Advertisement

semiconductorilor
Home Piaţa auto Industrie auto Criza semiconductorilor. Producția auto globală s-a redus cu 5 mil. vehicule în 2021

Criza semiconductorilor. Producția auto globală s-a redus cu 5 mil. vehicule în 2021

Perspectivele privind aprovizionarea cu semiconductori pentru industria auto rămân sumbre. Estimările companiei IHS Markit arată că, anul acesta, deficitul de cipuri va reduce cu cinci milioane producţia auto globală, în timp ce unii producători auto avertizează că dificultăţile s-ar putea resimţi şi în cea mai mare parte a anului viitor.

Totuşi, directorul de achiziţii al Toyota, Kazunari Kumakura, crede că perioada cea mai dificilă s-a încheiat, relatează Reuters.

Compania de gestionare a activelor Capital Group apreciază că producătorii auto care au anulat comenzile când s-au resimţit efectele pandemiei au fost apoi afectaţi de majorarea cererii pentru cipuri din partea industriei de jocuri şi a sectorului de cloud computing, care s-au grăbit să achiziţioneze semiconductorii disponibili.

„În condiţiile în care sunt necesare patru luni pentru a produce cipuri pentru industria auto, situaţia se va corecta probabil până la finalul anului”, apreciau analiştii de la Capital Group.

Deşi furnizorii de cipuri din Malaezia estimează că pentru normalizarea pieţei va fi nevoie de doi-trei ani, producătorii de semiconductori au majorat producţia, vânzările în trimestrul trei din 2021 urcând la 145 miliarde de dolari, conform datelor Asociaţiei industriei semicondutorilor.

Producătorii auto sunt nevoiţi să fie creativi pentru a face faţă deficitului global de semiconductori, achiziţionând cipuri direct de la producători, reconfigurând maşinile sau fabricându-le fără piesele care lipsesc.

Deşi problema durează mai mult decât s-a estimat iniţial, companiile auto, inclusiv Daimler şi Volkswagen, trebuie să-şi regândească strategiile de producţie. În mod normal, producătorii auto cumpără piesele de la furnizorii majori, cum ar fi Bosch şi Continental, care în schimb fac achiziţii de la alte firme din lanţul de aprovizionare. În unele cazuri, asta a dus la o lipsă de transparenţă, susţine Ondrej Burkacky, de la McKinsey.

„A fost un mod de gândire greşit, să crezi că poţi alege între doi furnizori, dar adevărul este că ambii achiziţionează cipurile produse de aceeaşi fabrică”, a explicat Burkacky,

 

Citiți articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:

CNAIR a lansat licitația pentru Varianta de Ocolire Buftea

CORONAVIRUS: Olanda intră în izolare strictă de Sărbători din cauza variantei ”Omicron”

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Schaeffler AG
BusinessIndustrie auto

Schaeffler a finalizat fuziunea cu Vitesco Technologies Group. Ce se întâmplă în România

Schaeffler AG a finalizat fuziunea cu Vitesco Technologies Group AG care a...

Bosch
Industrie auto

Bosch este al cincilea cel mai dorit angajator din România

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, se clasează, și...

Volkswagen
Industrie auto

Volkswagen și-ar putea reduce forța de muncă cu 10% în Germania

Confruntat cu dificultăți financiare semnificative pe fondul unei tranziții incerte la modelele...

continental
Industrie auto

Peste 120 de elevi noi s-au alăturat companiei Continental în clasele din învățământul profesional dual

Peste 400 de elevi au început anul școlar susținuți de sediile Continental...