Jaguar Land Rover, cel mai mare constructor auto din Marea Britanie, a cerut un pachet de sprijin din partea guvernului pentru a depăşi dificultăţile generate de criza Covid-19.
Tratativele purtate cu Departamentul pentru afaceri, energie şi strategie industrială al Guvernului de la Londra sunt în desfăşurare, iar instituţia refuză să ofere amănunte până la finalizarea discuţiilor, după ce presa a relatat că împrumutul solicitat va depăşi 1 miliard de lire sterline, scrie The Guardian.
La rândul său, JLR a menţionat că poartă „discuţii periodice cu guvernul pentru o serie de aspecte, însă subiectul acestora rămâne confidenţial”. Reprezentanţii constructorului auto au spus însă că ştirile privind un nivel al ajutorului solicitat „mai aproape de 2 miliarde de lire sterline” sunt „inexacte şi speculative”.
Scăderea cererii din cauza măsurile de izolare adoptate în toată lumea a afectat întregul sector auto. Potrivit analiştilor citaţi de The Guardian, măsurile de relaxare din China au încurajat JLR să repornească producţia.
Luna trecută, Jaguar Land Rover a anunţat că vânzările pentru trimestrul IV, care se încheie la 31 martie, au scăzut cu peste 30%, la 110.000 de vehicule. În 2018, grupul a vândut aproximativ 600.000 de vehicule.
Vara trecută, compania a obţinut un împrumut garantat de Guvernul de la Londra în valoare de 500 milioane lire sterline, în cadrul unui acord cu UK Export Finance, pentru accelerarea producţiei de modele electrice, după ce a raportat o pierdere anuală de 3,6 miliarde de lire sterline.
JLR, deţinută de grupul indian Tata Motors, are aproximativ 38.000 de angajaţi în Marea Britanie, din care aproximativ 18.000 au fost disponibilizaţi temporar. Timp de trei luni, directorul general, echipa de conducere şi Consiliul de Administraţie au primit salarii parţiale.
Întreruperea producţiei a costat compania aproximativ 1 miliard de lire lunar.
Fabrica din Solihull, unde sunt produse Range Rover, Range Rover Sport, Jaguar F-Pace şi Range Rover Velar, a fost redeschisă săptămâna trecută, însă activitatea a fost reluată doar într-un singur schimb, cu 2.000 de muncitori din cei 10.000 care lucrează în mod normal.
JLR mai deţine două unităţi de producţie, la Castle Bromwich (Birmingham), unde se produc Jaguar XE, Jaguar XF şi Jaguar F-Type şi la Halewood (Merseyside), unde sunt asamblate Land Rover Range Rover Evoque şi Land Rover Discovery Sport.
Uzina de la Castle Bromwich a fost redeschisă parţial, dar cea de la Halewood rămâne închisă.
CITEŞTE ŞI:
Patru oferte pentru construirea VO Galaţi, parte din Drumul Expres Focşani – Brăila – Galaţi
Vehiculul electric autonom pentru firme de curierat
Programul punctelor de trecere a frontierei la graniţa cu Ungaria
Comentați?