Advertisement

Citroen C-Elysee vs Dacia Logan
Home Piaţa auto Autoturisme Dacia Logan este codașă la fiabilitate: raportul TÜV 2020

Dacia Logan este codașă la fiabilitate: raportul TÜV 2020

TÜV poate fi considerat RAR-ul din Germania și Austria: ei inspectează mașinile și certifică dreptul acestora de a circula pe drumurile publice. În raportul TÜV din 2020, la mai toate categoriile de vârstă, Dacia Logan este codașă la fiabilitate.A mai fost un caz în trecut (în 2005, mai precis) în care nemții au simulat răsturnarea Daciei Logan la testul elanului. Atunci, clubul auto german ADAC ar fi înlocuit o jantă din aliaj cu alta din tablă înainte de test, provocând în mod intenționat răsturnarea modelului românesc. Acuzele au curs, dezmințirile au venit prompt, iar reputația ADAC de club fără pată a fost ușor zdruncinată. La fel de șifonat a ieșit, însă, și modelul românesc.

TOP cele mai ieftine mașini din România!

Totuși, acum nu mai e vorba despre o manipulare a datelor. TÜV ține o evidență extrem de clară și ușor de verificat despre vehiculele testate anual și despre defecțiunile pe care acestea le prezintă. În 2020, situația a fost neagră pentru producătorul român: la toate categoriile de vârstă, modelele Dacia s-au situat în zona roșie, a autoturismelor cu cele mai multe defecte.

Citroen C-Elysee vs Dacia Logan

La categoria 2-3 ani vechime, din 129 de modele de autoturisme care au trecut pe la testele de inspecție periodică, Dacia Logan este codașă la fiabilitate și s-a clasat pe locul… 129, cu 13,6% dintre exemplare prezentând defecte importante. Fix deasupra lui, pe penultima poziție, s-a clasat Dacia Duster cu 11,7% rată a defecțiunilor. Pe 122 s-a situat Dacia Sandero (10,3%), depășind modele precum Ford Galaxy și Ford Ka.

Dacia Logan, codașă la fiabilitate

La categoria de 4-5 ani vechime, din 126 de modele testate, Logan s-a clasat pe poziția 121 (17,3%), Sandero pe 119 (16,7%) și Duster pe 114 (15,6% dintre exemplare prezentând probleme serioase). Printre repetenți, sunt de notat și modele care, tradițional, erau considerate fiabile, precum Toyota Aygo (locul 103, 13,3%), Hyundai i10 (105, cu 13,5%), VW Tiguan, Passat, Passat CC și Sharan, precum și BMW Seria 5/6, dar și trei modele Ford, toate fiind încadrate în zona roșie.

Logan MCV, test de anduranță făcut de englezi

Nici la următoarele categorii de vârstă (6-7 ani, 8-9 ani, 10-11 ani), Dacia nu a reușit să iasă din zona roșie, recordul negativ absolut fiind deținut de Logan cu 10-11 ani vechime, cu o rată de prezență a defecțiunilor importante la 43,1% dintre exemplare! Excepția a fost Duster cu vechimea 8-9 ani, cu o rată de eșec de 28,1%, care îl plasează pe locul 84 în clasamentul de 108 modele, în a patra categorie de risc (cod portocaliu) dintr-un total de cinci.

via TÜV

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

întreținere
Service

Care sunt costurile de întreținere a vehiculelor electrice de flotă

Spre deosebire de vehiculele tradiționale cu motor cu combustie internă, mașinile electrice...

MG3
Autoturisme

Test MG3. Sufletul petrecerii!

Comisia Europeană îi mângâie pe creștet. Micuții au emisii de CO2 infime,...

Citroën
Autoturisme

Test Citroën C3 și e-C3. Provocare acceptată!

S-au limpezit apele în grupul Stellantis, iar Citroën a primit poate cel...