Advertisement

Autostrada Nordului
Home Infrastructură VO Gura Humorului, parte din Autostrada Nordului A14, are finanţare asigurată

VO Gura Humorului, parte din Autostrada Nordului A14, are finanţare asigurată

Guvernul a aprobat, în şedinţa de joi, indicatorii tehnico-economici pentru Varianta de ocolire Gura Humorului (judeţul Suceava), parte din Autostrada Nordului, a anunţat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu

Valoarea totală estimată a investiţiei, finanţată prin Programul Transport, se ridică la 2,31 miliarde de lei (inclusiv TVA).

„Construcţia primei secţiuni de pe traseul Autostrăzii Nordului A14 are finanţare asigurată! Am aprobat astăzi, în şedinţa de Guvern, indicatorii tehnico-economici pentru Varianta de ocolire Gura Humorului (judeţul Suceava), care va fi construită la profil de autostradă. Valoarea totală estimată a investiţiei, finanţată prin PT (Programul Transport, n.r.) se ridică la 2,31 miliarde de lei (inclusiv TVA). Această variantă ocolitoare (10,14 km) va face parte integrantă din proiectul drumului de mare viteză Baia Mare- Suceava şi va asigura conexiunea între loturile Bistriţa-Vatra Dornei şi Vatra Dornei-Suceava”, a precizat ministrul Transporturilor.

Varianta Ocolitoare Gura Humorului va fi construită în baza unui parteneriat încheiat între CNAIR şi Consiliul Judeţean Suceava.

Autostrada Nordului este împărțită în trei tronsoane, Baia Mare – Bistriţa, Bistriţa – Vatra Dornei și Vatra Dornei – Suceava.

Pentru Tronsonul 1 Baia Mare – Bistrița, CNAIR a semnat cu Quadrante Viaponte si Consultanta – Metroul – Capital Vision contractele pentru elaborarea studiilor de fezabilitate destinate loturilor Baia Mare – Dej (Lot 1) și Dej – Bistriţa (Lot 2). Valoarea contractelor, cu o durată de 18 luni, este de 12,7 milioane de lei (fără TVA) pentru Lotul 1 și de 8,4 milioane de lei (fără TVA) pentru Lotul 2.

Pentru Tronsonul 2 Bistrița – Vatra Dornei, elaborarea Studiului de Fezabilitate va fi realizată de compania Explan, valoarea contractului fiind de 15,8 milioane de lei (fără TVA). Durata de realizare a serviciilor de proiectare este de 18 luni.

Studiul de Fezabilitate pentru Tronsonul 3 Vatra Dornei – Suceava va fi realizat de Asocierea Best Consulting & Design – Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial, valoarea contractului fiind de 14,5 milioane de lei (fără TVA). Și în acest caz, durata de realizare a serviciilor este de 18 luni.

Practic, după realizarea studiilor de fezabilitate va rezulta varianta optimă pentru această investiție, adică autostradă sau drum expres.

Construcția Autostrăzii Nordului este reglementată și printr-o lege specială, adoptată de Parlament în luna noiembrie 2020.

Termenul de execuţie este de 4 ani de la data intrării în vigoare a legii, iar prevederile se aplică de la începutul lunii ianuarie 2021. „Obiectivul de investiţii Autostrada Nordului se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din credite externe şi din fonduri europene. Ministerul Transporturilor este ministerul responsabil pentru coordonarea realizării obiectivului de investiţii Autostrada Nordului. Termenul de execuţie a obiectivului de investiţii Autostrada Nordului este de 4 ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi”, arată proiectul adoptat de Parlament.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Guvernul a adoptat legea pentru aprobarea finanţării obținute de la BEI pentru Autostrada Ploieşti – Paşcani

Helixx deschide programul de abonamente

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Brașov - Bacău
Infrastructură

Contract semnat pentru finalizarea Studiului de Fezabilitatea al Autostrăzii Brașov – Bacău A13

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat, vineri, cu...

Vâlcea
Infrastructură

Un pas înainte pentru modernizarea șoselei dintre Rm. Vâlcea și Autostrada Sibiu – Pitești

Executivul urmează să aprobe în ședința de vineri, prin Hotărâre de Guvern,...

Autostrada de Centură București
Infrastructură

Autostrada de Centură București. Sectorul dintre DN 4 și Autostrada A2 va fi deschis în iulie

Traficul rutier pe încă un sector din Autostrada de Centură București, între...

Podul peste Canal
Infrastructură

Cinci oferte pentru reparații capitale la Podul peste Canal de la Călărași, amplasat pe DN 3B

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit 5 oferte pentru...