Platforma CMF-B înseamnă și un progres remarcabil în ceea ce privește ținuta de drum și rafinamentul.
O surpriză foarte plăcută a constituit-o și noul tren de rulare. Direcția nouă este incisivă, răspunde superb în jurul punctului mort și pe modul Sport se întărește și Captur se conduce foarte agil printre viraje, cu un ruliu minim. Nu există suspensie adaptivă dar trenul de rulare este foarte bine reglat, puțin mai tare decât al vechii generații și care oferă un compromis foarte bun între confort și ținuta de drum. Este cea mai bună direcție pe care am întâlnit-o la un Renault, exceptând modelele RS.
Vezi aici testul video cu fratele mai mic al lui Renault Captur, noul Clio model 2020!
Nivelul de zgomot general a fost redus cu 2 dBA conform declarațiilor Renault și, într-adevăr, la drum, Captur este foarte silențios deoarece compartimentul motor este excelent antifonat și zgomotul la vânt este foarte redus grație noii aerodinamici cu podeaua capsulată și cele două prize laterale funcționale care asigură o curgere lină a curentului de aer pe lângă pasajele roților.
Pentru primul test pe drumurile din jurul Atenei, Renault ne-a pus la dispoziție două versiuni pe benzină: TCe 130 cu transmisie manuală cu 6 trepte și TCe 155 cu transmisie automată cu dublu ambreiaj EDC cu 7 trepte. În ambele lucrează excelentul motor turbo de 1,3 litri cu 4 cilindri și cu tehnica de honuire a cilindrilor preluată de la Nissan GT-R care reduce la maxim frecările și care echipează deja Nissan Qashqai, Renault Megane și Kadjar și Dacia Duster.
Ca și la Qashqai, motorul turbo de 1,3 litri atât în versiunea de 130 cât și în cea de 155 CP este foarte silențios, urcă ușor în ture și rămâne silențios și la peste 5.000 rpm. Și tot la fel ca și la Qashqai, versiunea de 130 CP se simte mai potentă decât vechiul propulsor de 1,2 litri și oferă performanțe foarte bune în combinație cu transmisia manuală cu 6 trepte, corect etajată. Noi credem că TCe 130 va fi alegerea ideală pentru mulți clienți de Captur.
Versiunea de 155 CP oferă și mai multe performanțe și în combinație cu echiparea de top Initiale Paris va reprezenta un concurent serios pentru DS3 Crossback dar și pentru Audi Q2. Motorul turbo cu 155 CP se armonizează foarte bine cu transmisia automată EDC cu dublu ambreiaj și 7 trepte care schimbă lin și anticipează bine diversele situații de drum. Poziția de condus este ușor înaltă, scaunele oferă mult confort dar deși sunt destul de bine profilate, susținerea laterală este doar medie, pernele fiind destul de moi.
Nu în cele din urmă sistemele de asistență sunt la nivelul 2 de conducere autonomă cu pilot automat adaptiv cu funcție stop&go, asistent de bandă cu menținere activă a direcției, asistent la frânarea de urgență cu detectare de pietoni, recunoaștere semne de circulație. Camera frontală va fi standard și opțional există și cameră cu vedere la 360 grade la fel ca în clasele mai mari.
[/mb_plusminus]
DATE TEHNICE | Renault Captur | Renault Captur | Renault Captur | Renault Captur | Renault Captur |
---|---|---|---|---|---|
Model | TCe 100 | TCe 130/TCe 130 EDC | Tce 155 EDC | Blue dCi 95 | Blue dCi 115/Blue dCi 115 EDC |
Motor/ nr. cilindri | L3,turbo | L4, turbo | L4, turbo | L4, turbodiesel | L4, turbodiesel |
Cilindree (cmc) | 999 | 1.333 | 1.333 | 1.461 | 1.461 |
Putere maximă/turaţie (CP/rpm) | 100/5.000 | 130/5.000 | 154/5.500 | 95/3.750 | 115/3.750 |
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm) | 160/2.750 | 240/1.600 | 270/1.800 | 240/1.750 | 260/2.000 |
Transmisie | față | față | față | față | față |
Cutie de viteze | 5 trepte, manuală | 6 tr., man./ 7 tr. automată | 7 tr. automată | 6 trepte, manuală | 6 tr. man./7 tr. automată |
L/l/h (mm) | 4.227/1.797/1.576 | 4.227/1.797/1.576 | 4.227/1.797/1.576 | 4.227/1.797/1.576 | 4.227/1.797/1.576 |
Ampatament (mm) | 2.639 | 2.639 | 2.639 | 2.639 | 2.639 |
Volum portbagaj (l) | 422/536-1.275 | 422/536-1.275 | 422/536-1.275 | 422/536-1.275 | 422/536-1.275 |
Masă la gol (kg) | 1.19 | 1.234/1.259 | 1.266 | 1.295 | 1.303/1.327 |
Acceleraţie 0-100 km/h (s) | 13,3 | 10,6/9,6 | 8,6 | nc | 11,9/11,0 |
Viteză maximă (km/h) | 173 | 195/193 | 202 | nc | 33,1/32,7 |
Consum mixt (l/100 km) | nc | nc | nc | nc | nc |
Emisii CO2 (g/km) | nc | nc | nc | nc | nc |
Comentați?