Advertisement

puncte de încărcare
Home Piaţa auto Flotă verde UE este departe de ținta de 1 milion de puncte de încărcare până în 2025

UE este departe de ținta de 1 milion de puncte de încărcare până în 2025

Potrivit unui nou raport publicat de Curtea de Conturi Europeană, UE este încă departe de a atinge ținta din Pactul verde de 1 milion de puncte de încărcare până în 2025 și nu dispune de o foaie de parcurs strategică globală pentru electromobilitate.

În pofida succeselor înregistrate, cum ar fi promovarea unui standard comun al UE privind prizele de alimentare pentru încărcarea vehiculelor electrice și îmbunătățirea accesului la diferite rețele de încărcare, continuă să existe obstacole care afectează circulația vehiculelor electrice pe teritoriul UE. Curtea a constatat că disponibilitatea stațiilor de încărcare publice variază considerabil de la o țară la alta, că sistemele de plată nu sunt armonizate și că lipsesc informații în timp real pentru utilizatori.

În 2020, deși per ansamblu s-a înregistrat o scădere a numărului de înmatriculări de autoturisme noi, ca urmare a pandemiei de COVID-19, cota de piață a vehiculelor electrice și a celor hibridereîncărcabile a crescutsemnificativ. Rețelele de încărcare nu se dezvoltă însă în același ritm.

„Electromobilitatea necesită o infrastructură de încărcare disponibilă în măsură suficientă. Dar, pentru ca această infrastructură să fie construită, este nevoie de mai multă certitudine cu privire la nivelul de adoptare a vehiculelor electrice de către utilizatori. Anul trecut, unul din zece autoturisme vândute în UE a fost un vehicul electric cu sursă de alimentare externă, dar infrastructura de încărcare nu este accesibilă în aceeași măsură peste tot în UE. Considerăm că Comisia ar trebui să depună mai multe eforturi pentru a sprijini o rețea care să acopere întreaga UE și pentru a se asigura că fondurile sunt direcționate acolo unde este cea mai mare nevoie de ele”, a declarat Ladislav Balko, membrul Curții responsabil pentru Raportul special „Infrastructura de încărcare pentru vehicule electrice: numărul stațiilor de încărcare a crescut, dar nivelul neomogen de instalare a infrastructurii complică deplasările pe teritoriul UE”.

UE sprijină instalarea de către statele membre a infrastructurii de încărcare cu energie electrică prin instrumente de politică, coordonare și finanțare. Potrivit Curții, nu s-a realizat o analiză cuprinzătoare a deficitului de infrastructură pentru a se identifica de câte puncte de încărcare accesibile publicului era nevoie, unde ar trebui amplasate acestea și categoria de putere pe care ar trebui să o furnizeze.

Fondurile puse la dispoziție prin intermediul Mecanismului pentru interconectarea Europei (MIE) nu au fost întotdeauna direcționate acolo unde era cea mai mare nevoie de ele și nu existau ținte clare și coerente și nici cerințe minime consecvente în materie de infrastructură la nivelul de ansamblu al UE. Existența mai multor sisteme diferite de plată și de informații complică experiența utilizatorului. De exemplu, există puține informații coordonate între diferitele rețele privind disponibilitatea în timp real, datele privind încărcarea și detaliile de plată.

În perspectiva revizuirii actuale a cadrului politic și legislativ în domeniul electromobilității, Curtea recomandă Comisiei Europene să elaboreze o foaie de parcurs strategică în vederea atingerii țintelor în materie de puncte de încărcare și să stabilească standarde și cerințe minime. Ea recomandă, de asemenea, să se aloce finanțarea în funcție de criterii obiective și pe baza unor analize ale deficitului, precum și să se vegheze ca proiectele cofinanțate să garanteze un acces durabil și nediscriminatoriu tuturor utilizatorilor.

În baza Pactului verde european anunțat în decembrie 2019, UE urmărește în prezent să reducă cu 90 %, până în 2050, emisiile de gaze cu efect de seră generate de transporturi, comparativ cu nivelurile din 1990, în cadrul unui efort mai amplu de a se transforma într-o economie neutră din punct de vedere climatic.
Transporturile generează aproximativ un sfert din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră din UE, în principal (72 %) prin intermediul transportului rutier. Un element esențial al efortului de reducere a emisiilor provenite din transportul rutier este tranziția către combustibili alternativi, cu emisii mai reduse de carbon.

 

CITEȘTE ȘI:

De ce sa alegi anvelope de vara noi?

Conformarea prin colaborare, o soluție pentru întărirea colectării

Suspendarea ratelor la bănci în acest an, solicitată de 21.825 de persoane fizice și juridice

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutoturismeFlotă verdeIndustrie auto

Sunt SUV-urile electrice o investiție bună?

Nu mai este o noutate faptul că piața autoturismelor electrice este în...

2035
Flotă verdeJuridic

Comisia Europeană menține 2035 ca termen limită pentru interzicerea vânzărilor de mașini termice noi

După realegerea sa în funcția de președinte al Comisiei Europene, Ursula von...

Rabla Plus
Flotă verdeFonduri publice

Începe o nouă etapă de înscrieri în Programul Rabla Plus 2024

Începând de luni, 22 iulie 2024, ora 10:00, Administrația Fondului pentru Mediu...

Primăria Sectorului 3
Flotă verdeFonduri publice

Primăria Sectorului 3 și-a bugetat 3,1 mil. lei pentru achiziționarea a 28 de vehicule electrice

Primăria Sectorului 3 al Capitalei a lansat licitația pentru achiziția unui număr...