Italienii sunt cei mai interesaţi consumatori din Uniunea Europeană (UE) de automobilele electrice/hibrid, conform studiului Deloitte Automotive Consumer. Deşi România nu a intrat în analiză, consultanţii Deloitte de la Bucureşti spun că, pentru români, maşinile electrice sunt scumpe.
Deloitte Automotive Consumer relevă că, la nivelul UE, peste jumătate dintre consumatorii italieni (58%) s-au declarat interesaţi de automobilele dotate cu sisteme alternative de propulsie şi au în plan un astfel de sistem pentru următorul autovehicul pe care îl vor achiziţiona.
Pe de altă parte, cea mai mare creştere a interesului pentru maşinile electrice şi/sau hibrid s-a înregistrat în Marea Britanie, de la 27% în 2018, la 37% în 2019.
În privinţa autovehiculelor autonome, încrederea consumatorilor europeni pare să stagneze, după ce aceasta a crescut în 2018 faţă de anul anterior.
„Pe măsură ce noile tehnologii au o aplicabilitate tot mai mare, consumatori încep să îşi pună întrebări cu privire la standardele de siguranţă oferite de autovehiculele autonome şi devin mai rezervaţi faţă de această idee”, se arată în studiu.
Autorii studiului consideră că această reticenţă poate fi explicată prin seria de incidente din ultima perioadă în care au fost implicate autovehiculele autonome. Cei mai mulţi consumatori sunt de părere că autorităţile naţionale trebuie să exercite un control semnificativ asupra producţiei şi utilizării autovehiculelor autonome. Majoritatea europenilor, dar nu numai, solicită o „supraveghere semnificativă” a acestui sector. Procentele variază între 58% în Austria şi 73% în Olanda.
„În România, pentru promovarea autovehiculelor electrice, Ministerul Mediului a implementat programul de stimulare a achiziţionării de maşini electrice şi hibrid şi, de la un an la altul, constatăm o creştere a preferinţei consumatorilor români pentru astfel de autovehicule. În primele 10 luni ale anului 2019, pe piaţa din România s-au vândut 5.283 de maşini electrice şi hibrid, în creştere cu peste 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor Auto din România. Cu toate acestea, numărul maşinilor de acest gen rămâne scăzut în ţara noastră, din cauza faptului că sunt încă scumpe pentru majoritatea românilor”, este de părere Ciprian Gavriliu, partener Servicii Fiscale şi Juridice, Deloitte România, şi lider al Serviciilor de Consultanţă pentru sectorul auto.
În ceea ce priveşte gradul de conectare a maşinilor, opiniile consumatorilor sunt mixte. Astfel, 60% dintre italieni consideră benefică dotarea acestora cu mai multe tehnologii care le permit să fie conectate, aproximativ dublu faţă de germani (35%) sau austrieci (29%).
Studiul Deloitte Automotive Consumer a fost realizat pe un eşantion de aproximativ 9.300 de consumatori din şapte ţări europene (Germania, Italia, Austria, Marea Britanie, Franţa, Belgia şi Olanda).
Deloitte furnizează, la nivel global, servicii de audit, consultanţă, servicii juridice, consultanţă financiară şi managementul riscului, servicii de consultanţă fiscală şi alte servicii adiacente către clienţi din sectorul public şi privat provenind din industrii variate.
CITEŞTE ŞI:
Noi promisiuni privind transportul elevilor navetişti
Proiectul de lege care poate schimba amenzile rutiere
Bambus – materialul viitorului pentru autoturisme
Comentați?