Advertisement

Târgu Mureș - Ungheni
Home Infrastructură Lotul Târgu Mureş – Ungheni de pe Autostrada Transilvania a fost deschis circulaţiei

Lotul Târgu Mureş – Ungheni de pe Autostrada Transilvania a fost deschis circulaţiei

Ministerul Transporturilor a anunțat astăzi deschiderea circulației pe un nou sector al Autostrăzii Transilvania, Târgu Mureș – Ungheni. Odată cu deschiderea circulației pe noua secțiune, municipiul Târgu Mureș va avea asigurată o legătură rutieră modernă cu Câmpia Turzii, Cluj Napoca, Sebeș și Alba Iulia, dar și cu frontiera de vest a României, ceea ce va scurta timpii de deplasare și va crește gradul de siguranță rutieră.

„Vreau rezultate, nu festivism”, a precizat cu această ocazie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a anunțat încă de săptămâna trecută deschiderea acestui sector de drum de mare viteză.

Ministrul a reamintit că, în data de 20 decembrie, urmează să se deschidă circulația și pe noul Drum de legătură dintre Podul Prieteniei, Vama Giurgiu și DN15.

La ora actuală, în România se circulă pe 947,6 km de autostradă.

Proiectul Autostrăzii Târgu Mureș – Ungheni a presupus construcția unui sector de autostradă în lungime de 4,5 km și a unui drum de legătură cu DN 15, în lungime de 4,7 km. Drumul de legătură pornește de la Târgu Mureș și face joncțiunea cu sectorul de autostradă, care continuă până la Ungheni.

Potrivit Ministerului Transporturilor, antreprenorul, compania Strabag, a primit Ordinul de începere pentru execuție în data de 22 iulie 2020, iar conform contractului trebuia să finalizeze lucrările în luna februarie 2022.

Valoarea proiectului este de 192.06 mil. lei fără TVA, iar contractul a fost semnat în data de 29.05.2020. Perioada de de garanție a lucrărilor este de 9 ani.

Contractul a prevăzut inclusiv construcția a 3 poduri și pasaje pe drumuri de legătură, 6 poduri și pasaje pe autostradă și două noduri rutiere pentru conectarea autostrăzii la rețeaua de drumuri existentă.

Construcția tronsonului Târgu Mureş – Ungheni a început, de fapt, în urmă cu 6 ani, dar contractul iniţial, încheiat cu asocierea Lemacons-Vega 93-Arcada, a fost reziliat.

Pe Autostrada Transilvania, cu o lungime totală de 416 km, se circulă în prezent doar pe aproximativ 98 de km.

 

CITEȘTE ȘI:

Trecerea accelerată la vehicule electrice va duce la pierderea a 500.000 locuri de muncă în UE

Editorial Flote Auto. Cât de pregătită este societatea pentru „Fit for 55“?

Xpeng Heitech vrea să construiască mașini electrice zburătoare

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...