abs
Home Piaţa auto Industrie auto Aniversare: 50 de ani de la aparţia sistemului anti-blocare al frânei (ABS)

Aniversare: 50 de ani de la aparţia sistemului anti-blocare al frânei (ABS)

Ideea de a preveni blocarea roţilor atunci când un autoturism frânează greu, astfel încât maşina să poată continua să fie condusă, a apărut încă din anii 1920. Dar o soluţie a problemei a venit doar odată cu dezvoltarea unor sisteme electronice puternice.

Începând cu anul 1965, inginerii de la Teves (ulterior ITT-Teves) – compania a devenit parte a Continental în 1998 – au lucrat la un sistem anti-blocare al frânei pentru autoturisme. Începând cu anii ’70, circuitele integrate bazate pe tehnologia circuitelor analogice au fost folosite pentru a regla presiunea frânei şi pentru a preveni astfel blocarea roţilor. Sistemul ABS a fost prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt – IAA acum 50 de ani, în 1969.

Producţia de serie a venit după mult timp

Cu toate acestea, tehnologia a fost utilizată iniţial doar în 36 de vehicule de testare pentru poliţia suedeză. Criza petrolului şi slăbirea ulterioară a economiei, care a afectat în special piaţa auto, au împiedicat producţia de serie timp de ani. Acest lucru a început în sfârşit în 1984, ca o descoperire tehnologică: spre deosebire de sistemele concurente care erau deja pe piaţă, Teves, acum parte a Continental, a lansat MK II, primul ABS controlat prin microprocesor din lume pentru maşinile de pasageri.

În America de Nord a fost disponibil pentru Lincoln Continental, în timp ce în Europa această tehnologie de siguranţă a devenit o caracteristică standard a Ford Scorpio.

Instalarea sa în fabrică a fost o altă noutate, deoarece la acel moment ABS-ul era de obicei disponibil doar ca o caracteristică opţională pentru o suprataxă semnificativă.

 

Citiţi articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro

 

TE MAI POATE INTERESA ŞI:

Nokian Tyres Intuitu, sistemul digital de monitorizare a temperaturii şi presiunii din anvelope

Via Carpatia. UE investeşte într-o autostradă dintre Ungaria şi Slovacia

Scandalul „Lugoj-Deva”. Contract reziliat, conflict diplomatic, primele fisuri şi garanţie executată

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Volkswagen
Analize de piațăIndustrie auto

Prognoze sumbre pentru cei trei giganți auto germani – Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz

Piața auto germană, cândva un simbol al preciziei, prestigiului și puterii tehnologice,...

Industrie autoJuridic

Noul standard EURO 6e-bis. Pentru hibridele plug-in, emisiile de CO2 cresc, în medie, cu 200%

Sfârșitul anului 2025 se apropie și, odată cu el, obligația producătorilor auto...

industria auto
Analize de piațăIndustrie auto

Industria auto europeană se pregătește pentru o redresare treptată. Estimări pentru 2026

După un 2025 dificil, marcat de mai multe avertismente privind scăderea profitului...

Hyundai
Industrie auto

Hyundai mizează în continuare pe tehnologia hidrogenului. Investește într-o nouă fabrică

Hyundai a demarat construcția unei noi fabrici de producere a pilelor de...