Advertisement

Renault Captur 2020
Home Piaţa auto Autoturisme Test drive Renault Captur Mk2 (model 2020)

Test drive Renault Captur Mk2 (model 2020)

Cine dorește un SUV de flotă ca alternativă la Dacia Duster poate alege a doua generație Renault Captur care oferă un spațiu comparabil. Primele impresii de la Atena. Foto: Renault, Răzvan Măgureanu

Se agită apele în segmentul SUV-urilor de clasă mică după apariția noilor generații Peugeot 2008 și Renault Captur care au crescut în dimensiuni și pun presiune pe Dacia Duster. Construit pe noua platformă
CMF-B utilizată de Alianța Renault pentru noile Renault Clio și Nissan Juke, noul Renault Captur a crescut sensibil în dimensiuni și practic vine cu o ofertă de spațiu interior și cu un portbagaj similare cu ale lui Dacia Duster.

Renault Captur 2020

Față de vechea generație, noul Captur este mai mare. Cu 4,23 metri, este cu 11 cm mai lung, ampatamentul de 2,63 metri este cu 2 cm mai mare, iar spațiul la genunchi a crescut cu 17 mm la 221 mm. De asemenea, lățimea interioară în față este cu 15 mm mai mare, iar în spate cu 40 mm.

Citește aici testul cu concurentul lui Renault Captur, VW T-Roc!

În spate, spațiul este foarte aerisit și la prima probă de ședere, senzația este că Renault Captur oferă la fel de mult loc ca în Duster. Din acest punct de vedere, cred că Duster va avea o problemă pentru că sloganul “SUV cu interior de clasă compactă la preț de clasă mică” nu va mai fi un atribut unic pentru SUV-ul românesc care va păstra însă avantajul că oferă tracțiune integrală, indisponibilă la Captur.

Renault Captur 2020

De la vechea generație s-a preluat bancheta culisantă pe distanța a 16 cm care permite mărirea spațiului pentru genunchi în spate sau volumul din portbagaj. Cu bancheta împinsă la maxim spre spate, volumul portbagajului cu tot cu compartimentul de sub podeaua dublă este de 422 litri, față de 445 litri la Duster. Dacă se împinge însă bancheta la maxim spre înainte, volumul portbagajului crește la 536 litri, mult peste oferta lui Duster dar și peste a oricărui competitor. Datorită podelei duble, prin rabatarea banchetei se obține suprafață plană de încărcare. Și încă un detaliu practic: bancheta are un mâner pentru rabatare și în spate în portbagaj astfel că poate fi culisată și din portbagaj nu doar din interior.

Renault Captur 2020

Gama de motoare a lui Captur este practic identică cu cea a Daciei Duster: noile motoare turbo pe benzină cu 3 cilindri de 1 litru (TCe100, înlocuiește vechiul TCe90 de 0,9 litri cu 90 CP ) și cu 4 cilindri de 1,3 litri (TCe 130 și TCe 155) și dieselul de 1,5 litri cu 95 și respectiv 115 CP. Noul Captur va debuta în primăvara lui 2020, dar prețurile nu au fost anunțate încă. Ne așteptăm însă la prețuri ceva mai mari decât ale vechii generații deoarece nivelul de calitate și de dotări a crescut substanțial.

Renault Captur 2020

Dacă la exterior, designul reprezintă o evoluție normală conform noii filozofii Renault, interiorul marchează o adevărată revoluție. Cel puțin la echipările testate Intens și Initiale Paris, calitatea percepută este la nivel de model premium. Cu excepția echipării de bază Life, celelalte echipări, Zen, Intens și Initiale Paris au plastice moi peste tot: pe bord, pe tunelul median și integral pe fețele de uși. Și echiparea de bază Life are plastic moale pe bord și pe tunelul median și din acest punct de vedere Captur oferă materiale net mai bune decât rivalii din grupul VW, Seat Arona, VW T-Cross și Skoda Kamiq. Captur oferă o calitate percepută nemaiîntâlnită în acest segment care îl pune în umbră chiar și pe fratele mai mare Kadjar, care nici după facelift nu atrage în mod deosebit prin interiorul său. Ca și la Clio, configurațiile de ecrane sunt similare. Se oferă indicatoare de bord digitale afișate pe ecran de 7 și 10,2 inci și sistem multimedia cu ecran de 7 sau 9,3 inci, ultimul în format portret.

Noi am condus versiunile Intens și Initiale Paris echipate cu ecranele mari. Ecranul de 10,2 inci pentru indicatoarele de bord digitale permite schimbarea graficii în funcție de modul de condus ales: Eco, Sport (cu turometru central), My Sense (cu două cadrane clasice). Sistemul multimedia cu ecran portret de 9,3 inci are o diagonală aproape dublă față de ecranul de 7 inci, este conectat la google, permite operarea hărții ca pe un smartphone și, în plus, ecranul se poate configura personalizat cu ce submeniuri dorești la fel ca la BMW. Astfel, poți configura ecranul cu 2,3 sau 4 submeniuri. Apoi, sunt disponibile opt lumini ambientale.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutoturismePiaţa auto

Noul Fiat 600 este disponibil în România

FIAT revine în segmentul B cu noul Fiat 600. Supranumit fratele mai...

AutoturismeFlotă verdeIndustrie auto

Sunt SUV-urile electrice o investiție bună?

Nu mai este o noutate faptul că piața autoturismelor electrice este în...

Dacia Duster 3
Autoturisme

Test Dacia Duster 3. Buna vestire

Vino de citește, căci am veste grozavă de adus! A renăscut pentru...

Autoturisme

Pășește în viitor cu Ford: inovații și viziuni pentru mobilitate durabilă

Ford se află în fruntea industriei auto cu soluții inovatoare și viziuni...