Soluţia completă de la WebEye pentru un bun management al flotei

Interviu cu Lucian Florescu, patronul companiei Squid Speed Line
webeye

Squid Speed Line are un parc auto multibrand de 29 de camioane pentru transport internaţional de mărfuri. Din 2016, compania a implementat soluţia WebEye pentru managementul flotei şi consideră că decizia a fost una strategică, având în vedere că în cei peste trei ani de utilizare a reuşit să vadă ce merge bine şi ce nu, care sunt sursele care generează pierderi şi să elimine, în cele din urmă, neajunsurile. Astfel, a făcut loc investiţiilor – în 2019, compania a deschis la Scorniceşti, cu ajutorul fondurilor europene, o fabrică pentru reşaparea anvelopelor.

Când aţi implementat soluţiile WebEye şi care au fost motivele care au condus la această decizie?

Contractul cu WebEye a fost încheiat în martie 2016, în urma achiziţiei unor autocamioane noi marca Scania. Compania noastră deţinea până la acel moment autocamioane Mercedes şi Volvo, pentru acestea având deja sisteme de monitorizare. Am decis însă imediat să renunţăm la acestea şi să trecem toată flota pe WebEye. Socoteala noastră a fost simplă, ne-am dorit un sistem foarte bun, multibrand, iar WebEye a fost sistemul care ne-a oferit exact ceea ce căutam. Perfect match.

Ce tip de servicii se oferă prin contract şi despre ce echipamente este vorba?

Contractul prevede monitorizarea flotei prin GPS (poziţie, km parcurşi, combustibil, ore lucrate în Europa, etc). Am optat pentru o monitorizare complexă, deoarece ne permite să gestionăm corect flota. Avem nevoie de o monitorizare punctuală atât a parametrilor, cât şi a combustibilului. Doar aşa putem să ne îndeplinim obiectivul, acela de a  economisi şi de a controla toţi parametrii activităţii noastre.

WebEye ne livrează, de asemenea, o serie de rapoarte care sunt foarte utile pentru Contabilitate – deconturi, orele lucrate în străinătate etc.

Ce soluţii aveţi disponibile prin contractul cu WebEye?

Am instalat sonde pe fiecare camion, pentru monitorizarea consumului de combustibil. În plus, beneficiem de aplicaţia E-Download pentru descărcarea de la distaţă a cardurilor si tahografelor, precum şi de asistenţă tehnică atunci când avem nevoie.
Practic vorbim despre o soluţie completă, ce oferă multiple chei de control şi un bun management al flotei.

Prin contract s-a prevăzut un anumit procent de optimizare a costurilor de operare graţie acestei echipări/monitorizări?

Evident că ne-am gândit la optimizarea costurilor când am apelat la WebEye. Contractul nu specifică un procent anume, dar prin testarea sistemului înainte de contractare am putut calcula şi face prognoze pe termen lung, foarte exacte. Acest lucru a fost posibil cu ajutorul specialiştilor WebEye, care ne-au prezentat în termeni foarte realişti cum funcţionează sistemul şi ce impact are asupra managementului flotei şi al companiei, în cele din urmă.

Anul viitor vom face un upgrade prin achiziţionarea aplicaţiei pe mobil atât pentru şofer, cât şi pentru dispecer, descărcarea automatizată a tahografului, rapoarte automatizate, etc.

Concret, care sunt rezultatele obţinute până acum?

Rezultatele obţinute sunt multiple şi aş menţiona câteva dintre ele: economie de combustibil prin monitorizarea mai eficientă a alimentărilor şi a stilului de şofat, eficientizarea generată de faptul că toată flota poate fi urmărită în timp real printr-un singur sistem care se actualizează constant, precum şi posibilitatea de a organiza traseele fără a fi nevoiţi să utilizăm alte sisteme.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, luna decembrie 2019)

 

CITEŞTE ŞI:

Pleci cu maşina în Austria? Cresc tarifele pentru utilizarea drumurilor

Vinieta OXIGEN – cele 3 modalităţi de plată

Înmatriculare 2020 – documente necesare pentru înregistrarea unei maşini

 

Adaugati comentariu