Când spui AWD te gândești la 4×4. Dar ce te faci când AWD semnifică, de fapt, opt roți motoare? Înseamnă că ai în față un Shaman 8WD! Foto: avtorosDacă nici rușii nu știu să construiască vehicule pentru teren greu, nimeni nu știe. Este cazul acestui Shaman cu opt roți, construit pe un șasiu închis, în care este integrată transmisia: cutia de viteze, arborii cardanici, diferențialele și arborii planetari.
Monstrul este pus în mișcare de un motor turbo diesel Iveco F1C, cu capacitate cilindrică de 3 litri, care dezvoltă 146 CP și 350 Nm. Acesta își trage motorina dintr-un rezervor de 260 l, fapt care, la un consum declarat de 25 l/100 km, asigură o autonomie de peste 1.000 km.
Acestea sunt cele mai ieftine crossovere 4×4 din România!
Cele patru punți sunt antrenate de o cutie cu 6 rapoarte, iar diferențialele pot fi blocate de către șofer pentru a repartiza puterea în mod egal. Toate cele patru punți sunt directoare și pot fi acționate fie împreună, fie separat, fie câte două. Greutatea este de 4,8 tone!
Viteza maximă pe teren este de 70 km/h, dar Shaman știe să se deplaseze și pe porțiuni cu apă, precum o amfibie, pe care le străbate cu o viteză maximă de 7 km/h. Pentru asta, poate fi înzestrat cu pompe capabile să elimine până la 200 l de apă pe minut din interiorul șasiului.
Obstacolele? Nicio problemă: garda la sol de 45 cm și unghiurile de trecere extrem de mari (practic, vehiculul nu are console!) îi permit să se aventureze oriunde.
Monstrul poate fi configurat cu 1+8 locuri individuale, sau cu banchete dispuse longitudinal. Scaunul șoferului este poziționat central și este flancat de două console pline cu comenzi.
Comentați?