Toyota Yaris Cross – SUV mic, hibrid, 4×4

Platformă GA-B, design de sine stătător, motor hibrid și tracțiune integrală: aceasta este noua Toyota Yaris Cross!
Toyota Yaris Cross

S-a dovedit că, în articolul pe care l-am publicat ieri și în care analizam ”viitorul crossover mic de la Toyota”, nu am greșit predicțiile: și platforma, și sistemul de propulsie sunt cele pe care le anticipam, iar numele nu a fost B-HR, așa cum speculau mai multe publicații din vest.

Azi avem toate datele pe masă și putem susține clar că Toyota Yaris Cross este, de fapt, un Yaris cu gardă mare la sol și cu aspect exterior aflat între Yaris și RAV-4. Este lăudabil că japonezii au realizat un design de sine stătător, în loc să păstreze neschimbate formele lui Yaris. Se remarcă în special pasajele protejate de plastic negru, care fac loc roților cu jante de până la 18 inci!

Platforma este aceeași GA-B, bazată pe arhitetura TNGA, cu o rigiditate torsională crescută și cu un centru de greutate mai coborât decât al fostei platforme de calsă mică.

Deși s-a păstrat ampatamentul de 2.560 mm al lui Yaris, atât consola față, cât și cea spate s-au alungit cu 60mm, respectiv 180 mm, și, astfel, lungimea totală a crescut la 4.180 mm. Drept urmare, Yaris Cross se situează la mijlocul clasei mici, între VW T-Cross (4.110 mm lungime) și Renault Captur (4.227 mm lungime). Japonezul are o lățime de 1.765 mm și o înălțime de 1.560 mm.

Toyota Yaris Cross

Garda la sol a crescut cu 30 mm față de Yaris, dar niponii nu specifică valoarea acesteia. Oricum, creșterea în dimensiuni pe toate cele trei direcții se oglindește în spațiul interior mai mare decât la Yaris hatch.

Ca și fratele mai mare RAV-4, și Yaris Cross poate beneficia și de tracțiune integrală electrică, numită AWD-i și care asigură o tracțiune îmbunătățită fără a crește consumul de combustibil. Standard, însă, noul model vine cu tracțiune față.

Toyota Yaris Cross

Sistemul de propulsie este același hibrid de pe noua Toyota Yaris, cu motor de 1,5 litri în 3 cilindri, cu eficiență termică de 40% și motor electric de 80 CP cuplat la un acumulator Li-ion. Ansamblul dezvoltă un total de 116 CP.

Test drive cu Renault Captur, rivalul lui Toyota Yaris Cross!

Interiorul păstrează linia de design de la Yaris, dar în comunicatul de presă nu se specifică nimic legat de un eventual head-up display și nici despre un instrumentar digital, iar în fotografii niciunul dintre cele două elemente nu apar. S-ar putea, totuși, să nu fie prezentată versiunea de echipare de top.

Toyota Yaris Cross

Se așteaptă ca producția să depășească 150.000 de unități anual la uzina în care va fi fabricat Yaris Cross, TMMF Onnaing de lângă Valenciennes, Franța. Aceste cifre i-ar permite să dețină o pondere de piață de peste 8% din segmentul SUV-urilor mici.

Adaugati comentariu