Hertz Global Holdings, compania americană de închirieri auto veche de peste 100 de ani, și-a anunțat falimentul. Totuși, Hertz România nu va fi afectată de intrarea în insolvență a gigantului american, pentru că aparține unui alt grup de companii.
În urma anunțului făcut de gigantul Hertz cu privire la intrarea în insolvență, s-a născut o serie de întrebări legate de viitorul companiei Hertz România. Ei bine, a sosit timpul să facem lumină.
Hertz Global Holdings, compania americană de închirieri autoturisme fondată în 1918, opera aproximativ 568 de mii de autovehicule și avea 12.400 de francize în întreaga lume. Înainte ca pandemia să izbucnească, Hertz adunase datorii de aproximativ 12 mld. dolari americani, iar lipsa încasărilor din săptămânile dominate de starea de urgență i-a determinat pe americani să-și anunțe falimentul. Valoarea acțiunilor companiei a scăzut cu 30%. Înaintea de intrarea în insolvență, compania deja anunțase că va concedia 12.000 de angajați și că va trimite în șomaj tehnic alți 4.000 pentru a face economii de 2,5 mld. dolari anual.
Iată de ce Hertz România nu va resimți direct șocul
Revenind la România, Autotehnica Fleet Services SRL, parte a Grupului Elen Autohellas ATEE, nu întreține relații de afiliere cu Hertz Global Holdings și nici nu deține titluri de valoare la această companie. Drept urmare, grupul elen care deține Hertz România nu va simți un impact direct în urma intrării în insolvență a Hertz Global. Autohellas deține dreptul de franciză Hertz în România și în alte 7 țări est-europene.
Închirierile pe termen scurt reprezintă aproape 20% din activitatea Hertz România și numai 16% din activitatea grupului elen, în timp ce restul de 84% din venituri provin din închirieri pe termen lung și din comerțul cu autovehicule noi și rulate. Totodată, capitalul propriu al Grupului Autohellas este de 294 milioane de euro la sfârșitul anului 2019, fapt care îi asigură grad mic de îndatorare pentru Piața Europeană de Închirieri Auto și Leasing Operațional.
Comentați?