Advertisement

Volkswagen e-Golf
Home Piaţa auto Autoturisme Test drive Volkswagen e-Golf

Test drive Volkswagen e-Golf

Revizuirea versiunii electrice a best-sellerului german coincide fericit cu suplimentarea fondurilor pentru Programul Rabla. Cu o autonomie promisă de 300 km și un preț de 23.163 euro fără TVA după aplicarea tichetului Rabla Plus de 10.000 euro, noul Volkswagen e-Golf arată irezistibil! Foto: Adrian CobzașuCompacta electrică din Wolfsburg nu este un experiment inedit, ci are în spate o istorie de patru decenii! Pare greu de crezut, dar chiar și prima generație Golf, apărută în 1976, a avut o versiune electrică animată de un propulsor de 20 CP, care se alimenta de la un pachet de baterii acid-plumb. Însă abia la doua generație, versiunea electrică CityStromer a început să fie comercializată pe piață într-un număr total de 120 exemplare.

 

Volkswagen e-Golf

Anii au trecut, iar azi avem în față un model matur, care a înlăturat majoritatea problemelor tipice autoturismelor electrice. Iar pentru flotele de mașini care, prin definiție, străbat distanțe mari într-un timp scurt, cel mai mare atu al noului Volkswagen e-Golf este autonomia crescută cu 50%, până la 300 km. Nemții au obținut-o mărind capacitatea bateriilor de la 24,2 kWh până la 35,8 kWh.

 

 

Volkswagen e-Golf

 

Ca și până acum, pachetul de baterii este poziționat în podea, pentru a nu afecta mult spațiul interior. Le-a ieșit bine: habitaclul este identic cu cel al versiunilor convenționale. Diferența se simte, însă, la portbagaj, care a scăzut cu 39 de litri, până la 341 litri: bateriile au crescut, ocupînd și locul de sub podeaua dublă a versiunii clasice.

 

 

Volkswagen e-Golf
Care este însă autonomia reală a lui e-Golf? Am pornit metodic la test…încărcând complet bateria. Dacă alegeam un punct de încărcare rapidă de curent continuu, de 50 kWh, am fi alimentat de la 0 la 80% în 40 de minute. Însă, comod din fire, am preferat cel mai apropiat punct de încărcare, pe curent alternativ de 22 kWh, iar timpul aproape s-a dublat. Cu bateria complet încărcată, instrumentarul digital Active Info Display de 12,3 inch afișa o autonomie de 298 km în programul Normal de rulare.

 

 

 

Volkswagen e-Golf

Trec în revistă și celelalte două moduri și observ creșterea autonomiei teoretice: în Eco primesc 302 km fără griji, iar Eco + îmi oferă 307 km autonomie cu o singură încărcare. Rămân în Normal, în primul rând pentru că nu urmăresc să menajez în vreun fel mașina, iar apoi pentru că nu-mi place răspunsul lent la accelerare al celorlalte două programe.

 

 

 

Volkswagen e-GolfCuplez transmisia în D și, apoi, cu încă o mișcare în spate, în B. Astfel, maximizez recuperarea energiei la eliberarea pedalei de accelerație, senzația fiind echivalentă cu o frână de motor puternică. Nemții îmi dau „mână liberă”: dacă nu-mi place programul B, pot să selectez două niveluri intermediare de recuperare manevrând în stânga și în dreapta, spre + și -, maneta schimbătorului. Îmi plac toate opțiunile: astfel, pot să configurez perfect dinamica mașinii la stilul meu de conducere. Rămân la recuperare maximă, B, și pornesc hai-hui prin oraș, asemenea unui șofer de flotă urbană.

 

Volkswagen e-GolfÎncep la ora 8, iau în piept cele mai aglomerate zone, și nu mă las până după ora 14, cu scopul clar de a descărca bateria. Nicio șansă! Totuși, am determinat consumul mediu în condiții urbane reale: 12,9 kWh/100 km. Trag pe dreapta, iau pixul și foaia și calculez: la consumul ăsta, autonomia ar ajunge la 278 km. Ce-i drept, n-am folosit climatizarea și nici mașina n-a fost încărcată cu mai mult de două persoane, însă cred că autonomia rezultată în trafic real este o mare reușită pentru Volkswagen e-Golf.

 

 

Dacă raportăm consumul la prețul curentului, de 0,16 lei pentru un kWh (tarif de noapte), rezultă un cost de 2,1 lei la 100 km, echivalentul în benzină a 0,3 l/100 km! Miere pentru flote! Este drept că prețul de listă al lui e-Golf, de 31.566 euro fără TVA, nu pare la fel de atractiv, dar cum statul oferă 10.000 euro reducere prin programul Rabla Plus (8.164 euro fără TVA), totul devine digerabil. Unde mai pui că și sistemul de navigație Discover Pro, cu display tactil de 9,2 inch controlat prin gesturi , este, de-acum, standard: o economie de 2.061 euro.

 
Noul model nu se limitează doar la a crește autonomia, ci și performanțele dinamice: motorul a fost revizuit, dezvoltând acum 21 CP și 20 Nm în plus și ajungând să înghesuie sub pedală 136 CP și 290 Nm. Astfel, accelerațiile sunt cu adevărat fulminante (0-80 km/h în 6,9 secunde), răspunsul la culcarea pedalei – instantaneu, iar senzațiile de-a dreptul distractive. În plus, șoferul lui e-Golf este fericit și lipsit de stres, pentru că mașina rulează liniștit, fără zgomote, limitând oboseala resimțită la sfârșitul zilei.

Volkswagen e-Golf

Un pic deranjantă i s-ar putea părea, însă, suspensia mai tare decât la modelele convenționale Golf. Masa mare cauzată de prezența bateriilor, de 1.615 kg, a necesitat o recalibrare a suspensiei, care filtrează mai puțin bine denivelările. Reversul medaliei este incisivitarea pe viraje, sprijinită și de centrul de greutate coborât dat de bateriile amplasate în podea, dar și de distribuția perfectă a maselor pe punți.

 

[mb_verdict]Volkswagen e-GolfÎncă un motiv pentru ca flotele să „treacă pe electric”: autonomia noului e-Golf a crescut cu 50%, iar plăcerea de a conduce este asigurată de propulsorul recalibrat. Portbagajul a scăzut sensibil, iar prețul de achiziție nu este ademenitor, însă dacă indroducem în ecuație discount-ul suportat de Guvern, costurile de rulare și întreținere și gradul minim de oboseală indus șoferului, e-Golf devine o excelentă alternativă la compactele cu motoare convenționale.    [/mb_verdict]
Dotări standard (selecție): Climatizare automată, 4 geamuri electrice, sistem multimedia Discover Pro, pilot automat adaptiv, Front Assist, faruri LED, jante aliaj  
Dotări opționale (selecție, prețuri fără TVA): Active Info Display, 12,3 inch: 380 euro, alarmă “Plus”: 258 euro, cameră marșarier: 173 euro, pachet complet asistență la rulare: 639 euro, Park Pilot: 449 euro, acces keyless și buton pornire: 286 euro
[mb_plusminus] Taxe și costuri de rulare infime|Performanțe dinamice excelente|Zgomote reduse la rulare|Preț competitiv prin programul Rabla Plus|Versiune de bază accesorizată||Portbagaj mai mic decât la Golf|Suspensie mai tare decât la Golf
[/mb_plusminus]
ModelVolkswagen e-Golf
Motorelectric, sincron
Putere maximã/turație (CP/rpm)136/3.000-12.000
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)290/0-3.000
Transmisiefațã
Cutie de vitezeaut., 1 treaptã
L/l/h (mm)4.270/1.799/1.450
Ampatament (mm)2.629
Volum portbagaj (l)341-1.231
Baterie (kWh)35,8
Masã la gol (kg)1.615
Accelerație 0-100 km/h (s)9,6
Vitezã maximã (km/h)150
Consum mediu (kWh/100 km)12,7
Preț (euro fãrã TVA)31.566

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

MG3
Autoturisme

Test MG3. Sufletul petrecerii!

Comisia Europeană îi mângâie pe creștet. Micuții au emisii de CO2 infime,...

Citroën
Autoturisme

Test Citroën C3 și e-C3. Provocare acceptată!

S-au limpezit apele în grupul Stellantis, iar Citroën a primit poate cel...

AutoturismePiaţa auto

Subaru Forester, a șasea generație, prezentat în România

Prezentat în România la SAB 2024, Subaru Forester este un model cheie...