Publicarea anuală, cu titlu informativ, a unor preţuri de referinţă pentru reparaţiile auto de către o autoritate competentă este considerată o benefică de 94% dintre şoferii participanţi la un sondaj comandat de UNSAR.
O astfel de măsură ar veni în sprijinul consumatorilor români, oferindu-le repere acestora şi permiţându-le să fie
mai bine informaţi cu privire la costurile implicate de reparaţiile auto, se arată în studiul realizat de către institutul
IRES pentru Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR).
Peste 93% dintre participanţii la studiul privind publicarea unor preţuri de referinţă pentru reparaţiile auto spun că sunt interesaţi de valoarea despăgubirii achitate de asigurătorul RCA în cazul unei daune. În acelaşi timp, doar puţin peste jumătate cunosc faptul că păgubiţii RCA au dreptul legal de a încasa despăgubirea de la asigurător fără a fi obligaţi să îşi repare autovehiculul.
Acelaşi studiu IRES arată că 71% dintre şoferii intervievaţi ar fi deranjaţi, mult şi foarte mult, dacă, în situaţia în care îşi repară autovehiculul avariat într-un accident de circulaţie, valoarea reparaţiei despăgubită de poliţa de
asigurare RCA a vinovatului ar fi cu mult mai mare decât costul aceleiaşi reparaţii efectuate fără asigurare.
”Asigurările RCA au o importanţă socială majoră, în special în condiţiile în care 43% dintre participanţii la acest studiu spun că există un risc ridicat şi foarte ridicat de a fi implicaţi într-un accident rutier, iar alţi 30% evaluează riscul ca fiind mediu”, arată reprezentanţii UNSAR.
Astfel, aproape trei sferturi dintre şoferii intervievaţi sunt conştienţi de riscurile la care sunt expuşi în trafic, iar 96% dintre participanţii la studiu apreciază asigurarea RCA ca fiind utilă şi foarte utilă.
În fiecare lună a anului 2018, industria de asigurări a plătit despăgubiri aferente poliţelor RCA de aproximativ 50
milioane euro, ajutând astfel familii şi afaceri aflate în situaţii dificile.
Peste 6,2 milioane contracte de asigurare RCA erau în vigoare la finalul trimestrului III al anului precedent, conform datelor oficiale publicate de către ASF.
Studiul privind publicarea unor preţuri de referinţă pentru reparaţiile autoa fost realizat de către IRES în decembrie 2019 pe un eşantion de 1.090 de subiecţi, care conduc un autovehicul, prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing). Eroarea maximă tolerată este de +/-3%.
CITEŞTE ŞI:
10 reguli pentru călătoria cu autoturismul în Germania
Soluţia completă de la WebEye pentru un bun management al flotei
Shaman 8WD – monstrul all-terrain
Comentați?