Advertisement

dieselgate
Home Piaţa auto Industrie auto Premieră în scandalul Dieselgate. Compensaţii directe pentru un proprietar de maşină

Premieră în scandalul Dieselgate. Compensaţii directe pentru un proprietar de maşină

Instanţa civilă superioară a Germaniei s-a pronunţat împotriva Volkswagen în primul caz introdus de un proprietar de maşini în scadalul Dieselgate privind trucarea testelor de emisii. Hotărârea stabileşte un precedent pentru alte mii de cazuri.


Luni, Curtea Federală de Justiţie s-a pronunţat împotriva producătorului auto german Volkswagen, în primul caz din ţară introdus de un proprietar de maşini în scandalul Dieselgate.

Instanţa a decis că au dreptul la compensaţii financiare persoanele care au achiziţionat un automobil VW echipat cu software trucat pentru manipularea testele de emisii. Proprietarii maşinilor pot returna vehiculul şi pot primi rambursări financiare parţiale de la producătorul auto.

Kilometrajul maşinii va fi luat în calcul la calcularea rambursării, a mai hotărât instanţa.

Decizia de luni a Curţii Federale de Justiţie deschide calea pentru solicitarea de compensaţii pentru alte mii de proprietari germani de maşini Volkswagen, ale căror vehicule au fost echipate cu dispozitive concepute pentru a manipula testele de emisii.

Volkswagen a promis „oferte adecvate” celor afectaţi.

„(Compania) îşi propune acum să încheie curând aceste cazuri în acord cu reclamanţii”, a spus VW într-un comunicat, citat de Deutche Welle.

Scandalul Dieselgate

În septembrie 2015, Volkswagen a recunoscut la solicitarea Agenţiei pentru Protecţia Mediului din Statele Unite că a instalat un software pe 11 milioane de vehicule, care i-au permis să manipuleze testele de emisii. Oamenii de ştiinţă americani au descoperit ca software-ul instalat putea detecta scenarii de testare a emisiilor şi modifica, în consecinţă, performanţele vehiculului pentru a îmbunătăţi rezultatele.

Scandalul, supranumit „Dieselgate”, a dus la o criză de încredere pentru întreaga industrie auto, mai ales că, ulterior, au fost descoperite soluţii similare şi la alte companii.

Ce verdicte au fost deja emise

Pentru a evita un proces colectiv, Volkswagen a acceptat recent să plătească daune către 235.000 de proprietari de maşini din Germania. Compania va plăti aproximativ 830 de milioane euro în baza acordului.

În 2018, VW a a încheiat un acord de plată în valoare de 25 de miliarde de dolari în SUA.

În toamna trecută, producătorul auto a acceptat să plătească 127 de milioane de dolari într-un proces colectiv în Australia.

În ianuarie, o instanţă canadiană a ordonat VW să plătească amenzi de aproape 2 milioane dolari canadieni (1,3 milioane euro) în plus faţă de cele 2,4 miliarde dolari canadieni pe care le plătise deja, o sumă de 26 de ori mai mare faţă de cea mai ridicată amendă pentru o infracţiune de mediu în Canada.

Procurorii germani au formulat acuzaţii şi împotriva conducerii VW. Directorul executiv, Herbert Diess, şi şeful Consiliului de Supraveghere, Hans Dieter Poetsch, au acceptat, în mai, o soluţionare extrajudiciară de 9 milioane de euro. Nu este clar dacă oferta de renunţare la cazul de manipulare a pieţei va fi extinsă şi fostului director general al VW, Martin Winterkorn, care a condus compania din 2007 până în 2015 şi a demisionat după izbucnirea scandalului.

Ce se întâmplă în continuare

Conform Volkswagen, în prezent îşi aşteaptă soluţionarea aproximativ 60.000 de cazuri individuale împotriva VW.
Instanţele germane inferioare urmează deciziile adoptate de instanţa superioară, ceea ce înseamnă că hotărârea adoptată luni sporeşte foarte mult şansele proprietarilor de maşini de a câştiga procesele individuale, ceea ce ar putea duce la obţinerea de compensaţii financiare din partea producătorului auto.

Cei care au participat la procesul colectiv soluţionat la începutul acestui an nu mai continua litigii individuale, a precizat VW.

În iulie, Curtea Federală a Germaniei va prelua alte cazuri legate de scandal Dieselgate, precum acţiuni îndreptate împotriva dealerilor Volkswagen, dar şi împotriva altor producători de maşini.

 

CITEŞTE ŞI:

Noul program cu publicul la Poliţia Rutieră Bucureşti

Hertz România NU se așteaptă să resimtă intrarea în insolvență a Hertz Global Holdings

Două zboruri Tarom cu Italia. Cine poate urca la bord

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Producția de autoturisme
Industrie auto

Producția de autoturisme în România a crescut cu 8,6% în primele 9 luni

Producția de autoturisme în România a crescut cu 8,6% în primele 9...

continental
Industrie auto

Sediile Continental România se implică durabil în dezvoltarea mediului universitar din țară

Continental, companie tehnologică, s-a implicat activ și în an acest an și...

Industrie auto

Siguranță pe șosea: ce poți să faci pentru a evita accidentele

Siguranță pe șosea: ce poți să faci pentru a evita accidentele. De-a...

carlos tavares
Industrie auto

Carlos Tavares nu exclude închiderea unor fabrici auto în Europa

La fel ca alți producători aflați în dificultate în 2024 din cauza...