ola Källenius a pledat pentru o reducere a taxelor vamale la importurile de mașini din China.
Mergând împotriva curentului, șeful Mercedes a explicat că protecționismul european s-ar duce într-o direcție greșită. Să amintim că, recent, Comisia Europeană a declanșat un mecanism de majorare a taxelor vamale la importul de mașini din China.
În cadrul interviului acordat presei britanice, șeful Mercedes a arătat, de fapt, că inovația și competitivitatea se află deasupra barierelor tarifare. Potrivit acestuia, reducerea taxelor vamale, mai degrabă decât creșterea lor, așa cum intenționează Comisia Europeană, ar promova o concurență sănătoasă, încurajând îmbunătățirea continuă a produselor și tehnologiilor auto. Intrarea mărcilor chineze în Europa ar fi, potrivit lui, o „progresie naturală a concurenței și trebuie să le opunem cu produse mai bune, tehnologii mai bune și mai multă flexibilitate”. A mai adăugat: „Este economie de piață. Trebuie să lăsăm competiția să se desfășoare”.
Chiar dacă Mercedes face parte încă din Asociația Constructorilor de Automobile Europeni (ACEA), această poziție este total opusă celei susținute de asociație. Într-o scrisoarea trimisă candidaților la alegerile europarlamentare, președintele ACEA, Luca de Meo (șeful Renault), a pledat în favoarea apărării producătorilor europeni, subliniind dependența de China pentru aprovizionarea cu litiu, nichel, cobalt și de Taiwan pentru semiconductori.
La nivel comercial, presiunea producătorilor chinezi la nivel mondial nu a fost niciodată atât de puternică. Anul trecut, aproximativ 35% din mașinile electrice exportate în întreaga lume erau din China, arată datele ACEA. Deschiderea de către Comisia Europeană a unei investigații privind subvențiile directe sau indirecte plătite de China producătorilor săi ar putea duce la o creștere a taxelor vamale din vara viitoare.
CITEȘTE ȘI:
Creșterea pieței de vehicule electrice va încetini din cauza reducerii subvențiilor
Grupul Raiffeisen a încheiat un parteneriat cu SIXT Group România, pentru servicii de mobilitate
Comentați?