Constructorii români din domeniul infrastructurii rutiere s-au reunit în Asociaţia Română a Constructorilor de Autostrăzi (ARCA) şi solicită public „Primul Pact Naţional pentru Autostrăzi”, la care să adere toţi factorii decizionali implicaţi, dar şi companiile româneşti din domeniu.
„În premieră naţională a fost înfiinţată asociaţia care reuneşte constructorii români din domeniul infrastructurii rutiere. Asociaţia Română a Constructorilor de Autostrăzi (ARCA) a fost creată din dorinţa de a avea o voce unică şi puternică a companiilor autohtone în relaţia cu autorităţile române, forurile europene, mediul financiar – bancar şi, cel mai important, cu beneficiarii lucrărilor de infrastructură – cetăţenii români. Este de notorietate faptul că firmele româneşti sunt prezente pe toate şantierele din domeniul infrastructurii rutiere în calitate de contractori, subcontractori, prestatori şi furnizori”, au menţionat reprezentanţii organizaţiei.
Potrivit acestora, situaţia infrastructurii rutiere din România, în ultimii 30 de ani, arată că ritmul de construcţie pe şantierele de autostrăzi a fost unul extrem de lent în comparaţie cu cel al dezvoltării economice.
„Suntem, în continuare, la coada clasamentului Uniunii Europene cu doar 866 de kilometri de autostradă şi, de cele mai multe ori, soluţiile propuse pentru proiectele de infrastructură rutieră nu au fost cele mai bune şi aşteptate de către români”, susţin reprezentanţi asociaţiei de profil.
ARCA solicită public „Primul Pact Naţional pentru Autostrăzi” la care să adere toţi factorii decizionali implicaţi, dar şi firmele româneşti din domeniu, „pentru ca România să fie repusă pe harta marilor investiţii, iar românii să beneficieze de o creştere accelerată a nivelului de trai”.
Potrivit asociaţiei, firmele româneşti din domeniul infrastructurii rutiere sunt parteneri de încredere ai statului român.
„În toată această perioadă de criză generată de pandemia de COVID-19, companiile cu capital autohton au reuşit, prin eforturi proprii, să menţină deschise şantierele din domeniul infrastructurii rutiere, demonstrând, încă o dată, că #româniiconstruiescromânia”, conchid reprezentanţi ARCA.
ARCA reuneşte constructori români din domeniul infrastructurii rutiere în ale căror companii lucrează peste 3.000 de angajaţi. Companiile cu capital 100% românesc, membre ale asociaţiei, derulează proiecte de miliarde de lei în domenii, precum: construcţia de autostrăzi, construcţia şi reabilitarea drumurilor naţionale şi judeţene, construcţia de piste aeroportuare, reabilitarea şi extinderea infrastructurii în mediul urban şi rural.
CITEŞTE ŞI:
Scădere de peste 35% în industria auto românească în trimestrul II
Jaguar Land Rover, în discuţii pentru un împrumut de stat de peste 1 miliard de lire
Cel mai ieftin BMW: iată cum arată
Comentați?