Pachetul de sprijin pentru industria auto include o creştere a subvenţiilor, pentru a motiva potenţialii cumpărători de maşini noi electrice şi hibride. Planul include şi un împrumut de stat în valoare de 5 miliarde de euro pentru Renault.
Preşedintele Franţei, Emmanuel Macron, a prezentat un plan în valoare de 8 miliarde de euro pentru industria auto naţională. O parte din sprijin va fi îndreptată spre stimularea producţiei de maşini electrice şi hibride şi orientarea consumatorilor către modele cu emisii reduse prin subvenţii guvernamentale sporite.
„Trebuie să nu doar să salvăm industria, ci să o transformăm”, a spus Emmanuel Macron la o conferinţă de presă susţinută în cadrul unei fabrici a companiei Valeo, producător francez de piese auto.
Aproximativ 400.000 de persoane sunt angajate direct în industria auto din Franţa.
Susţinerea achiziţiilor de maşini şi a producţiei locale
Emannuel Macron a precizat că subvenţia pentru maşini electrice noi va creşte la 7.000 de euro, de la 6.000 de euro în prezent.
Totodată, companiile care achiziţionează flote de maşini electrice vor primi 5.000 de euro/unitate.
În conformitate cu planul de sprijin, Franţa îşi propune să producă peste 1 milion de maşini „verzi” până în 2025.
În plus, persoanele care achiziţionează autoturisme diesel sau pe benzină pot beneficia de subvenţii de până la 3.000 de euro, dacă pot demonstra că noul lor vehicul este mai puţin poluant decât cel vechi. Emannuel Macron se aşteaptă ca acest sprijin să stimuleze vânzările de maşini în showroom-urile franceze.
Preşedintele Franţei a mai insistat şi asupra faptului că producţia din fabricile auto locale nu trebuie relocată în străinătate.
Renault îşi primeşte împrumutul, dar trebuie să menţină deschise fabricile din Franţa
Planul de 8 miliarde de euro include şi împrumutul garantat de stat, în valoare de 5 miliarde de euro, pentru Renault. Cu toate acestea, Emannuel Macron a spus că împrumutul este condiţionat de menţinerea a două fabrici-cheie din Franţa. În plus, pentru a primi ajutorul, constructorul auto deţinut parţial de stat mai trebuie să se alăture şi unui proiect franco-german pentru producţia de baterii pentru maşini electrice.
Se preconizează că Renault va anunţa un plan de reducere a costurilor în valoare de 2 miliarde de euro în această săptămână.
Potrivit cotidianului francez Le Figaro, constructorului auto are în plan desfiinţarea a 5.000 de locuri de muncă pe parcursul a patru ani, precum şi restructurarea şi închiderea unor uzine.
CITEŞTE ŞI:
Comenzile pentru serviciile de ride-hailing au crescut de 30 de ori în 4 ani
Asigurarea Carte Verde devine … albă. Precizări BAAR
Premieră în scandalul Dieselgate. Compensaţii directe pentru un proprietar de maşină
Comentați?