Advertisement

Carlos Tavares
Home Piaţa auto Flotă verde Carlos Tavares: ”Mașina electrică poate fi o soluție pentru unele societăți, dar nu pentru toate”

Carlos Tavares: ”Mașina electrică poate fi o soluție pentru unele societăți, dar nu pentru toate”

Carlos Tavares, CEO Stellantis, și-a reiterat punctul de vedere conform căruia mașina electrică nu este o soluție de mobilitate pentru toți, în toată lumea.

La evenimentul „Freedom of Mobility Forum” organizat de Stellantis pentru al doilea an consecutiv, Carlos Tavares și-a exprimat încă o dată îndoielile cu privire la mașina electrică ca soluție universală pentru mobilitatea cu emisii zero la nivel mondial.

Potrivit acestuia, ar trebui să ne îndepărtăm de gândirea dogmatică, unde o singură dimensiune se potrivește tuturor. Nu cred că asta va funcționa. Vehiculele electrice de astăzi pot fi o soluție pentru unele dintre societățile noastre, dar nu pentru toate.

„Bateria va trebui redusă la jumătate în 10 ani”

În plus, CEO-ul Stellantis a subliniat că greutatea bateriilor vehiculelor electrice va trebui redusă la jumătate în următorul deceniu, datorită noilor substanțe chimice care necesită mai puține materii prime. Potrivit acestuia, mașinile electrice au nevoie de un „progres foarte important în materie de chimie” pentru a-și reduce greutatea la jumătate până atunci. El a mai spus că nivelul de 500 kg de materii prime necesare în prezent pentru a crea o baterie „nu pare a fi o soluție prea rezonabilă” din punct de vedere al mediului.

Litiu: elementul cheie al bateriei electrice

„Industria, bazată pe noile substanțe chimice, trebuie să realizeze un progres în ceea ce privește densitatea energetică a celulelor în următorul deceniu, astfel încât să reducem greutatea vehiculelor electrice și consumul de materii prime cu cel puțin 50%”, a precizat Tavares.

Reamintind că litiul este un element cheie în bateriile electrice, șeful Stellantis a explicat că nu este înțelept să folosești suplimentar 500 kg de materii prime pentru a atinge o autonomie de 400 km.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Vehiculele hibride plug-in consumă în realitate de 3-4 ori mai mult decât arată datele producătorilor

VO Gura Humorului, parte din Autostrada Nordului A14, are finanţare asigurată

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

leasing operațional
Flotă verdeLeasing operaţional

Rabla Plus. Accesul companiilor de leasing operațional la eco-tichete va fi extins

Autoritatea Fondului pentru Mediu va extinde, în exerciţiul financiar 2025 – 2030,...

Flotă verde

Competiția Best Electric Car in Romania a desemnat câștigătorul ediției din acest an

Renault Scenic E-Tech a primit titlul Best Electric Car in Romania pentru...

Mercedes-Benz
Flotă verdeIndustrie auto

Mercedes-Benz renunță la proiectul unei linii de producție pentru modele electrice high-end

Scăderea vânzărilor de de mașini electrice atât în ​​Europa, cât și în...

emisiile
Administrare floteFlotă verde

Majoritatea flotelor europene riscă să rateze obiectivele obligatorii privind emisiile de CO2

Majoritatea companiilor europene sunt cu mult întârziate în ceea ce privește obligațiile...