Advertisement

Jaguar Land Rover
Home Piaţa auto Industrie auto Jaguar Land Rover negociază un împrumut de stat de peste 1 mld. lire

Jaguar Land Rover negociază un împrumut de stat de peste 1 mld. lire

Jaguar Land Rover, cel mai mare constructor auto din Marea Britanie, a cerut un pachet de sprijin din partea guvernului pentru a depăşi dificultăţile generate de criza Covid-19.

Tratativele purtate cu Departamentul pentru afaceri, energie şi strategie industrială al Guvernului de la Londra sunt în desfăşurare, iar instituţia refuză să ofere amănunte până la finalizarea discuţiilor, după ce presa a relatat că împrumutul solicitat va depăşi 1 miliard de lire sterline, scrie The Guardian.

La rândul său, JLR a menţionat că poartă „discuţii periodice cu guvernul pentru o serie de aspecte, însă subiectul acestora rămâne confidenţial”. Reprezentanţii constructorului auto au spus însă că ştirile privind un nivel al ajutorului solicitat „mai aproape de 2 miliarde de lire sterline” sunt „inexacte şi speculative”.

Scăderea cererii din cauza măsurile de izolare adoptate în toată lumea a afectat întregul sector auto. Potrivit analiştilor citaţi de The Guardian, măsurile de relaxare din China au încurajat JLR să repornească producţia.

Luna trecută, Jaguar Land Rover a anunţat că vânzările pentru trimestrul IV, care se încheie la 31 martie, au scăzut cu peste 30%, la 110.000 de vehicule. În 2018, grupul a vândut aproximativ 600.000 de vehicule.

Vara trecută, compania a obţinut un împrumut garantat de Guvernul de la Londra în valoare de 500 milioane lire sterline, în cadrul unui acord cu UK Export Finance, pentru accelerarea producţiei de modele electrice, după ce a raportat o pierdere anuală de 3,6 miliarde de lire sterline.

JLR, deţinută de grupul indian Tata Motors, are aproximativ 38.000 de angajaţi în Marea Britanie, din care aproximativ 18.000 au fost disponibilizaţi temporar. Timp de trei luni, directorul general, echipa de conducere şi Consiliul de Administraţie au primit salarii parţiale.

Întreruperea producţiei a costat compania aproximativ 1 miliard de lire lunar.

Fabrica din Solihull, unde sunt produse Range Rover, Range Rover Sport, Jaguar F-Pace şi Range Rover Velar, a fost redeschisă săptămâna trecută, însă activitatea a fost reluată doar într-un singur schimb, cu 2.000 de muncitori din cei 10.000 care lucrează în mod normal.

JLR mai deţine două unităţi de producţie, la Castle Bromwich (Birmingham), unde se produc Jaguar XE, Jaguar XF şi Jaguar F-Type şi la Halewood (Merseyside), unde sunt asamblate Land Rover Range Rover Evoque şi Land Rover Discovery Sport.

Uzina de la Castle Bromwich a fost redeschisă parţial, dar cea de la Halewood rămâne închisă.

 

CITEŞTE ŞI:

Patru oferte pentru construirea VO Galaţi, parte din Drumul Expres Focşani – Brăila – Galaţi

Vehiculul electric autonom pentru firme de curierat

Programul punctelor de trecere a frontierei la graniţa cu Ungaria

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Continental
Industrie auto

Continental investește în testarea compatibilității electromagnetice a produselor din interiorul vehiculelor

Continental, companie tehnologică, investește, în România, în testarea compatibilității electromagnetice a produselor...

BYD
Industrie auto

BYD va produce anual 150.000 de vehicule electrice în Turcia

Producătorul chinez BYD a anunțat oficial construirea unei noi fabrici de vehicule...

byd
Industrie auto

BYD va construi în Turcia o fabrică pentru vehicule electrice de 1 miliard de dolari

BYD se pregătește să încheie un acord cu Turcia pentru construirea unei...

Continental
Industrie auto

Continental împlinește anul acesta 20 de ani de activitate în Sibiu

Continental sărbătorește anul acesta cea de-a 20-a aniversare la Sibiu. De la...