Uber taie încă 3.000 de locuri de muncă. Totalul concedierilor a ajuns la 25% din forţa de muncă

Uber Technologies a concediat încă 3.000 de salariaţi şi a închis zeci de birouri, parte a unei serii de măsuri dramatice destinate revenirii afacerii afectate puternic de pandemie, relatează Bloomberg, citând anunţul făcut de companie.
uber

Această nouă rundă de reduceri survine celor 3.700 de concedieri operate la începutul acestei luni. Reducerile de personal au ajuns astfel la aproximativ 25% din totalul forţei de muncă.

Într-un e-mail transmis angajaţilor, directorul executiv Dara Khosrowshahi a arătat că Uber va renunţa la multe proiecte secundare, urmând să se concentreze pe cele două activităţi de bază, ride-sharing şi livrarea de produse alimentare.

Printre proiectele secundare la care se va renunţa se numără generatorul de idei – Uber Incubator, divizia de inteligenţă artificială – AI Labs şi un serviciu pentru identificarea locurilor de muncă potrivite profilului candidatului – Uber Works.

Totodată, Uber va închide sau consolida 45 din cele câteva sute de birouri pe care le operează la nivel global.

„Trebuie să devenim o companie care se susţine singură, care nu se mai bazează pe noi capitaluri sau investitori pentru a continua să crească, să se extindă şi să inoveze”, le-a scris Khosrowshahi angajaţilor, respingând în acelaşi timp ideea că măsurile au fost adoptate pentru a calma temerile investitorilor. Acţiunile Uber au urcat iniţial, luni, până la 9%, dar în apropiere de închiderea pieţei au înregistrat creşteri doar cu aproximativ 3,5%.

Potrivit lui Khosrowshahi, afacerea de ride-sharing este profitabilă, Uber Eats pierde bani, iar diviziile Vehicule autonome şi Taxiuri aeriene încă mai au de demonstrat că îşi merită existenţa.

Distanţarea socială şi comenzile la domiciliu au afectat puternic afacerile Uber. Lyft Inc., principalul competitor al Uber în America de Nord, şi-a redus personalul cu 17%, concomitent cu tăieri de salarii.

Uber şi-a amânat pentru 2021 obiectivul de a deveni profitabil, deşi, iniţial, termenul era pentru finalul acestui an. Pentru a-şi atinge ţinta, Khosrowshahi anunţă reduceri de costuri de aproximativ 1 miliard de dolari.

Cu toate acestea, compania îşi menţine decizia de achiziţiona, Grubhub Inc., o achiziţie care ar face din Uber Eats jucătorul dominant pe piaţa de livrare a produselor alimentare din SUA. Khosrowshahi le-a spus angajaţilor că, deşi încă se pierd bani din livrarea de alimente, a fost „următoarea oportunitate enormă de creştere”.

Monopolul care va fi creat îngrijorează, însă, o serie de parlamentari.

Uber Eats şi-a anunţat recent retragerea din România, începând din 3 iunie, după 2 ani de activitate, reprezentanţii companiei motivându-şi decizia prin faptul că nu au reuşit să devină lideri de piaţă.

O parte din divizia Uber Eats a fost însă salvată de la întreruperea activităţii, fiind preluată de Tazz by eMAG, cu scopul de a dezvolta reţeaua de restaurante locale partenere şi piaţa din Bucureşti.

 

CITEŞTE ŞI:

Autostrada Unirii. Când ar putea începe construcţia Tronsonului I

Fond de relansare în Europa, de 500 mld. euro. Propunerea lui Merkel şi Macron

Mobilitatea post-izolare: În Franţa, revine interesul pentru maşina personală

 

Adaugati comentariu