Scandalul „Lugoj-Deva”. Contract reziliat, conflict diplomatic, primele fisuri şi garanţie executată

După rezilierea de către CNAIR a contractului de realizare a Lotului 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva, încheiat cu Asocierea Comsa -Teloxim Con - Aldesa Construccion - Arcadis Eurometudes, constructorii spanioli au declanşat un conflict diplomatic, urmând ca ambasadorul României în Spania să fie chemat la discuţii.



lugoj-deva

Anunţul a fost făcut Fernando Lana Hernandez, director Construcţii Internaţionale în cadrul Aldesa Construccion, la dezbaterea privind rezilierea contractului lotului 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva, organizată de Comisia pentru transporturi din Camera Deputaţilor.

„Spania şi România sunt ţări prietene, aşa cum spune ambasadorul nostru, şi asta nu se face unei ţări prietene. Trebuie să vă spun, din păcate, că ceea ni s-a întâmplat aici nu ni s-a mai întâmplat în nicio ţară. Cu lucrarea terminată, se reziliază contractul”, a spus Fernando Lana Hernandez, care a adăugat că a sesizat Comisia Europeană pentru discriminarea companiilor străine.

La finalul lunii august, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reziliat contractul lotului 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva, lucrările rămase urmând să fie preluate chiar de CNAIR şi finalizate până la sfârşitul lunii septembrie. De altfel, directorul general al CNAIR, Sorin Scarlat, preciza la momentul respectiv că pe acest lot de autostradă, între Ilia şi Holdea, în lungime de 21,14 kilometri, au fost identificate 60 de neconformităţi, fapt care ar putea constitui un record, însă a dat asigurări că se va putea circula pe el.

Pe de altă parte, constructorii spanioli au anunţat, la acea dată, că se gândesc „foarte serios” să facă plângeri penale şi să acţioneze statul român în judecată, considerând că ministrul Transporturilor a reziliat contractul într-un mod abuziv.

Cu toate acestea, o fisură de 15 centimetri lungime şi un centimetru lăţime a apărut pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, la km 57+100, fiind vorba despre o problemă de terasament, care nu va putea fi rezolvată până la finele lunii septembrie, au declarat, miercuri, 11 septembrie, pentru Agerpres, reprezentanţii CNAIR, care au precizat că a fost executată garanţia depusă de constructor, în valoare de 58 de milioane de lei

Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva are o lungime de 21,14 kilometri, iar lucrările au fost contractate la o valoare de 579,92 milioane lei, fără TVA. Din această sumă, 492,93 milioane lei, adică 85%, reprezintă Fonduri de Coeziune, în timp ce diferenţa de 86,98 milioane lei a fost asigurată din fonduri naţionale.

 

CITEŞTE ŞI:

Proiect-pilot de transport cu autobuze la Şcoala nr. 195 din Capitală

Sondaj. Românii ar cumpăra maşini electrice, dar preţul este prea ridicat

Bridgestone schimbă numele TomTom Telematics în Webfleet Solutions

 

 

Adaugati comentariu