Advertisement

Coface
Home Miscellanea Financiar Scădere de peste 35% în industria auto românească în trimestrul II

Scădere de peste 35% în industria auto românească în trimestrul II

Criza generată de pandemia Covid-19 va determina în economia românească o reducere severă a activităţii în trimestrul al doilea din acest an, de 14,4%, însă impactul în industria auto va fi mult mai puternic, de peste 35%, potrivit Programului de convergenţă 2020 publicat de Ministerul Finanţelor Publice (MFP).

„Se estimează o reducere severă a activităţii economiei în trimestrul al II-lea (-14,4%), profilul trimestrial evidenţiind o evoluţie preponderent în formă de „V”, dar fără a reveni la situaţia din scenariul de iarnă (absenţa coronavirusului), cu o recuperare propriu-zisă în trimestrul IV. Scenariul se bazează pe un impact economic negativ limitat în timp, în jur de 4 luni (martie-iunie), urmând o extindere parţială în iulie-septembrie, plecând de la experienţa Chinei care dă semne de revenire după 4 luni”, se arată în documentul prezentat de MF.

Impactul probabil asupra industriei prelucrătoare în cele trei luni maxim afectate (martie-mai) va fi o reducere de circa 18% faţă de perioada corespunzătoare din 2019, cu un declin mai accentuat, peste 35%, în industria auto şi la fabricarea produselor textile şi articolelor de îmbrăcăminte, pielărie.

În perioada de vârf a pandemiei, serviciile vor avea o contribuţie negativă de 9,3 puncte procentuale la dinamica PIB-ului, fiind urmate de industrie (-3,9 puncte procentuale). Serviciile vor fi afectate în special pe segmentele de tranzacţii imobiliare, hoteluri şi restaurante, activităţi recreative, transporturi, servicii de întreţinere.

„Condiţiile macroeconomice favorabile vor acţiona în continuare, în special din trimestrul al III-lea, luând în considerare faptul că pieţele externe nu se vor pierde, iar economia are capacitatea potenţială de revenire prin măsurile guvernamentale de conservare a veniturilor şi măsurile de repornire (creditarea avantajoasă a IMM-urilor), astfel încât factorii reversibili vor prevala celor ireversibili”, se mai arată în programul de convergenţă.

În acest context, se aşteaptă ca economia României să înregistreze o reducere de 1,9% la nivel anual, în termeni reali, fiind rezultatul unor contribuţii negative atât din partea cererii interne (-1,6 puncte procentuale) cât şi a exportului net, dar într-o măsură mai redusă (- 0,3 puncte procentuale). Astfel, diminuarea de ritm a indicatorilor sectoriali menţionaţi a condus la revizuirea dinamicii PIB în scenariul coronavirusului cu circa 6 puncte procentuale, respectiv de la +4,1% în prognoza de iarnă.

 

CITEŞTE ŞI:

Jaguar Land Rover, în discuţii pentru un împrumut de stat de peste 1 miliard de lire

Cel mai ieftin BMW: iată cum arată

ENERGIZING COACH de la Mercedes-Benz are funcții noi

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Schaeffler AG
BusinessIndustrie auto

Schaeffler a finalizat fuziunea cu Vitesco Technologies Group. Ce se întâmplă în România

Schaeffler AG a finalizat fuziunea cu Vitesco Technologies Group AG care a...

Bosch
Industrie auto

Bosch este al cincilea cel mai dorit angajator din România

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, se clasează, și...

Volkswagen
Industrie auto

Volkswagen și-ar putea reduce forța de muncă cu 10% în Germania

Confruntat cu dificultăți financiare semnificative pe fondul unei tranziții incerte la modelele...

continental
Industrie auto

Peste 120 de elevi noi s-au alăturat companiei Continental în clasele din învățământul profesional dual

Peste 400 de elevi au început anul școlar susținuți de sediile Continental...