Trecerea accelerată la vehicule electrice va duce la pierderea a 500.000 locuri de muncă în UE

Asociația europeană a furnizorilor de componente auto (CLEPA) a comandat analiștilor PwC Strategy& un studiu în care să evalueze impactul a trei scenarii diferite privind consecințele politicii Green Deal asupra ocupării forței de muncă și a valorii adăugate în rândul furnizorilor de componente auto din Europa înperioada 2020-2040.
CLEPA

Cele trei scenarii analizate în studiul PwC Strategy& sunt următoarele:

– o abordare tehnologică mixtă, în care cota de piață a vehiculelor electrice va ajunge până în 2030 la 50%;

– abordarea actuală pentru vehicule electrice propusă în pachetul ”Fit for 55”, în care cota de piață a vehiculelor electrice va ajunge până în 2030 la 80%;

– un scenariu radical de accelerare a trecerii la vehiculele electrice, în care cota de piață a acestora va ajunge până în 2030 aproape de 100%.

Sectorul producţiei de automobile este responsabil pentru mai mult de 5% din totalul angajărilor în 13 state membre ale UE, peste 60% din lucrători fiind angajaţi de furnizorii de componente. Prin urmare, studiul oferă o evaluare foarte necesară la nivel european şi identifică riscurile şi oportunităţile oferite celor şapte ţări cu o producţie majorî de componente auto: Germania, Spania, Franţa, Italia, Cehia, Polonia şi România.

Studiul este, de asemenea, primul de acest gen care evaluează impactul diferitelor scenarii pentru atingerea obiectivelor Green Deal, cu accent pe furnizorii de componente auto.

În timp ce producătorii de autovehicule au o capacitate mai mare de a cesiona sau de a prelua activităţi pentru a compensa o pierdere de activitate în domeniul propulsorului electric, furnizorii pot reacţiona cu mult mai puţină agilitate, deoarece sunt legaţi de contracte pe termen lung cu producătorii de vehicule. Pe lângă liderii mondiali și bine capitalizați din industrie, sectorul este format din sute de companii specializate și IMM-uri cu acces mai mic la capital pentru a investi în transformarea modelelor lor de afaceri.

Tranziție vs întrerupere

Studiul estimează că, în scenariul exclusiv al vehiculelor electrice, 70% din impactul asupra ocupării forţei de muncă va fi resimţit deja în perioada 2030- 2035 şi arată că oportunităţile vehiculelor electrice depind de stabilirea unui lanţ profund de aprovizionare cu baterii în UE, de sincronizare şi probabilitate, aspecte încă incerte. Ţările din Europa de Vest par cel mai bine plasate pentru a deveni fortăreţele producţiei de propulsoare electrice, în timp ce locurile de muncă din ţările central şi est europene vor rămâne dependente de motorul cu ardere internă.

„În timp ce electrificarea pune în pericol angajarea în producția propulsorului electric, pe de o parte, alte abilităţi ale forţei de muncă în domenii precum software-ul sau infrastructura vor fi necesare în viitor. Valoarea adăugată şi crearea de locuri de muncă în tehnologiile de propulsie depind de producţia locală
de baterii în Europa”, a arătat Henning Rennert, partener la PwC Strategy & Germany.

La rândul său, secretarul general CLEPA, Sigrid de Vries, a subliniat că studiul evidențiază riscurile unei abordări bazate exclusiv pe vehicule electrice pentru mijloacele de trai a sute de mii de oameni care lucrează pentru a oferi soluții tehnologice pentru mobilitatea durabilă,

 

Citiți articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:

Editorial Flote Auto. Cât de pregătită este societatea pentru „Fit for 55“?

Xpeng Heitech vrea să construiască mașini electrice zburătoare

 

Adaugati comentariu