Test drive – Toyota Aygo 1.0 VVT-I X-trend




Toyota Aygo 1.0 VVT-I X-trend

Vă puteți imagina că au trecut 14 ani de când prima generație Aygo a văzut lumina zilei? Probabil că nu… 

Buburuza niponă nu s-a demodat nicio clipă, pentru că designerii au recurs la mici artificii, împrospătând-o an de an fie cu noi culori exterioare, fie cu ediții speciale și ajutând-o astfel să-și păstreze șarmul. Iar succesul vânzărilor o confirmă din plin: peste 760.000 unități au fost comercializate de-a lungul vieții.

Toyota Aigo 1.0 VVT-I X-trend

Actuala generație, apărută pe piață în 2014, a implementat un design mai îndrăzneț, cu elemente grafice bazate pe litera X, apreciat de public chiar și la patru ani după lansare: în Europa, vânzările s-au menținut în zona a 85.000 unități anual inclusiv în 2017. La mijlocul lui 2018, Aygo a primit un „refresh“ stilistic și tehnologic, gata să atragă nu doar clienții particulari, ci și companiile atente cu propria imagine.

Zona frontală a fost complet redesenată, cu laitmotivul X regăsit în toate elementele și amplificat printr-un design expresiv, 3D. Chiar și noile lumini de zi, dacă ar fi alăturate, ar forma litera X. În spate, cele mai evidente sunt noile stopuri puternic reliefate, cu semnătură luminoasă LED. Tot conținutul este împachetat cu stil, în 8 nuanțe exterioare la alegere, dintre care două nou apărute în gamă (Rich Blue Metallic și Magenta Splash Metallic) și „încălțat“ cu jante de 15 inci nou-nouțe.

Habitaclu

La fel de spectaculos este și interiorul pachetului, cu instrumente de bord revizuite și cu materiale cu textură nouă pe alocuri, și cu mult piano black lucios, care, însă, deși arată spectaculos, atrage amprentele precum un magnet. Scaunele sunt extrem de comode, mai generos dimensionate decât la majoritatea concurenților (șezutul are 54 cm lungime) și care diminuează starea de oboseală pe parcursul rutelor zilnice.

Toyota Aigo 1.0 VVT-I X-trend

Poziția de conducere este foarte bună, permite urcări și coborâri rapide din mașină (un mare plus pentru utilizarea urbană), dar montantul stânga față și stâlpii din spate puteau fi mai subțiri (127° unghi întunecat). Totuși, la parcările cu spatele vă puteți baza pe camera de marșarier cu o rezoluție excelentă, mai bună decât a multor camere din segmentul superior (disponibilă standard de la echiparea X-connect în sus).

Persoanele de până la 1.80 m înălțime pot călători în condiții decente pe distanțe scurte în spate, fără restricții la cap și la umeri. Doar genunchii ating ușor spătarul scaunului, fără însă a deranja. Geamurile spate nu coboară, însă pivotează spre exterior printr-un mecanism simplu. Micuț este și portbagajul, cu ai săi 174 litri măsurați de Quattroruote, iar marginea de încărcare, situată la 79 cm de sol, este rezultatul designului spectaculos al zonei din spate: nu există hayon propriu-zis, ci doar luneta se deschide!

La volan

Clar, mașina asta țintește flotele cu stil. Una peste alta, atât spațiul interior, cât și portbagajul sunt arhi-suficiente pentru companiile care fac distribuție urbană și care nu sunt dispuse să care prin oraș kilogramele în plus ale unei mașini mai grele. Pentru că, într-adevăr, Aygo este ușoară (987 kg), iar asta se simte mai ales la consum: în oraș, în condiții normale de trafic, am obținut 5,4 l/100 km, dar în aglomerația orei 8 din București, consumul urcă spre 8 l/100 km.

Toyota Aigo 1.0 VVT-I X-trend

Direcția este foarte echilibrată, cu o cursă scurtă (2,6 ture de volan între capete) și cu o forță de învârtire a volanului care asigură un excelent compromis între agilitatea în oraș și siguranța pe autostradă (2,3 kg față de 1,5 la Skoda Citigo). Doar diametrul de bracaj putea fi ceva mai mic (10,8 m), fapt care se simte doar la întoarcerile pe șoselele cu o bandă pe sens. La fel de bine este reglat și ambreiajul, care necesită o forță de apăsare statică/dinamică de numai 4,3/7,0 kg, pe care am apreciat-o din plin în ambuteiaje. Corect reglată pentru oraș este și suspensia, mai ales pe denivelările scurte (accelerație verticală 3,1 m/s2), de aceea vă puteți baza pe Aygo pentru a livra marfa fragilă.

Cum trage?

Nici motorașul aspirat cu trei cilindri, de 1.0 litri, nu pune în pericol integritatea încărcăturii. Se achită corect de sarcini, mai ales acum, când a primit distribuție variabilă VVT inclusiv pe evacuare, precum și injectoare duble, dar nu strălucește la accelerații și reprize. Desigur, atât în traficul urban, cât și la viteze de până la 100 km/h este fâșneț, dar limitările încep să fie simțite la viteze mai ridicate. Este un semn că îmbunătățirile s-au axat mai degrabă pe creșterea economiei decât pe cea a dinamicii. Într-adevăr, la 130 km/h turometrul indică 3.700 rpm și sunt necesari 6,71 l/100 km.

Cei mai puțin grăbiți pot obține consumuri extraurbane de 4,3 l/100 km, dacă aleg drumul național în detrimentul autostrăzii. În oraș, am obținut între 5 și 6 l/100 km, în funcție de trafic, dar în ambuteiaje se pot atinge și 7 l/100 km. Valorile urbane ar fi fost și mai scăzute dacă exemplarul nostru ar fi beneficiat de sistem Stop/Start. Dacă la ralanti motorul este excelent echilibrat, fără a da indicii că are numai trei cilindri, la turații mai mari de 2.500 rpm, începe să se audă, însă mai degrabă sportiv decât deranjant.

La drum întins rămâne liniștit, până la 100 km/h, de la această viteză locul fiindu-i luat de zgomotele trenului de rulare și de cele aerodinamice, care devin deranjante la 130 km/h. Totuși, nu trebuie să uităm că Aygo este un citadin prin definiție.

Verdict FloteAuto

Agil în oraș, economic indiferent de „scenariu“, iar acum, după facelift, mai chipeș și mai prietenos cu șoferul:Toyota Aigo 1.0 VVT-I X-trend Aygo este o alegere excelentă pentru companiile cu deplasări preponderent urbane. Dacă treceți cu vederea spațiul pe banchetă și portbagajul mici, veți găsi în Aygo asistentul ideal!

 

 

 

 

 

  • Consumuri reduse
  • Design elaborat
  • Suspensie confortabilă, direcție exactă
  • Scaune comode
  • Acces simplu în mașină
  • Spațiu limitat în spate, portbagaj mic
  • Putere modestă pentru rutele extraurbane

 

 

 

 

 

 

 

 

Test drive – Toyota Aigo 1.0 VVT-I X-trend / galerie foto / Fotograf: Bogdan Paraschiv

 

ModelToyota Aygo 1.0 VVT-I X-trend
Motor/ nr. cilindriL3, aspirat
Cilindree (cmc)998
Putere maxima/turatie
(CP/rpm)72/6.000
Cuplu maxim/turatie
(Nm/rpm)93/3.600
Transmisiefata
Cutie de viteze5 trepte, manuala
L/l/h (mm)3.465/1.615/1.460
Ampatament (mm)2.340
Volum portbagaj (l)168
Masa la gol (kg)855
Acceleratie 0-100 km/h (s)13,8
Viteza maxima (km/h)160
Consum mixt (l/100 km)4,1
Emisii CO2 (g/km)93
MASURATORI QUATTRORUOTE
Acceleratii
0-60 km/h (s)5,7
0-100 km/h (s)13,7
0-130 km/h (s)26,8
400 m cu start de pe loc19
1 km cu start de pe loc (s)35,8
Reprize
Repriza 70-90 km/h (s) (tr. V)13,7
Repriza 70-100 km/h (s)(tr. VI)21
Fr‰anare la gol
De la 100 km/h (m)/
deceleratie (m/s2)41,9/(0,94)
De la 130 km/h (m)/deceleratie (m/s2)73,5 (1,01)
Consum
La 90/100/130 km/h, tr. a V-a
(l/100 km)4,26/4,72/6,71
In oras/drum national/autostrada (l/100 km)5,41/4,29/6,33
Consum ”in test (l/100 km)5,35
Autonomie (km)655
Masa si dimensiuni
Masa masurata (kg)987
Volum portbagaj (l)174
Zgomot interior
la 50 km/h (dB(A))61,8
I”n accelerare maxim_ (dB(A))82
COSTURI & GARAN_IE
Pret (euro fara TVA)10.661
Garantie6 ani sau 200.000 km

Adaugati comentariu