În pofida loviturilor aduse de pandemie, Volkswagen luptă pentru a menține limita de CO2 pentru întreaga producție! Iată cum procedează nemții pentru a se încadra în obiectivul emisiilor CO2 pe anul 2020, impus de U.E.
Anul 2020 inaugurează ”deceniul electric” pentru Volkswagen. Totuși, în loc de trâmbițata electrificare, deceniul a început cu uzine închise și cu șomaj tehnic. Este o situație care va afecta puternic vânzările de autoturisme ale tuturor producătorilor, dar Volkswagen se încăpățânează să nu se abată de la obiectivul emisiilor de CO2 pentru întreaga flotă produsă.
Pentru asta, a început să producă noul e-up! în uzina din Bratislava, la un preț de 12.471 euro în România (inclusiv discountul Rabla Plus), fapt care îl transformă pe e-up! în a doua cea mai accesibilă electrică de pe piața noastră, după ”sora” Skoda CITIGOe iV.
Noua baterie de 32 kWh utilizabili, care promite o autonomie urbană reală de 310 km a luat ochii clienților, și astfel VW a vândut 2.500 de unități în primele două luni din 2020, față de 3.000 de unități pe tot parcursul anului 2019! Deja de încadrează în limita emisiilor de CO2 pe care le-o impusese U.E. Bine, termenul de livrare este de 6 luni, iar unitățile vor fi ”contorizate” la data înmatriculării.
Evident, oficialii VW nu se hazardează să facă predicții asupra vânzărilor din 2020, pentru că nu depinde numai de ei, ci și de cei 800 de furnizori de subansamble din Italia și Spania, țări lovite crunt de pandemie.
Conștienți de pericolul de a se abate de la limita de CO2, pericol amplificat de dezastrul cauzat de software-ul defectuos dezvoltat pentru noul ID.3, nemții au anunțat prelungirea perioadei de producție a lui e-Golf până la sfârșitul anului.
Nemții deja au primit avans pentru 100.000 de unități ID.3 care ar trebui să ajungă la proprietari în 2020, dar nu vor livra niciunul, ci preferă să le țină în curte până la perfecționarea softului. Se speră ca în vară să înceapă livrările, dar nu cred că este atât de simplu, ci, mai degrabă, va trebui să fim fericiți dacă le vom întâlni pe șosele în acest an.
Citește aici testul cu e-Golf!
Până atunci, povara vânzărilor de electrice în segmentul compactelor rămâne pe umerii lui e-Golf Mk7, care va fi produs până în septembrie și livrat până la sfârșitul anului. În decembrie anul trecut a fost vândută unitatea cu numărul 100.000, iar voci din interiorul companiei germane vorbesc despre discounturi generoase, care să coboare prețul compactei sub pragul de 25.000 de euro! Plauzibil, aș spune: în fond, mai bine reduci ușor profitul, decât să plătești amenzi uriașe.
Pentru plug-in hybride, apasă 2!
Comentați?