Toyota Aygo. Minionul japonez

Aygo este un mini care se află în dotarea numeroaselor flote datorită prețului atractiv de pornire. Versiunea testată x-cite este însă mai scumpă, dar vine cu dotări peste media clasei. 



A doua generație Aygo lansată în 2014 a beneficiat de absența de pe piața noastră a fraților de sânge Peugeot 108 și Citroen C1. Abia de curând, cu ocazia faceliftului, C1 este disponibil și la noi. Ca și frații săi, a doua generație a făcut un pas major în privința calității și designului: materiale mai bune, ergonomie mult îmbunătățită și un design mai atrăgător. În plus, pe lângă oferta unei versiuni ieftine la 9.200 euro, Aygo vine și cu echipări mai bogate și mai personalizate cum este și acest x-cite care beneficiază standard de sistem multimedia x-touch, cameră de marșarier, aer condiționat și jante din aliaj, de 15 inch, cu 5 spițe duble foarte simpatice contrastând, negre, culorii galbene a mașinii.

Modelul vechi era foarte plăcut la condus dar prea rigid. Noul model beneficiază de o suspensie spate revizuită cu arcuri și amortizoare noi și o bară de torsiune modificată. La condus, noul Aygo este net mai confortabil, și cu o mai bun ținută de drum. Cu o caroserie mai ușoară cu 12 kg, Aygo are doar 840 kg la gol, în ciuda echipării standard mai bogate. Micul motor aspirat de 1 litru cu distribuție variabilă este mai eficient acum dar oferă și un răspuns îmbunătățit grație optimizării cuplului, 85 Nm din cei 95 Nm fiind disponibili de la 2.000 rpm. Cu maximum doi oameni în mașină, cum este și majoritatea cazurilor la mașinile de flote, este foarte plăcut la condus însă în sarcină își arată limitele. Cu patru oameni la bord, reprizele sunt lente și consumul crește exagerat. Însă cu doi oameni la bord se descurcă cu 6 l/100 km în oraș, ceea ce este lăudabil și se simte foarte vioi oferind un răspuns destul spontan pentru clasa lui de cilindree.

Deși are doar 3,455 m lungime, fiind un mini veritabil, doi copii destul de mari pot sta mai bine în spate în noua generație, iar portbagajul poate încărca 195 litri de bagaje, adică două genți de voiaj. Dacă se rabate complet bancheta (fracționabilă 50/50%), volumul crește până la 780 litri. La gabaritul de 3,455 metri este ușor de parcat, fiind o mașină de flotă foarte practică în oraș.

 

Toyota Aygo
Dimensiuni Grup motopropulsor
Lxlxh (m) 3.45/1.62/1.46 Tip motor/nr. cil/ disp. B/ 3/ Față
Ampatament (m) 2,34 Cilindree (cmc) 998
Ecartament față/spate 1,42/1,42 P. Max/rpm (CP) 69/6000
Nr. Locuri 4 Cuplu max/rpm (Nm/rpm) 95/4300
Masă proprie/maximă (kg) 855 Cutie viteze (tip, nr rap.) Man. 5 trepte
Sarcină remorcabilă (kg) Tracțiune Față
Volum portbagaj min/max (litri) 168/470 Emisii CO2 95
Rezervor (litri) 35 Performanțe și consum
Anvelope de serie 165/65 R 14 0-100 km/h (s) 14,2
Suspensii față Independente Viteză maximă (km/h) 160
Suspensii spate semi-independentă Consum (urban/exraurban/mixt) l/100 km. 5,0/ 3,6/ 4,1
Costuri de exploatare: 0,36 RON/km
Cost carburant 20.500
RCA/an 300
Rovignetă 123
Casco 3.300
Întreținere 100.000 km/3 ani 4.111
Cost final/km. (RON/km) 0,357

VERDICT

Cu un preț de 12.440 euro, Aygo x-cite este destul de scump. În această versiune poate fi recomandat pentru o doamnă care caută ceva lifestyle. Pentru flote recomandăm versiunea de 9.200 euro, chiar dacă echiparea de bază e destul de săracă.

 

Adaugati comentariu