Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a introdus semnătura electronică pentru răspunsurile aferente petiţiilor, în urma finalizării, în luna ianuarie a acestui an, a unui proiect derulat în acest sens.
Demersul ASF vizează, în primul rând, simplificarea procesului privind instrumentarea reclamaţiilor, precum şi
diminuarea timpului de răspuns pentru petenţi.
Analizarea modului în care sunt depuse petiţiile la ASF a relevat faptul că peste 90% dintre acestea sunt trimise prin email sau prin intermediul aplicaţiei dedicate de pe site-ul Autorităţii. Începând cu luna ianuarie, petenţii care transmit reclamaţiile prin intermediul poştei electronice sau prin intermediul portalului ASF vor primi răspunsurile exclusiv online, semnate electronic. Mai mult, cei care şi-au creat un cont în aplicaţia ASF vor regăsi şi un istoric al statusului petiţiei depuse.
Petenţii care nu au furnizat o adresă de corespondenţă electronică şi nici nu şi-au creat un cont pe portalul ASF
vor primi răspunsurile prin intermediul poştei clasice.
Proiectul pentru semnătura electronică face parte din strategia pentru digitalizarea şi informatizarea activităţilor din cadrul ASF.
CITEŞTE ŞI:
10 reguli pentru călătoria cu autoturismul în Germania
Rabla 2020. Câte vouchere şi ecotichete vor fi acordate
Cum a preferat CNAIR pe autostrăzi doar marile lanţuri de benzinării
Comentați?