Advertisement

Jaguar Land Rover
Home Piaţa auto Industrie auto Jaguar Land Rover negociază un împrumut de stat de peste 1 mld. lire

Jaguar Land Rover negociază un împrumut de stat de peste 1 mld. lire

Jaguar Land Rover, cel mai mare constructor auto din Marea Britanie, a cerut un pachet de sprijin din partea guvernului pentru a depăşi dificultăţile generate de criza Covid-19.

Tratativele purtate cu Departamentul pentru afaceri, energie şi strategie industrială al Guvernului de la Londra sunt în desfăşurare, iar instituţia refuză să ofere amănunte până la finalizarea discuţiilor, după ce presa a relatat că împrumutul solicitat va depăşi 1 miliard de lire sterline, scrie The Guardian.

La rândul său, JLR a menţionat că poartă „discuţii periodice cu guvernul pentru o serie de aspecte, însă subiectul acestora rămâne confidenţial”. Reprezentanţii constructorului auto au spus însă că ştirile privind un nivel al ajutorului solicitat „mai aproape de 2 miliarde de lire sterline” sunt „inexacte şi speculative”.

Scăderea cererii din cauza măsurile de izolare adoptate în toată lumea a afectat întregul sector auto. Potrivit analiştilor citaţi de The Guardian, măsurile de relaxare din China au încurajat JLR să repornească producţia.

Luna trecută, Jaguar Land Rover a anunţat că vânzările pentru trimestrul IV, care se încheie la 31 martie, au scăzut cu peste 30%, la 110.000 de vehicule. În 2018, grupul a vândut aproximativ 600.000 de vehicule.

Vara trecută, compania a obţinut un împrumut garantat de Guvernul de la Londra în valoare de 500 milioane lire sterline, în cadrul unui acord cu UK Export Finance, pentru accelerarea producţiei de modele electrice, după ce a raportat o pierdere anuală de 3,6 miliarde de lire sterline.

JLR, deţinută de grupul indian Tata Motors, are aproximativ 38.000 de angajaţi în Marea Britanie, din care aproximativ 18.000 au fost disponibilizaţi temporar. Timp de trei luni, directorul general, echipa de conducere şi Consiliul de Administraţie au primit salarii parţiale.

Întreruperea producţiei a costat compania aproximativ 1 miliard de lire lunar.

Fabrica din Solihull, unde sunt produse Range Rover, Range Rover Sport, Jaguar F-Pace şi Range Rover Velar, a fost redeschisă săptămâna trecută, însă activitatea a fost reluată doar într-un singur schimb, cu 2.000 de muncitori din cei 10.000 care lucrează în mod normal.

JLR mai deţine două unităţi de producţie, la Castle Bromwich (Birmingham), unde se produc Jaguar XE, Jaguar XF şi Jaguar F-Type şi la Halewood (Merseyside), unde sunt asamblate Land Rover Range Rover Evoque şi Land Rover Discovery Sport.

Uzina de la Castle Bromwich a fost redeschisă parţial, dar cea de la Halewood rămâne închisă.

 

CITEŞTE ŞI:

Patru oferte pentru construirea VO Galaţi, parte din Drumul Expres Focşani – Brăila – Galaţi

Vehiculul electric autonom pentru firme de curierat

Programul punctelor de trecere a frontierei la graniţa cu Ungaria

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Producția de autoturisme
Industrie auto

Producția de autoturisme în România a crescut cu 8,6% în primele 9 luni

Producția de autoturisme în România a crescut cu 8,6% în primele 9...

continental
Industrie auto

Sediile Continental România se implică durabil în dezvoltarea mediului universitar din țară

Continental, companie tehnologică, s-a implicat activ și în an acest an și...

Industrie auto

Siguranță pe șosea: ce poți să faci pentru a evita accidentele

Siguranță pe șosea: ce poți să faci pentru a evita accidentele. De-a...

carlos tavares
Industrie auto

Carlos Tavares nu exclude închiderea unor fabrici auto în Europa

La fel ca alți producători aflați în dificultate în 2024 din cauza...