Cum pot reduce companiile costurile cu asigurările auto

Asigurările auto sunt un element de cost strategic pentru companii, în general, şi pentru managerii de flote, în special. Vestea bună este că administratorii parcurilor auto au la dispoziţie o serie de pârghii prin care pot reduce impactul acestei componente în TCO - Costul total de deţinere al maşinilor.



bani-euro-floteauto

Asigurarea vehiculului poate reprezenta până la 6% din Costul total de deținere (TCO) a unei flote. Lăsând la o parte perioada propice de tranzacţionare, când managerii de flote pot miza pe concurenţa dintre asigurători, există două tipuri de soluţii pentru a reduce costurile: adoptarea unor măsuri preventive, cum ar fi cursurile de eco-driving şi folosirea optimă a subscrierilor.

Companiile cu flote mari pot obţine un contract specific, care va putea fi revizuit în funcţie de dauna totală a flotei, nu a fiecărui vehicul în parte, aşa cum în general se procedează pentru companiile cu flote mici. Specialiştii în asigurări spun însă că acest sistem presupune din partea administratorilor de parcuri auto păstrarea unei evidenţe clare şi detaliate a incidentelor în care au fost angajate autovehiculele. „Acest lucru este esenţial pentru a gestiona un contract de asigurare şi a începe o procedură de licitaţie”, punctează consultanţii.

Aceste statistici constituie, de fapt, baza negocierilor cu societăţile de asigurare şi permit determinarea raportului dintre daună şi primă. „Dacă asigurătorii pierd bani sau câştigă foarte puţin asigurând o flotă, aceasta nu va obţine tarife mai mici în altă parte”, avertizează consultanţii. Pe de altă parte, în cazul în care primele cresc, de regulă, cu 2-3% pe an, asigurătorii vor fi dispuşi să facă un efort, iar o cerere de oferte va putea fi lansată, cu condiţia existenţei unul bilanţ clar al daunalităţii.

Adaptarea contractelor

„În ultimii ani, companiile nu mai sunt supra-asigurate, contractele fiind întocmite în conformitate cu nevoile lor. De altfel, nici nu trebuie să se opteze pentru asigurarea tuturor riscurilor, ci să fii doar bine asigurat. Paradoxal, însă, deşi primele sunt în creştere, cei mai mulţi clienţi nu şi le negociază sau o fac foarte puţin”, mai spun consultanţii în asigurări. Aceştia recomandă ca, pentru daunele cele mai puţin frecvente sau pentru cele care au o valoare ridicată, dar se produc foarte rar, să nu se facă subscrieri specifice. În opinia lor, compania ar avea mai mult de câştigat dacă îşi asumă acoperirea anumitor daune. De exemplu, utilizarea GPS-ului poate constitui o modalitate de reducere a costurilor într-un contract de asigurare împotriva furturilor, dat fiind faptul că, astfel echipat, vehiculul poate fi recuperat mai uşor după dispariţie.

CITEŞTE ŞI:

Franşiza optimă pentru flote

Cum se obţine o poliţă CASCO optimă

Cum se reduce frecvenţa accidentelor

Fără doar şi poate, nu se poate vorbi despre optimizarea costurilor şi reducerea daunalităţii în lipsa adoptării unor măsuri pentru prevenirea accidentelor rutiere. Acest lucru poate fi realizat prin intermediul cursurilor de conducere defensivă şi a eco-drivingului. În plus, compania obţine un consum redus de carburant şi contribuie la reducerea emisiilor de CO2. „Un program de instruire în conducere defensivă, derulat timp de 3 ani, poate avea ca efect reducerea cu 30% a frecvenţei accidentelor rutiere”, arată consultanţii în asigurări.

 

 

 

Adaugati comentariu