Mobilitatea post-izolare: În Franţa, revine interesul pentru maşina personală

După ridicarea restricţiilor, 68% dintre francezi intenţionează să-şi utilizeze maşina personală în călătoriile zilnice, un mijloc de transport pe care îl consideră cel mai sigur din punct de vedere al sănătăţii, în timp ce numai 10% se orientează către transportul în comun (4% autobuz, 4% metrou sau RER şi 2% tramvai), arată o analiză a companiei de cercetare AAA Data.
afacerile

În paralel, 13% dintre cei intervievaţi intenţionează să utilizeze mijloace de transport alternativ, ca de exemplu 8% – bicicleta, 2% – bicicleta electrică, 2% – scuterul electric şi 5% – rolele sau skate-ul.

Maşina personală ar fi, de asemenea, preferată şi pentru călătoriile lungi (74% dintre respondenţi) în detrimentul trenului (17%), avionului (4%) şi autobuzului pe distanţe lungi (2%).

De altfel, 62% dintre francezii participanţi la sondaj consideră că epidemia de coronavirus va încuraja revenirea la călătoriile individuale cu maşina.

Potrivit Data AAA, 85% consideră că maşina este cel mai sigur mijloc de transport din punct de vedere al sănătăţii, iar 88% consideră că infrastructura de transport trebuie reproiectată pentru a se adapta la noile cerinţe de sănătate.

Pe de altă parte, doar 35% dintre respondenţi anticipează dezvoltarea modurilor de transport „care să concilieze
securitatea sănătăţii şi eficienţa energetică. Dintre aceştia, 78% consideră că numărul călătoriilor trebuie reduse, 87% sunt de părere că la alegerea mijlocului de transport trebuie ţinut cont şi de impactul acestuia asupra mediului (87%), iar 80% spun că bicicletele şi, în general, vehiculele pe două roţi permit, de asemenea, respectarea standardelor de sănătate.

Şi tinerii preferă tot maşina personală

Conform studiului, persoanele cu vârsta de peste 50 de ani sunt cei mai ataşaţi de maşina personală, peste 70% dintre respondenţi indicând faptul că o preferă pentru călătoriile post-izolare.

Totodată, maşina mijlocul de transport preferat şi pentru majoritatea celor cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani, indiferent dacă aceasta este utilizată pentru călătorii zilnice (51%) sau mai lungi (67%). Cu toate acestea, la tinerii între 18 şi 24 de ani există o probabilitate mai mare (42%) ca aceştia să-şi schimbe preferinţele în ceea ce priveşte mobilitatea după criză, comparativ cu doar 34% în cazul celor peste 50 de ani.

Deşi nu este surprinzător, există şi disparităţi geografice
semnificative. Pentru călătoriile zilnice, 43% dintre respondenţii
care locuiesc în regiunea Parisului se gândesc să utilizeze maşina personală după izolare, iar 31%, transportul public. Comaparativ, 88% dintre cei din zona rurală vor utiliza autoturismul propriu şi doar 3%, transportul public.
Aceeaşi diferenţă se înregistrează şi pentru călătoriile lungi: 55% dintre cei care locuiesc în regiunea pariziană vor opta pentru maşina personală, comparativ cu 88% dintre cei din comunităţile rurale.

Doar 39% intenţionează să-şi cumpere o maşină

În ceea ce priveşte intenţiile de cumpărare, 39% dintre respondenţi spun că ar vrea să cumpere o maşină: 17%, o maşină nouă şi 22%, un vehicul uzat (10% – un vehicul cu vechimea mai mică de 1 an şi 12% – un vehicul cu vechimea mai mare de un an).

Dintre cei care intenţionează să achiziţione o maşinp, 48% spun că, la alegerea acesteia, vor ţine cont de criteriile de mediu, cum ar fi consumul, tipul de vehicul şi motorizarea.

Sondajul a fost realizat în perioada 8-10 mai 2020, de institutul de sondare OpinionWay, care a intervievat online 1.212 persoane.

 

CITEŞTE ŞI:

Terasele vor fi deschise pe 1 iunie. Sezonul estival, pe 15 iunie

Italia şi Grecia îşi redeschid obiectivele istorice, arheologice şi religioase

Mercedes-Benz E60 AMG – 200.000 de euro pentru un exemplar cu 2.300 km la bord!

 

Adaugati comentariu