Oprirea producției la majoritatea uzinelor de pe glob nu a rămas fără urmări. Cel mai recent exemplu este cel al Mazda Motor Corp. Mazda vrea să împrumute 2,8 miliarde de dolari pentru a ieși cu bine din impasul financiar.
Informația a fost publicată de agenția de știri Reuters, care a citat o sursă sub protecția anonimatului, dat fiind faptul că informația nu este publică. Trei bănci cu capital majoritar nipon sunt gata să acorde împrumutul: Mitsubishi UFJ, Sumimoto Mitsui și Mizuho. Mai mult, băncile s-au dovedit deschise inclusiv la extinderea valorii împrumutului.
➡ Iată hibridul revoluționar de la Mazda! 💡
Niciuna dintre cele trei bănci nu a comentat, deși au fost contactate de Reuters. Nici Mazda nu confirmat informația despre un eventual împrumut, apărută inclusiv în publicația japoneză Nikkei .
În ultimele 10 zile, acțiunile Mazda au înregistrat o fluctuație interesantă, ajungând la un minim de 4,76 euro joi, pe 7 mai la ora 14.30, apoi crescând, până la valoarea actuală de 5,47 euro. Maximumul absolut din acest an a fost de 8,82 euro, pe 20 ianuarie 2020. Informația apărută pare a nu fi influențat în niciun fel tendința de creștere începută joia trecută.
Joia viitoare, pe 14 mai, casa niponă va anunța rezultatele anului financiar (care s-a încheiat în martie), ocazie cu care ar putea oferi informații oficiale legate de potențialul împrumut.
Alte exemple din industrie
Faptul că Mazda vrea să împrumute bani nu este o situație singulară într-o industrie care încearcă să minimizeze impactul opririi producției. Dimpotrivă: cele mai celebre exemple sunt cel al companiei Renault, care împrumută 5 miliarde de euro, și al companiei BMW, care a oprit investiția în viitoarea uzină din Ungaria, economisind astfel 1 miliard de euro. De asemenea, companiile de închirieri autovehicule au fost puternic lovite de pandemie, dovada fiind dată de cea mai mare dintre ele, Hertz, care intenționează să ia un împrumut pentru a se restabili.
Este posibil ca în viitoarele luni, vânzările să revină la valorile anterioare pandemiei, însă incertitudinile legate de un al doilea val care ar putea apărea după relaxarea condițiilor determină marile companii să nu risipească banii.
Comentați?