Advertisement

încărcare
Home Piaţa auto Industrie auto ACEA: Industria vehiculelor electrice din UE riscă să piardă teren în competiția cu SUA și China

ACEA: Industria vehiculelor electrice din UE riscă să piardă teren în competiția cu SUA și China

Dominația Chinei asupra lanțului de aprovizionare cu vehicule electrice și stimulentele guvernamentale semnificative ale SUA pentru producătorii auto naționali riscă să blocheze UE în eforturile sale de a susține producția europeană de vehicule electrice, a transmis Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA).

Un nou raport realizat de universitatea franceză École Polytechnique a dezvăluit amploarea imensă a provocărilor pentru UE în dezvoltarea unui lanț de aprovizionare pentru vehicule electrice. Raportul avertizează că, în timp ce alte regiuni globale avansează cu strategii ambițioase care stimulează industriile interne, competitivitatea producției europene de vehicule electrice riscă să fie erodată.

Potrivit raportului, politica strategică și holistică a Chinei care include minerit, rafinare, producție, rețele de încărcare, energie ieftină, stimulente pentru achiziție și reciclare pe întreg ciclul de viață al vehiculului electric și-a sporit semnificativ avantajul competitiv. În contrast puternic, UE a folosit o abordare de reglementare fragmentară a politicii industriale – reglementând etapele specifice ale lanțului valoric.

Raportul semnalează, de asemenea, impulsul în creștere de a stabili un hub de producție pentru lanțul valoric al vehiculelor electrice din SUA. Țintele de vânzări ambițioase în state precum California și la nivel federal, combinate cu finanțarea fără precedent în temeiul Legii de reducere a inflației (IRA), stimulează industria auto autohtonă, punând sub presiune competitivitatea producătorilor auto europeni pe una dintre cele mai valoroase piețe de export ale vehiculelor electrice.

„Spre deosebire de China și SUA, UE nu are o strategie industrială robustă pentru a susține producția de vehicule electrice”, a declarat Sigrid de Vries, director general ACEA. „O industrie europeană vibrantă a vehiculelor electrice este vitală pentru atingerea obiectivelor climatice. Europa vrea să stabilească ritmul global pentru decarbonizare, dar trebuie să facă mai mult pentru a susține industriile critice, care fac parte din soluție, într-o manieră sincronizată și coerentă”.

În timp ce raportul evidențiază progresele înregistrate în producția de celule de baterie în Europa, dezvoltarea unui lanț valoric al bateriilor din amonte nu ține pasul cu cererea, ceea ce duce la dependența continuă de China. „Suntem încurajați de semnalele recente din partea UE care recunosc provocările imense și amenințările pentru competitivitate cu care se confruntă sectorul nostru. Propunerea recentă de extindere a regulilor de origine UE-Marea Britanie pentru vehiculele electrice este un indicator al acestui lucru, dar prea des, UE pune căruța de reglementare înaintea calului – în detrimentul industriilor sale critice”, a adăugat de Vries.

Acesta susține că, în UE, ”cadrului de reglementare îi lipsește o abordare holistică a electrificării vehiculelor. O multitudine de reglementări – într-un ritm de opt sau nouă pe an în medie – deturnează fonduri vitale și subminează competitivitatea. Pentru a aborda schimbările climatice și a oferi un impuls industriei în plină dezvoltare a vehiculelor electrice din Europa, UE trebuie să dezvolte un cadru de reglementare și financiar adaptat pentru a crea un mediu de afaceri favorabil”.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Constructorii auto se declară ”șocați” de reducerea subvențiilor în programele Rabla 2024

Renault și Volvo se aliază pentru a dezvolta și produce furgonete electrice

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

ACAROM
Industrie auto

ACAROM: Producția auto din România a crescut cu 8,7% în primul semestru, la 292.378 de unități

În primele șase luni din 2024, producția de automobile în România a...

Twingo E-Tech Electric
Industrie auto

Renault va produce în Slovenia, modelul Twingo E-Tech Electric, cu un preț sub 20.000 de euro

Renault şi Guvernul sloven au încheiat un memorandum de înţelegere pentru producţia...

AutoturismeFlotă verdeIndustrie auto

Sunt SUV-urile electrice o investiție bună?

Nu mai este o noutate faptul că piața autoturismelor electrice este în...

ContiTech
Industrie auto

Continental are la Timișoara unul dintre cele mai mari laboratoare de testare ContiTech din Europa

Compania de tehnologie Continental a inaugurat, în cadrul ContiTech Timișoara, noua locație...