Noua generație Toyota Yaris folosește arhitectura TNGA și vine cu un sistem hibrid de propulsie reproiectat. Scopul său: să devină cel mai sigur hatch mic de pe piață!
Segmentul B suferă în Europa: după un declin al vânzărilor cu 8% în primul semestru al anului curent, prima jumătate a anului a consemnat o scădere totală de 7% față de 2018. În acest context, actuala generație Toyota Yaris, care se pregătește să iasă la pensie, înregistrează o creștere cu 2%, menținându-se pe locul 8.
Acum, însă, casa japoneză prezintă a patra generație a lui Yaris, care vine cu câteva noutăți absolute. În primul rând, este prima dată când arhitectura TNGA este folosită în segmentul B, dând naștere platformei GA-B. Aceasta este chiar mai compactă decât fosta platformă (-5 mm în lungime, -40 mm în înălțime), dar adaugă 50 mm în lățime și – extrem de important – crește ampatamentul cu 50 mm. Centrul de greutate este mai coborât cu 15 mm, rigiditatea torsională a crescut de la 520 la 580 Nm/grad), iar distribuția maselor pe punți este mai bună.
De aici deducem că mașina va fi mai ușor de parcat (mai scurta), mai stabilă (lățime mai mare), mai aerodinamică (plafon coborât) și mai confortabilă (ampatament crescut). Platforma permite coborârea scaunelor cu 60 mm, de aceea înălțimea interioară va rămâne aceeași, iar senzațiile sportive vor fi amplificate. Reglajul pe verticală al volanului este mai amplu cu 60 mm.
Exteriorul dezvăluie proporții mai agresive decât la actuala generație, cu console scurte și pasaje evazate la roți. Montantul parbrizului are partea de jos mai retrasă, fapt care a permis lungirea capotei motorului. Noile blocuri optice se extind pe aripi și primesc tehnologie LED, iar semnalizarea alternează cu luminile de zi.
Citește aici testul cu actualul Yaris Hybrid!
Designul interior se integrează în noua linie promovată de frații mai mari Corolla, CH-R și Rav4, cu ecran tactil floating și comenzi clar structurate. Materialele sunt noi și revoluționare pentru gama Yaris și conțin fețe de uși acoperite cu stofă catifelată și instrumentar de bord înconjurat cu materiale plăcute la atingere, pentru o ambianță primitoare. Este disponibil și un head-up display de 10 inci, care amplifică filosofia Toyota ”ochii la șosea, mâinile pe volan”.
Sunt disponibile inclusiv încărcător wireless pentru telefon, cu o suprafață extinsă pentru a încărca și cele mai mari smartphone-uri, volan încălzit, lumini ambinetale în zona postului de conducere, iar instrumentarul de bord are două cadrane digitale și un display TFT între ele.
Iată cât consumă în realitate hatch-urile mici!
Sub capotă se regăsește a patra generație a sistemului hibrid, care promite ca în 80% din distanțele urbane să funcționeze cu zero emisii! Acum, motorul termic ”a furat” 3 cilindri de la motoarele de 2 litri ale sistemului hibrid de pe Corolla. Rezultatul: eficiența termică atinge 40%, fapt care permite o ameliorare cu 20% a consumului și emisiilor de CO2 față de actuala generație, concomitent cu creșterea puterii cu 15%! Și bateria Li-ion este nouă: are capacitate mai mare și este mai ușoară cu 27% decât actuala baterie Ni-MH. Datele finale for fi prezentate ulterior.
Yaris își propune să devină cea mai sigură mașină din segment. Astfel, pachetul de asistență va cuprinde pilot automat adaptiv indiferent de viteză și asistent activ de bandă, ambele standard! Și siguranța pasivă a fost atent studiată, pentru a răspunde standardelor stricte ce vor intra în vigoare de anul viitor. De exemplu, Yaris va fi primul hatch mic ce va dispune de airbag central, aflat între scaunele față!
Comentați?